Neuvola- ja ultrakäynnit

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja jemppo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Terveiset ultrasta, mamma jännitti edellisen yön, mutta onneksi turhaan, kaikki hyvin! :) Siellä imeskeli varpaita ja heilutteli käsiä (todennäköisimmin) pieni tyttö <3 Koko vastasi viikkoja ja istukka on edessä niin se on vaimentanut liikkeitä ja siksi vasta nyt alkanut tuntumaan selvemmin :)

Meillä myös rak.ultra takana ja pikku tyttönen siel heitti kuperkeikkaa! Hyvä, että joku siihen pystyy, koska tällä tulevalla äidillä tulee vaan tajuttoman paha olo kuperkeikasta, noin niinku itse tehtynä :wacky: Eilen erehdyin vielä lukemaan kaiken maailman rakennepoikkeavuuksia ja muuta, ei todellakaan järkevää, itkuha siinä vaan tuli, että näin. No meillä kaikki näkyi olevan hyvin. Jännä miten se ennakkoaavistus sukupuolesta piti paikkansa :love017:love017

Rakenneultra takana ja kaikki kuten pitääkin! :happy: Mikä ihana helpotus, kun panikoin (ilman mitään syytä) että jospa kuitenkin jotain on pielessä. Mutta kaikki siis hyvin ja meille tulee tyttö! :woot: Olin aivan poikafiiliksissä ja molemmat tulevat mummot ovat veikanneet poikaa, olen nähnyt vain poikaunia jne. mutta niin vaan on että tyttö siellä kasvaa!:p Ihana saada prinsessa, pääsee pukemaan ihaniin mekkoihin jne. Eli itselle kyllä pääasia vain se että tulokas on terve :) Mies oli kyllä hiukkasen pettynyt kun ei poikaa tulekaan mutta eiköhän tuo tuosta yli pääse:grin

Meillä neuvola tänään, sykkeet oli 150 luokkaa,kohtu kasvanu normaalisti. Onko teiltä kaikilta tässä vaiheessa tutkittu kohdunsuu? Multa ei ainakaan tutkittu,ei ole kyllä supistellukaan. hemoglobiini oli taas laskenu,rautaa pitäs ruveta napsimaan. Ens viikolla sitten ru :)

Minulta ei tutkittu kohdunsuuta ekassa raskaudessa ennen kuin menin synnyttämään :D Saa nähdä katsovatko tässä tokassa..

Mulla on kyllä tarkistettu, että kohdunsuu on pitkä ja napakasti kiinni. Ja luulen, että sitä kontrolloidaan vielä pariin otteeseen ennen elokuuta.

Viimeksi lääkärineuvolassa katsoivat kohdunsuun tilanteen. Täällä tosin ollut aika paljon niitä harjoitussupistuksia, joten ehkä lääkäri halusi katsoa paikkojen olevan vielä visusti kiinni :)

Me kotiuduttiin äskettäin rakenneultrasta ja hyvin meni. Oli muutes TODELLA osaava kätilö(?) ultraamassa! Kertoi hirmuisen tarkasti ja rauhallisesti koko ajan mitä tekee ja tuntui mittailevan tarkemmin kuin kahdessa edellisessä tehtiin. Ultra kestikin 45min, vaikka ei siis missään vaiheessa ollut mitään häikkää tai muuta että olisi erikseen pitänyt sen takia varmistella. Oli vain niin tarkka ultraaja ja tosiaan eteni rauhassa ja näytti meille monta kertaa pienokaisen kasvot ym. Huolehti hyvin, että ollaan kartalla, mitä hän tekee ja katselee ja mittailee kullakin hetkellä. :)

Vauvakin suostui lopulta raottamaan hieman jalkojaan ja häpyhuulet ultraaja sieltä paikallisti näkevänsä, eli kolmas tyttö olisi meille tulossa. Jos nyt ihan rehellinen olen, niin kyllä tuo tieto toi aivan pikkuriikkisen ohikiitävän haikeuden (niin mulle kuin miehellekin). :oops: Vaikka meille on aivan sama kumpi sieltä tulee, kunhan kaikki on hyvin, niin oltiin ehkä salaa elätelty toiveita pojasta. Nopeasti tuo kirpaisu kuitenkin meni ohi, koska onhan se aivan uskomatonta nähdä oma vauvansa tuolleen ruudulla. :Heartpink Se ilo ja ihana tieto vauvan hyvinvoinnista voittivat tuon minimaalisen harmin. Mutta voi miesrukkaa, kun joutuu vielä enemmän altavastaajaksi, kun perheeseen ilmaantuu jo neljäs naispuolinen asukki vaimon ja nykyisten lasten lisäksi! :grin:nailbiting::p

