Namnam,mulle kaikki!

Ööh...ny moon jotenkin hämilläni...tai ehkäpä onnellinen lukiessani teidän juttuja *nolo*. Mun edellisessä pitemmässä suhteessa jemmailin omia herkkujani vaatekaappiin ettei ukko ois niitä syöny tai sitten jätin ne ostamatta ku tiesin etten niitä ehtis itse koskaan syömään. Tämän nykyisen miehen kanssa ei ole sitä ongelmaa. Joskus oikein yritän tyrkyttää hänelle herkkujani (mukavaa ois siis yhdessä syödä), vaan ei hänelle maita. Joskus syö mun mieliksi yhden vohvelin, kun minä vedän ne loput 11 kpl. Usein perustelee syömättömyyttään, että ne on mun ja mun jauhoista tehty, joten hän syö jotain muuta. Miehellä on omat karkit kun mutustaa eikä ne mulle maita / sovi. Muutenkin me syödään aina eri ruokia, joka sopii mulle aivan mainiosti. Tiijä muuttaako vauva kuvioita...päivällä se vissiin kuitenkin syö mun ruokia ja illalla miehen...
 
Meillä saa kanssa olla suklaat sun muut makeat ihan rauhassa mieheltä! 
 
Meillä on kanssa "karkkilaatikko", mutta ukko niitä enemmän sinne rahtaa ja myöskin kuluttaa. Mä oon erittäin nirso makean syöjä ja mulla on pitkä "inhoan"-lista: suklaa(jotkut harvat patukat menee), kermavaahto, minttu, salmiakki, laku ym ym. Monet varmaan järkyttyy mutta oikeasti ei vaan uppoa, ei oo koskaan uponnu. Ukolla ollu kova "projekti" joulun jäljiltä kun on meijän kaikki suklaa lootat tyhjentän.. tai vielä on yksi täys laatikko :)

Tiiaa: nyt on sit tehty, vaikkain päädyin kuitenkin tekemään vaalean pohjan eli taitaa mennä enemmän tuulomaan tortun puolelle :) Piti ostaa ihan leivonta kaakaota, ja se on liian suklainen maku mulle niin laitoin varmuudeks vaan pintaan.. hywää tuli.. nam nam :P
 
Meillä taas mies syö karkkia ja muuta makeeta yhtä paljo kuin minäki [:D] ja varsinki karkin perso on. Syödään kaikki tasan ni ei tarvi piilotella tai muuta makeita. Voi että alko tehdä mieli karkkia!!! ...pakko lähtä ostaan.
ALKUPERÄINEN: Lyydia~

Meillä saa kanssa olla suklaat sun muut makeat ihan rauhassa mieheltä! 
 
Inxu Hyvä että onnistui ja tuli hyvää [;)] Paljos sitä on enää jäljellä,kun himot oli niin kovat? [:D]

Joo..mies tuli tänää lomille ja käytiin sitten syömässä hesessä [:D] öhöm. Kerroshamppari<3 ja sitten myöhemmin kun vein miehen kaverinsa luo niin kävin ostamas lauantaipussin ja niitä dracula-salmiakkei..ja kinder munia...[8|][:D][:D]
hohhoh. Täytyis vissii vähän rajottaa :D

Ja huomenna mennää miehen kanssa kiinalaisee syömää mun synttäreiden kunniaks..[:)] En ole käyny piiiitkää aikaa,enkä malta oottaa kun pääsen syömää niitä ihania ruokia..[:D][:D]
 
Oli sitten ihan pakko eilen tehdä maitosuklaamoussea [;)] Tsiisus kun oli suussa sulavaa... *kuolaa*
Onneksi sitä on vielä jääkaapissa... Pitää vissiin laittaa pikku osa pakkaseen kun siitä tulee kuulemma tosi herkkujäätelöä :P
Mutta kylläpäs taas oli niin terveellistä että; purkki vispikermaa, melkein levy fazerin sinistä... huhhuh.
 
Ja korvapuusteja tänään, vaikka se mies onkin laihiksella mutta pannaanpa sitten loput piiloon. Onneksi hää on tänään pikkasen normaalia pidempään töissä. Harmi vaan, että melkoinen pullantuoksu täällä kyllä on [:D]



 
Ihanan näkösii pullia. [;)] Mä oon kuolannu pullan perään tässä viikon verran. Tarvii varmaan huomenissa tehä kans sellanen minitaikina. Sen jaksaa vääntää eikä tarvii montaa tuntii seisoskella.

