Ne kauan odotetut liikkeet!!!!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Muru<3
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Muru<3

Vauhtiin päässyt keskustelija
Päätin tässä aloittaa tämänkin keskutelun, koska tunsin tänään selvemmin jo jotain liikettä masussa! Hyvin pieniä ja ajoittaisia sekä lyhyitä tönäisyjä ja hipaisuja nuo vielä ovat, mutta yhtä kaikki selvä merkki että jokin kasvaa ja kehittyy masussa! Oi, ihanaa... :) Tänään tuntui ihan kunnon muljahdus mahassa, että kyllä ne siitä sitten voimistuu!

Onko muilla ollut vielä näitä tuntemuksia? Mulla nyt rv13+4!

Ei sitten niin yhtään mitään.... esikosta tunsin jossain 18-19 viikkojen tienoilla. Jospa kohta, odottelen niitä jo kuumeisesti...

Jep, mulla kans kolmas joten pienetkin liikkeet osaa jo erottaa! Np-ultran mukaan olis kolme päivää pidemmällä raskaus joten sekin voi vaikuttaa asiaan, mutta la ei muutettu vielä....np:n mukaan la olis sitten jo 30.7. ja esikoinen on syntynyt 29.7.! Saapas nähdä miten tässä vielä käy!!! :)

Voi noita nappasuja tuolta mahasta, ihan kuin pikkuinen antaisi luunapin vatsan läpi! Mitään päälle päin ei vielä tunnu mutta nahoissaan tuntee kuinka toinen pontevasti potkii luultavasti! Ihanaa..... :)

Täällä liikkeet tuntuneet muutaman päivän, esimmäiset rv 15+1. Istukka on edessä mutta tuntuu ilmeisesti sen sivulta ja tuntuu myös pieniä muljauksia mahan päältä :) Tarkasti saa vielä tunnustella sohvalla maaten että huomaa. Toista odotan niin selkeämmin liikkeet tunnistaa.

Kysyin tänään ultrassa 11+6 että milloin ne liikkeet vois Oikeasti tuntea, kun tietää miltä ne tuntuu. Lääkäri oli sitä mieltä et jokunen viikko vielä menis, koska liikkeet vielä refleksin omaisia ja hyvin hyvin hentoja. Mulla vielä istukka etuseinällä joten odotellaan...:)

Itsellä viikkoja nyt 14+3 ja eilen ja tänään tuntu jo ekat selvemmät töytäisyt, tuntu vähän samalle kuin ilmakupla puhkeaisi, mutta selaisessa paikassa ettei voinut suolistosta tuntemus tulla :) epävarmempia liikkeitä olen kuvitellut tuntevani jo 1-2viikoa, mutta en niistä takuuseen mene vaikka jo kolmas tulossa
Kyl on niin ihanaa kun tulee taas vähän konkreettisempii tästä odotuksesta näiden tuntemuksien myötä <3

Esikoisen kohalla en muista milloin itse tuntenut enismmäiset liikkeet, mutta mies tunsi silloin vk18 ja toisen kohalla mies tunsi vk 17, mutta olivat ihan ensimmäisiä töytäisyjä mitkä tuntuivat mahan päälle ja sattu vain oikea hetki kun kokeili, nyt mielenkiinnolla odotan milloin tämän kanssa tulee ekat kunnon potkut kun tuota vararavintoa on kertynyt lähiaikoina, mitä ei ennen ole ollut :)

Mulla ei vieläkään mitään. Viikkoja nyt 14+5. Pikkaisen mullakin ehkä on ylimääräistä vararavintoa, vaikka bmi onkin just ja just normaalin puolella. Samat painolukemat oli esikoisestakin tässä vaiheessa. Kovasti olen koittanut liikkeitä kuulostella, mutta ei oikein mitään sellaista ole ollut, joka olisi voinut olla vauvan liikettä.

