Neuvola- ja ultrakäynnit

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja jemppo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä oli iPana käytössä esikoisen aikaan ja en täyttänyt hätäkastenimiä ollenkaan. Ei ollut mitään nimiä mielessä. Mielestäni meillä sai jättää tyhjäksi.

se Ipana on sähköinen neuvola.. siel on mm. neuvolakortti jota voi täyttää itse ja terveydenhoitajakin ilmeisesti.. ei oo viel kovin yleisesti käytössä..

En kestä enää tätä jännitystä! Muutaman tunnin päästä nt ultra. Tuntuu et tässä kolmannessa raskaudessa kaikki pelottaa ja jännittää paljon enemmän. Ehkä tieto lisää tuskaa, kun tietää enemmän kaikesta mikä voi mennä vikaan :(
Tänään saa sit huutaa koko maailmalle olevansa raskaana, kun kaikki varmistuu ja tänäänhän on tuo rv 12 :)

Mulla oli tänään eka neuvolalääkäri ja kaikki oli ihan mallikkaasti. Perus sisätutkimuksen teki ja sydänääniäkin kuunneltiin. Totesi myös että kohtu on lähtenyt hyvin kasvamaan :) Taas yksi etappi saavutettu!

Täällä kans nt-ultrassa kaikki hyvin :) ihana helpotus! Todennäköisin la on 26.8. eli päivä aikasemmin, ku neuvolan mukaan. Se sit vähä niinku muutettiin neuvolakorttiin :o aika hassua! On kuulemma eri laskentatapa heillä...

Onnea kaikille hyvistä ultrauutisista! Mulla ois ens vk neuvola mut piti käyä jo nyt alkuviikosta ku edelleen pientä rusehtavaa vuotoa on ollu. Otettiin pissa- ja bakteerinäytteet mutta puhtaat oli. Sydänäänet pieneltä kuulu joten sinällään kaikki ok. Sain ohjeeksi unohtaa sänkypuuhat ja raskaamman liikunnan hetkeksi ja heti alkajaisiksi oon ollu pari pv ilman liikuntaa ja hetihän se vuoto asettu... kuitenki ilmeisesti tulossa nyt ylimääränen ultra ennen rakenneultraa. Oon kyllä tosi tyytyväinen ollu tuon meijän neuvolan toimintaan, hyvin viety asioita eteenpäin jos on joku huolettanu.

Täälä neuvolan mukaan la28.8. Ultrakuvassa oli la 29.8. Saa nähärä mikä on lopullinen la:-D

Täälläkin nt-ultra takana ja kaikki vaikutti olevan hyvin. :) viikkoja 13+0.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Ylihuomenna olis toka neuvola. Hävettää mennä ku on kiloja taas kertyny luvattoman paljon. Kuka tulis hillitsemään tämän pohjattoman ruokahaluni?!

Nt-ultrassa la muutettiin kahdella päivällä... Viimeksi oli 5 päivää huti ja sitä ei muutettu, kun alle viikon eroa ei silloin korjattu. Nyt korjattiin kahden päivän? Vielä kuitekin mahtuu la elokuulle, eli 28.8.

Aika jännä, että noin herkästi muutetaan. Meillä ilmeisesti muutos tehdään jos on viikon heitto.

Toinen neuvolakäynti takana. Kuunneltiin sykkeet ja sen osalta kaikki hyvin :happy: Kaveri oli kyllä taas (kuten myös ultrassa) hyvin liikehtiväinen mutta kyllä sieltä silti syke saatiin aina vähäksi aikaa kuuluviin :p Kohtukin on kuulemma pyöristynyt mukavasti kun terkkari sitä kokeili. Painoa on tullut lisää keskimäärin 200g viikko josta terkkari sanoi että hyvin niukasti siis.
Viikkoja nyt neuvolan mukaan 15+5, vaikka ultran mukaisesti laskettuna olisi 15+3, mutta samapa tuo :joyful:

Tänään käyty toisen kerran neuvolassa :) kaikki kunnossa. Katsottiin ultralla ja nyt näkyi masuasukki suoraan edestäpäin, vilkutteli kovasti sieltä mammille! Olipas ihana nähdä taas asukkia.

Nt-ultra meilläkin tänään käytynä, kaikki oli hyvin <3 12+2 vaihtuikin 13+2 ja virallinen la muuttui 23.8. (30.8.). Rauhallisesti se pikkutyyppi vaan köllötteli siellä ja piti vähän tökkiä että saatiin se kääntymään mittoja varten :)

No nyt on neuvola taas takana. "Vain" 1 kilo oli edelliseen kertaan tullu lisää eli alle 200g per viikko. No on sitä siinäki jo. Sydänäänet löyty heti ja 147:aa näytti syke ja tasasesti jumpsutteli.

Ihanan huonosti tullu nukuttua viime yöt, ensin mies herättelee ku kuorsaa niin kovasti,ollu kipeenä viimesen viikon. Sitten heräsin siihen ku olkapäähän jomotti huonon nukkuma-asennon vuoksi sairaasti ja kurkussa oli kaktus. Toivotaan ettei kuume pääse mulle nousemaan ku ei oikeestaan töistäkään voi pois olla,ainakaan huomenna.

Mulla oli nt-ultra viime torstaina ja neuvolan mukaan la ois 30.8 ja ultran mukaan 26.8, ei lähetty muuttamaan ku toi heittio vaan 4vrk.. turvotus oli 2,1..kävin ottamassa sen seula-verikokeen eikä sieltä oo mitään kuulunut!säikäytti toi turvotus vähän kun esikoisesta oli vaan 1,1.. Kova vauhti oli kaverilla ja vaikee oli saaha mittoja kun pyöri koko ajan ympäriinsä.. :)

Ihana oli tänään käydä toisessa neuvolassa, kun kuuli sydänäänet. Siellä se sydän pamppaili ja koko ajan tuli iskua/potkua dopplerin päähän :)

Takaisin