Neuvola- ja ultrakäynnit

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja jemppo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Imme: Mulla kävi samoin esikoista odottaessa, etten ollenkaan löytänyt samaa säveltäterkan kanssa. Lisäksi vaivan kasvettua kävi ilmi että hän oli mm unohtanut antaa jonkun rokotteen ja sitä ei voinut enää virheen huomattua antaa. Toista lasta odottaessa anoinkin terkan vaihtoa ja uuden kanssa sujui mainiosti. Suosittelen vaihtamaan, jos ei ala sujua!

Kävin varhaisultrassa viikoilla 7+4 ja tänään rv 9+2 oli eka neuvola. Tuttuja juttuja tuolla oli kerrottavana enimmäkseen. Esikoinen syntynyt 2011 niin muutama juttu oli kuitenkin muuttunut.... Antoi ajan nt ultraan sekä oman neuvolan lääkärille. Ja seuraavaa neuvola aikaa ei edes antanut. Se on kuulema vasta rv 22 ( !! ), onko muillakin näin? Tuntuu jotenkin hirveän pitkältä ajalta :D

Eikä suostunut hoitaja edes yrittämään kuunnella sydänääniä vaikka yritin selittää panikoinnistani. Sanoi vaan että sinulla on niin paljon oksentelua että on merkki siitä että kaikki on hyvin....

Onko joku käynyt yksityisellä ultrassa? Paljonko lie tulee hintaa? Ite oon muissa asioissa käynyt terveystalolla, onko havaintoa hintatasosta siellä?

Meillä eka neuvola siellä rv8-9. Välissä nt-ultra sairaalassa. Sitten toka on rv15-16. Sitten rakenneultra sairaalassa ja seuraava neuvola oli joskus rv22..

Huh huh, kylläpä jännitti tänään, mutta ultrassa löytyi kuitenkin 10+0 vastaava alkio, joka vilkutteli. Nt-ultra siirtyikin sitten viikolla eteenpäin, eli on vasta 9.2. Tuntuu heti paljon konkreettisemmalta koko raskaus kun tietää, että siellä jotain on.

Nt-ultra onnellisesti takana! :joyful: Kaikki on kuulemma niin kuin kuuluukin ja asukki vastaa viikkoja 12+4. Arvio la:n pari päivää aikasemmaksi kuin mitä neuvolassa arvioitiin eli uusi la 6.8. Pituutta masuasukilla oli 6,3cm ja niskaturvotus normaali. Kovin oli liikkuvainen tyyppi ja ponnisteli jaloillaan usein liikkeelle :happy: Nyt on kyllä helpottunut olo, vaikka vielä odotellaan yhdistelmäseulan tuloksia mutta toivon / uskon ettei niissä nyt mitään ole.
Tehtiin muuten ultra ensin alakautta mutta koska niskaturvotusta ei suostunut masuasukki sieltä päin kunnolla näyttämään niin siirryttiin sitten vatsan päälle. Kätilö oli mukava ja kertoi tosi yksityiskohtaisesti ja ilman mitään kiirettä että mitä ruudulla näkyy ja mitä se asukki siellä kohdussa puuhailee. Kaiken kaikkiaan jäi hyvä fiilis :happy:

Taikkuli, mulla LA sama eli 6.8.
Tänään menossa neuvolan ja kaikkien appsien laskujen mukaan 12+6....?
Mistähän moinen heitto? :o

Laapotti, mulla oli niin että omien laskujen mukaan oli juuri tuo 12+4 mutta kätilö sanoi kun menin sinne että viikkojahan on 12+6...Olin vähän hämmentynyt mutta ajattelin sitten että ehkä siellä mun tiedoissa sitten lukee niin...mutta sitten tosiaan kun ultra oli tehty niin kätilö sanoi että on 12+4 josta syystä se la aikaistui sitten sillä parilla päivällä :) Mene ja tiedä noista nyt sitten, eikä tosiaan nyt niin päivän päälle olekaan - tuskin tämä asukki tuolta aivan päivälleen on tulossa kun on kyseessä ensimmäinen :)

Aivan aivan, ajattelin että kätilö sanoonut että 12+4 :)
Jooo, eikä se parin päivän heitto paljoa meinaakkaan mutta sai ihmettelemään tuota laskukaavaa :D

Missä sä taikkuli kävikään ultrattavana? Mulle kun kätilö sanoi suoraan, että ultra voi aina heittää pari päivää suuntaan tai toiseen, niin sitten vasta siirretään, jos kyse on viikosta tai enemmän. Näin siis Naistenklinikan kanta asiaan. Mut nämähän vaihtelee toki kunnittain, kuten muutkin käytännöt.

Mäkin kävin tänään siinä virallisessa ultrassa, jotta seulontaan saatiin mukaan se turvotusluku, ja kaikki muukin oli ihan ok edelleen. Koska viime viikolla lääkäri (yksityinen) oli päivittänyt lasketun ajan, niin halusi siksi kommentoida asiaa (eroa oli siis +9 päivää alkuperäiseen).

Ultraajia oli 2, harjoittelija ja vanhempi tekijä. Ja joko oli kohtalaisen iäkkäät/kehnot laitteet, tai sitten ultraajan kokemattomuus toi sellaisen lisäulottuvuuden, etten oikein saanut mistään sumeista kuvista mitään selvää itse. Mut ei ollut niin harmillista, kun viikko sitten käytiin siellä Felicitaksella jossa lääkäri kertoili kaikista elimistä ja pienistä luista, ja itse pystyi myös näkemään sormet ja varpaat ja niiden asennon, sisäelimet sun muut, niin oli aika luottavainen mieli. Riitti, et baby liikkui hieman ja tunnistin sydämen sykkeen :) Tuntui, et se vanhempi kätilö kyseli multa koko ajan, ja oli huolestunut siitä kun sanoin että en saa mitään selvää, ja harjoittelijan jälkeen ultrasi vielä hetken ajan ihan vaan huvikseen.