Maikkie - Harvemmin varmaan vielä noin aikasilla viikoilla mitään tuntuukaan :) Mä tunsin esikoisen kohdalla ekat liikkeet viikolla 20, ehdin jopa vähän huolestua kun mitään ei tunnu, mutta turhaan! Rakenneultrassakin neiti kovasti hillui ja potki ja sen ultran aikana en tuntenut kuin pari hassua potkua. Mulla oli istukka etuseinämässä ja kohtu vielä taaksepäin kallellaan, joten ei kuulemma ihmekkään, ettei kaikki liikkeet tunnu. Ton jälkeenkin oli pitkään ettei välillä tuntunut oikein mitään, neiti oli tosin rauhallinen tapaus muutenkin masussa, mutta niinhän ne tytöt kuulemma usein on rauhallisempia kuin pojat :) Saa nähdä, meneekö taas yhtä pitkään ennen ku liikkeet tuntuu.. Enkä kyllä usko vauvan liikkeeksi ennen ku tuntuu kunnon potku :D

Täällä toinen raskaus, rv 12+2 menossa. Liikkeitä tuntunut jo rv 11+ asti. Kysäisin viime viikolla np-ulrassa kätilöltä ja sanoi että hyvin voi uudelleensynnyttäjä tuntea. Hassua silti. Ekasta tunsin muistaakseen rv 18-20.

Mulla on nyt alkanut tuntumaan 16. vk:lla, vaikka ei mitenkään kovin selkeästi. Ennemminkin sellaista jännää muljahtelua ja myllerrystä etenkin illalla ja sitten miettii että liikkuukohan se vauveli siellä vai onko maha vaan jotenkin sekaisin :)

Joka ilta kuulostelen, mutta ei niin mitään.... Mä alan kohta huolestua. Esikoisesta tunsin 18-19 viikolla ekat. Rakenneultraan mennessä ei hermostuttanut yhtään, sen verta kovaa mylläystä oli ollut jo parisen viikkoa. Jospa tää toinen ois sit tyttö ja rauhallinen tapaus :)

Olipa ihana lukea etta on muitakin, jotka ovat tunteneet liikkeita tosi aikaisin. :) Oma aitini ei uskonut kun viikolla 11 sanoin etta minusta tuntuu etta tunsin pienta liiketta. nyt viikolla 13 oon varmistunut, etta kylla se asukki tuntuu valiin kun tietyssa asennossa makoilen. Mulla kyseessa on eka raskaus, joten en olettanut etta nain aikaisin voisin mitaan huomata. Nyt teoriani on etta tuolla mahassa on jokin tuntoherkempi kohta kohdun vasemmalla puolella. Saa nahda heikentyyko tuntemukset joksikin aikaa viela kohdun tasta kasvaessa, vai voimistuuko vain.

Täällä nt- ultrassa selvisi, että istukka on selän puolella, joten kovasti odotan jo milloin tuntuvat liikkeet! :)

Kätilö (sama kuin neuvolan täti Suomessa) kysyi tänään oonko tuntenut liikkeitä ja selitin, että jotain semmosta muljuntaa on ollut (no, en osannut kyllä tollasta sanaa saksaks, mutta jotain selitin kumminkin :)...), mutten osaa varmaks sanoa. Siihen sanoi, että on niin liikkuvainen kaveri ja tuntee ihan kuika kääntyilee, kun koskettelee mun vatsaa eli varmaan oon kyllä tuntenut jo ihan oikein liikkeitä. Ja sitten kysyi "Tunsitko nyt, juuri kääntyi?" Ja mä nolona: "No en oikeestaan..." Sanoi, että joo se voi olla vaikeeta nyt tietää mikä on vauvan liikettä ja mikä muuta, kun vääntelen sun vatsaa. Heh, ei tämmönen kokematon ensikertalainen aina oikein osaa :grin

Itselläni on nyt 15+0 viikko ja olen nyt reilun viikon ajan tuntenut muljahtelua ja epämääräistä liikehdintää.

Aika hienoa Nooris, et tunnet liikkeet jo vaikka on eka raskaus :) Ite en ekassa tuntenut kun joskus rakenneultran aikoihin, niin täs toisessa on mahtavaa kun tuntee liikkeet jo näin alusta asti. Se on jotenkin mahtava tunne kun ajattelee tuota pientä ja se "tönäisee" ikään kuin kertoakseen et täällä ollaan. Miullakin liikkeet tuntuu selviten istuessa ja selällään maaten.

Pakko tunkea mutta Nooris miulla tuntui myös liikkeitä jo 12. viikosta alkaen ja ne vahvistui vaan koko ajan. Ensin niitä oli parin päivän välein, pian jotain joka päivä. 15.-16. viikolla alkoi olla tosi selkeitä liikkeitä monesti päivässä, joka tunti jotain, erotti hyvin asennon vaihdot, mönkimiset ja potkut. 20. viikolla potkut näkyikin jo mahan läpi selvästi. En tiiä oisko näkynyt aiemminkin kun ei sitä meinannut oikein uskoa toisten yhä odotellessa että ekat liikkeet tuntuu. Ja esikoinen miullakin tulossa :)

Takaisin