Neuvola- ja ultra käynnit

Mun neuvolatäti sano että ei kannata ottaa papa koetta raskauden aikana,koska raskaus itse aiheuttaa solumuutoksia. itsekin oisin halunnu että otetaan koska gynellä käyny varmaan 4v sit ehkä. Sanottiin että hoitaa sit raskauden jälkeen nuo.
 
Mä en ois halunnu et papaa otetaan nyt ellei siis ois erityisen tarpeelliselta näyttänyt. :) tiedän että raskauskin voi näyttää papassa jtn muutossolukkoa. Mut mulla todettiin viime marraskuussa noita ennen raskautta kun menin itse yksityiselle tarkastukseen olin viimeks käyny sen kolme vuotta sitten papassa.. ja tuli sit semmonen ylläri.. kontrollissa siellä oli edelleen muutosta mut sitä jäätiin silti seuraamaan. Seuraava varainainen kontrolli olis ens toukokuussa. Mut pyysin että sitä voitaisiin tarkkailla raskauden aikana juurikin koska pelottaa että se pahenee tässä.. sit mun neuvolatäti oli laittanu mut tosiaan tolle ei valmiille lääkärille joka mua harmittaa kun hän ei osannut vastat yhtään mihinkään mitään. Nyt sit uus neuvolatäti sano et saan ylimääräisen käynnin johon sit saan ihan ammattilaisen jonka kanssa saan keskustella noista hoidoista yms. mitä koko homma meinaa.. ja sitä tosiaan seurataan tarkemmin. :)
 
Neuvolassa käyty ja sai kuulla taas ihanat sydänäänet. Sitä on niin vainoharhainen, kun tuo vauvamaha ei edelleenkään ole tullut esiin, että onko siellä nyt kaikki ok. Turhaan huolehdin, kaikki oli hyvin! Nyt otettiin myös ekat mitat kohdustakin.
 
Te jotka odotatte toista tai kolmatta jne niin monta neuvolakäyntiä teillä on ollu? Meille toinen tulossa ja yks neuvola ollu rv 8, seuraava on vasta lokakuussa rv 22 :eek:
 
Mä odotan neljättä ja kolme käyntiä on jo ollut. Nyt viikot 18+4.. Lisäksi nt ultra, ja rakenne parin viikon päästä...
 
Heidä, odotan ekaa mulla oli eka käynti 7+1, nt oli 11+1, lääkärineuvola oli 13+, sit omasta pyydöstä yks käynti 19+0 ja sit nyt rakenne 20+3 ja sit seuraava virallinen neuvolatätikäynti 22+0
 
Mä odotan ekaa ja mulla ensin ultralla vahvistus että jotain edes on 7+ sit neuvola 9+ np-ultra 12+ neuvola 15+ ja nyt tulee sit RU 20+ ja neuvola 24+..
 
Mä kävin tänään lääkärineuvolassa (rv 17+3) ja olipas inhottava kokemus. Eläkeikää lähestyvä kovakourainen mieslääkäri ja melko liukuhihnameiniki, housut pois ja tutkimuspöydälle, eikä juuri kysellyt vointia tms...Onneksi kaikki kuitenkin oli hyvin. Mulle vielä viimeksi neuvolassa todettiin, että tuskin tarvitaan alatutkimusta tässä vaiheessa, kun oon ollut ronkittavana niin paljon lapsettomuushoitojen takia. No, tästäkin selvittiin... Mulla oli kolmas neuvolakäynti tähän mennessä ja odotan ekaa lasta.
 
Meillä toinen lapsi tulossa ja yks ultra takana ja onkohan neljä neuvolaan. Viikon päästä rakenneultra ja siitä viikon päästä taas neuvola.
 
mulla eka tulossa, takana nyt kaks ultraa ja kaks normaalineuvolaa... lisäksi vielä se neuvolakäynti kun hain verensokerimittarin, jota en laske kyl miksikään, kun ei siel mitää muuta ollu ku ruokavalio-ohjeet (suoraan luki paperista) ja pistämisen opetus...
 
Mulla eka tulos. 7+ oli polilla ultra, 9+ eka neuvola, 11+ otti neukkutäti ylimääräseen ultraan, 12+ polilla nt ultra, 15+ neuvola ja seuraavaks 20+ polilla ru ja neuvola 22+.
 
Laitetaanpas tää nyt tänne julkisellekin puolelle. :)
Äitipolilla käyty! Pieni kasvaa edelleen hienosti keskikäyrällä! Painoarvio oli nyt 3030g! Vatsanympäryskään ei nyt ollut yhtään liian suuri! Huh mikä helpotus! ❤
Nyt voi alkaa sit käyttää kaikkia poppaskonsteja et pieni syntyis. :)
Käynnistysaikaa en vielä saanut, seuraava käynti on kahden viikon päästä, niin sit silloin katotaan käynnistysaikaa. :)
 
Täällä kans neuvolassa käyty. Kaikki hyvin paitsi paineet vähän koholla niinku aina neuvolassa. Ens viikolla viimenen neuvola ennen laskettua. Aaapuuuva. Ja sit on tietty ennen laskettua viel se lääkäriaika vielä missä katsotaan vielä kokoa ja muuta jos ei oo syntynyt (pelkopolijuttu) hurjaa.. ja siis parhain uutinen oli vaakakäynti! Oli tippunut 600g paino :D wau!
 
Mie kävin siis lääkärin pakeilla ultrassa, kanavan pituus ei ollut lyhentynyt eli tilanne ennallaan, lääkäri ei lähtenyt kohdunsuun tilannetta sormin kokeilemaan ettei provosoida supistuksia. Vauva siellä möyrys ja painoarvio 2170 g, rv 33+1.
 
Takaisin
Top