Näissä ultrissa ottaa kyllä ihan mielellään harjottelijoitakin mukaan, mutta synnytyksissä hoidin oman "opetusvelvollisuuteni" jo aikaisemmin, joten sinne en enää huoli ylimääräisiä katselijoita mukaan!

granger, kävin Kätilöopistolla, ihmettelin itsekin että viitsi muuttaa la:ta tuon pari päivää varsinkin kun sanoi lisäksi että eihän tällä siirrolla nyt ole niin väliä kun menee varmaan yli kuitenkin kun on ensimmäinen...

Kävin tänään ne verikokeet antamas ja samal kuunneltii sydänääniä :) parin viikon päästä nt-ultra :)

Tänään kävin nt-ultrassa. Laskettu aika muuttui 7.8. →16.8. Pikkutyyppi oli ihan villinä, eikun vaan potkiutu menemään ja kätilö ei meinannut saada niskapoimua mitattua :) Ensin katottiin alakautta, sitten yritti mahan päältä ja sitten vielä alakautta uudestaan. Nyt on helpottunut olo! :)

Täällä käytiin torstaina ekalla neuvolakäynnillä, silloin 9+3, sydänääniä ei saanut kuulumaan, mutta oli sitä mieltä, että välillä vilahti ja istukan äänet kuului. Saatiin sydänäänistä merkintä +?.. Ultra 23.2, kovin tuntuu pitkälle ajalle odottaa!

Moi! En hetkeen oo käyny lukemassa muiden kuulumisia, toivottavasti teillä on asiat hyvin. Esim.honelin maanantainen päivitys säikäytti, olikin sitten mahtavaa lukea, että kaikki oli hyvin. :) Mulla on maanantaina ultra, aina se vaan jännittää, vaikka mitään merkkiä ei ookaan etteikö kaikki olis niinku pitää. Toisin sanoen edelleen huonoo oloo, väsymystä ja turvotusta.... Varhaisultrasta on nyt kolme viikkoo, verikokeet otettu viime maanantaina ja sain jatkaa vanhalla tutulla terkalla. Siinäpä nämä meidän kuulumiset. Hyviä vointeja!

Huomenna menen sinne osastolle klo 8 aamulla.. Toivottavasti pääsisin kotiinkin illalla. :) Tänään alko ruskeahko vuoto, että eilinen lääke alkaa vasta nyt näyttää tuloksia.

Ultrassa lötkötteli 11+3-viikkoinen rento pikkukaveri ( nyt siis natsais oman laskelmani kanssa). Lasketuksi ajaksi muovautui nyt 21.8. Hirmusti ultraaja törkki, että saisi katottua niskaa paremmin, mutta pikkunen vaan vähän haluttomasti heilutti käsiään ja jalkojaan vähän ja venytti ittensä taas oikein mukavaan köllimisasentoon... Lopulta suvaitsi vähän liikuskella, että saatiin niskakin katottua. Tuohon meidän ykköseen verrattuna siis ainakin toistaiseksi kovinkin mukavuudenhaluisen ja rauhallisen oloinen :). Fiuh, olipa kiva nähdä, että siellä voitiin hyvin.

Mulla oli kans tanaan se ultra, missa mitattiin se turvotus.1.8 tuli siina mitaksi. Olin viikko sitten neuvolan ultrassa ja silloin pikkuinen oli kovasti liikkeessa. Tanaan se vaan kolli ja sama kun sulla HugeMama se ultraaja tokki kovaa etta sai liiketta aikaiseksi.

Mulla nyt viikkoja 12+3. Nyt onkin pitka tauko seuraavaan ultraan. Mitenhan parjaa kun tuntuu, etta pitais vahan valia paasta katsomaan miten siella menee. Mulla ei kuulu koti dopplerilla aanet. Muuten alkaa zombi vaihe hieman hellittaa ja olo kohentua. Ma olen niin onnellinen tasta pikkuisesta etta koko paivan on saanut niella kyynelia. Ihan kiva niiden hulluraivarien sijaan tuntea jotain mukavaa.

Vihdoin pääsen minäkin päivittämään viime viikkoisia ultrakuulumisia. Meillä oli torstaina nt-ultra ja kaikki hyvin! <3 Edellisellä viikolla lääkäri sai gynekäynnillä vauvan mitaksi muutamaa päivää nuoremman, mutta tää ultraaja sai mitan tismalleen alkuperäisen LA:n mukaan (14.8.) eli viime torstaina oli 11+6 joten tänään 12+4. Oli todella mukava ultraaja, hyvin huomioi meidät vanhemmat ja teki tarkasti mittaukset. Nähtiin vauvalta ensin hassu sammakkoloikka, jonka jälkeen hän parkkeerasi niin visusti köllimään, että vähän sai tökkiä jotta sai niskan ja reisiluun mitattua. Saatiin myös tietää, että istukka olisi takaseinässä. Mulla onkin kahdessa ekassa ollut etuistukat, mikä vaimentaa liikkeiden tuntemista. Niin innolla jo odotan, millon nyt alkaa tuntua liikettä! <3

Takaisin