Oon ollu koko ikäni herkkä ja itkuun taipuvainen ihminen, mutta nyt on ollut kyllä normaaliakin vaikiampaa! Luen töissä lounastauolla aina paikallislehteä, ja monet artikkelit, joissa ei oo ees mitään herkistävää, saa mut piättelleen itkua. Esimerkiksi oli yks uutinen pelastustoimen harjotuksista onnettomuustilanteissa, luin sen ja silmät täytty kyynelistä mutten kehannu itkeä
Ihme kyllä, töissä oon saanu piettyä itteni suht koht kasassa.
Toinen asia onkin sitte ku liikun kaupungilla, ja näen joko vanhuksia tai vammaisia ihmisiä. Etenkin muutamat lapset pyörätuoleissaa on saanut mut ihan tolaltani, vaikka ovatkin olleet ihan normaaleja ja hyväntuulisia! Mutta ku itkettää! Ja vanhukset on aina olleet mun heikko kohta, en kestä ku nään jonku mummun tai papan käsien tärräävän... Ja vielä yksinäiset ihimiset! Jos ravintolassa tai kahavilassa on joku yksin niin heti mietin että voi raukka, haluaiskohan tuo seuraa, vaikka kyllä monet varmasti nauttii omista hetkistään...
Mulla on käynyt nyt yhessä pienessä ravintolassa kolme kertaa niin, että en oo saanu itkuani piäteltyä. Eka kerta oli, ku kaks teiniä oli tuoneet äitinsä syömään sushia ekaa kertaa ikinä, neuvoivat miten niitä syyään ja mitä on wasabi, ja mää pyyhin silmäkulmia. Toisella kerralla siellä oli juurikin eräs yksin lounasta nauttiva nainen, ja mun piti kahtoa toisaalle ja itkiä tirrauttaa, vaikka tämä nainen hymyillen söi omassa seurassaan. Viimesellä kerralla itkut herahti, ku mun mies sano, että voisi käyä joku viikonloppu kavereillansa toisessa kaupungissa - järkytyin niin siitä että hän haluaa olla ilman mun seuraa etten meinannu saaha itkua loppuun
Luulen että ravintolan omistaja ei kohta päästä mua sisälle enää...