Missä sä taikkuli kävikään ultrattavana? Mulle kun kätilö sanoi suoraan, että ultra voi aina heittää pari päivää suuntaan tai toiseen, niin sitten vasta siirretään, jos kyse on viikosta tai enemmän. Näin siis Naistenklinikan kanta asiaan. Mut nämähän vaihtelee toki kunnittain, kuten muutkin käytännöt.
Mäkin kävin tänään siinä virallisessa ultrassa, jotta seulontaan saatiin mukaan se turvotusluku, ja kaikki muukin oli ihan ok edelleen. Koska viime viikolla lääkäri (yksityinen) oli päivittänyt lasketun ajan, niin halusi siksi kommentoida asiaa (eroa oli siis +9 päivää alkuperäiseen).
Ultraajia oli 2, harjoittelija ja vanhempi tekijä. Ja joko oli kohtalaisen iäkkäät/kehnot laitteet, tai sitten ultraajan kokemattomuus toi sellaisen lisäulottuvuuden, etten oikein saanut mistään sumeista kuvista mitään selvää itse. Mut ei ollut niin harmillista, kun viikko sitten käytiin siellä Felicitaksella jossa lääkäri kertoili kaikista elimistä ja pienistä luista, ja itse pystyi myös näkemään sormet ja varpaat ja niiden asennon, sisäelimet sun muut, niin oli aika luottavainen mieli. Riitti, et baby liikkui hieman ja tunnistin sydämen sykkeen :) Tuntui, et se vanhempi kätilö kyseli multa koko ajan, ja oli huolestunut siitä kun sanoin että en saa mitään selvää, ja harjoittelijan jälkeen ultrasi vielä hetken ajan ihan vaan huvikseen.
Näissä ultrissa ottaa kyllä ihan mielellään harjottelijoitakin mukaan, mutta synnytyksissä hoidin oman "opetusvelvollisuuteni" jo aikaisemmin, joten sinne en enää huoli ylimääräisiä katselijoita mukaan!