Terveiset rakenneultrasta! Pienellä oli kaikki hyvin ja on kehittynyt normaalisti :Heartred rv20+4 ja painoarvio 360g. Hassu kaveri asustelee mahassa kun oli niin ihme asennoissa että äiti ja isäkin oli ihmeissään kätilön lisäksi :D Pienen suuren ihmeen sukupuoli pysyy meille vielä mysteerinä :grin

Muokattu viimeksi:
Mahan päältä ultrattiin joo. Mä ajattelin, et ei sieltä mitään näe näiden vararavintokerrosten läpi, mut hyvin onnistui :)

Kävin kirjoittelemassa myös esikoista odottavien puolelle, mutta kerronpa täälläkin ultrakuulumiset. Rakenteet olivat kunnossa, pikkuinen oli reipas potkija myös kätilön mielestä :grin Kätilö ei yhtään ihmetellyt, että potkut tuntuvat niin voimakkaasti jo ulkopuolelle, kun istukka oli takana ylhäällä ja mahassa oli todellinen monottaja. Oli muutenkin kaikin puolin ihana ja rauhallinen ultrakokemus, kun osaava henkilö kertoi mitä ruudulla näkyi. Lisäksi sain kysellä muutamista mieltä painaneista asioista häneltä.

Meidän pikkuisesta taitaa tulla todellinen viuhahtelija, koska haaroväli oli usein näkyvissä. Pieni pippeli näkyi ruudulla useaan otteeseen, joten poikahan siellä meitä ilostuttaa :Heartpink Tätä onnen tunnetta ei osaa edes kuvailla, niin täynnä iloa on oma sydän !

Rakenneultra juuri takana ja kaikki näytti olevan hienosti! Pikkuisen pienempi oli kuin viikot, mutta ei lähdetty muuttamaan. Luultavasti vain on pienikokoinen vauva tulossa, niinkuin oli isoveljensäkin syntyessään 48cm ja 2980g. Ja kätilö oli kovin varma, että tyttö olisi tulossa! <3

Täällä kans ru takana,oli hyvä kokemus kaikin puolin. Rakenteet näytti kunnossa olevan,naamaa yritti peitellä kaikin keinoin ;) mulla alussa oli vahvasti poikaolo mutta pidemmälle mennessä aloin vähän empimään. Ja niinhän siellä ruudulla tyttö näky meille viuhtovan! :)

Ma varasin lauantaille nyt ultran yksityiselle, josko se sukupuoli sielta selviaisi. Tiistaina onkin sitten taas seuraava neuvolakaynti. :)

No niin, ultrakuulumiset paivittelinkin jo aiemmin, etta tyttoa lupailivat, ja tanaan sitten kavin neuvolassa. Mun neukkutati on kylla niin hauska, menee aina ihan kikatteluksi sen kanssa. :grin Mutta juu, aika perusjuttuja varmaan, pissanayte, verenpaine, kateltiin labratulokset sun muut kun viime kaynnilla han oli kipeana ja oli sijainen, sain raskaustodistuksen duuniin vietavaksi, ja kuunneltiin vaven sydanaanet. :Heartpink

Suositteli mulle tukivyon hankintaa, kun mulla on nyt ollut niita selkakipuja, ja tilasinkin sen netista heti kun paasin kotiin. Patisteli myos varailemaan jotain niita valmennustunteja, perhevalmennukseksiko sita kutsutaan Suomessa? Ante-natal classes siis taalla.

Toukokuussa onkin sitten taas vaikka mita kaynteja, 5.5. sokerirasitus ja se anti-D-piikki, 11.5. neuvola ja 18.5. laakari, ja yks ultrakin pitais olla jossain valissa, mut siita ei oo viela tullut kirjetta.. :rolleyes:

Rakenneultra täälläkin takana ja kaikki vauvalla hyvin! Eloisa poitsu sieltä on tulossa :) <3 pari päivää pienemmän kokoinen kuin viikkojen perusteella pitäisi olla, mutta eivätpä vanhempansakaan kovin jättiläisiä ole. Istukka sijaitsee etuseinässä kohdunsuun päällä, ja tämän takia joudun vielä toiseen ultraan rv 28 missä katsotaan onko lähtenyt nousemaan ylöspäin. Kätilö oli onneksi sitä mieltä, että kyllä se sieltä nousee eikä tarvitse stressata. Mitään ongelmiahan tästä ei ole ainakaan toistaiseksi ollut ja toivottavasti ei ala vuotamaan tai mitään! Istukan sijainnista huolimatta potkut on tuntunu jo kuukauden ajan :)

Takaisin