Tänään väänsin pannukakkua. Kyytipojaks omppuhilloa ja kermavaahtoa kuis ollakkaan. Siis voi että ku se oli hyvää..  [8D] En tie mistä tällanen makeenhimo on nyt iskeny yhtäkkiä ja yllättäen. Parin viikon aikana tehny nyt kaikkee hyvää mieli ja suklaakin maistuu taas. Alkuraskaus tosiaan ihan sinne 32 viikolle asti ei maistunu mikään makee oikeen kunnolla. Mut nyt kelpaa - Vähän liiankin kanssa. [8|] [:D] Huomenna neuvola. Saas nähä mitä puntari sanoo. [:)]
 
Onpas tosiaan hyvän näkösiä pullia, miiuhoo! [:)] Mä en osaa tehdä korvapuusteja [&o] Mies niistä kovasti tykkäis,mutta en osaa..vaikka kokkilinjalla olenkin opiskellu,myö ei vaan kauheesti mitään leivottu. Mutta niin..Ihanan näkösiä [:)][:)] Ja kun tosta moussesta mainitsis..mä en osaa tehdä mitään tommosii hienouksii [:D]

Mokkapalatkii loppu kun seinään,kun mies tuli kotiin [:D][:D] Mutta lähinnä häntä varten tein niitä,joten hyvä että menivät.
Tänään on ihan hirveesti tehnyt mieli makeaa,mutta rahaa tällä hetkellä vaan 2€..[8|] [:D] Kunnon pa.

Mä katoin eilen mun painoa...64kg [:D] Mieskin siinä alkoi virnuilee jo että huhhuh! Hän kun itse painaa 69kg. (On vähän laihtunut armeijassa!) [8|] Niin niin tota...mä arvasin,että vielä meen miehen painon ohi! [:D]
En mä kyllä silti lopeta herkuttelua. [;)]
 
Sain mäkin aikaseks [:D], ku oon jo pitkään himoinnu herkkupullista..
Mmm.. kierrepullia, joissa täytteenä, voita, kanelia, sokeria ,vanilliinia ja tietty mantelilastuja. Ei näit voi vastustaa... kuola valuu jo [:-]


 
Mmmm... näyttää hyvältä [:)] Mun tämänpäiväinen herkku on "helppo pääsiäispasha" [:D]
 
Mä en o koskaan tehny.. Mitä laitat siihen: Rahkaa, kermaa, rusinoita, sitruunamehua??? Paa ohje tänne meitin iloks. [;)]
 
HELPPO PÄÄSIÄISPASHA

-1prk    maitorahkaa
-1tl    sitruunankuorta
-1½rkl    sitruunamehua
-½dl    sokeria
-1tl    vaniljasokeria
-1tlk    hedelmäcoctail
-½dl    mantelirouhetta
-2dl    vispikermaa

Valuta neste pois hedelmäcoctailista. Yhdistä ainekset, lisää vaahdotettu kerma. Koristele halutessasi sitruunamelissan lehdillä tai nonparelleilla.
Tarjoa kylmänä.

En tykkää rusinoista enkä niistä kuivatuista hedelmistä, joten tämä ohje tuli vastaan kuin tilauksesta [:)] Nuolaisin lusikan puhtaaksi että maistui kyllä minusta ainakin tosi hyvältä! Varsinkin kun en ole siitä peruspashasta ikinä tykännyt.
 
Oi kiitti miiuhoo!! Näyttääpäs hyvältä tai kuulostaa [:D]
Tota tarvii kokeilla. Vois ostella tarvikkeet seuraavks ku käy kapassa.
 
Meijän äiskä vääntää tuolla just korvapuusteja ja minä syön kindermunia [:D] Onneks saan pullia vähän kotiin mukaan,vaikka tekis kyllä mieli itsekin leipoa taas jotain..mutta yksin kun olen pääsiäisen niin taitaa jäädä tältä äipältä väliin :) Mutta toooosi ihanan näkösiä pullia nuo vauvelinkin tekemät  ja miiuhoon pasha kuulostaa myös ihan syömäkelpoiselta! [:D] Voiku oliskii raaka-aineita niin namnam,täällä nousis paino taas huimiin lukemiin [:D]
 
Päätinpä tehdä pellillisen pannukakkua,kun kaapista löyty 1 kananmuna ja purkillinen maitoa ..tuli vaan aika ohutta kun tein pienen annoksen ja laitoin sen pellille,mutta ihan hyvää siitä tuli :)

 
Mulla tekkee koko ajan mieli leipoa jottain hyvää ja uutta :D, ja tietty maistellakki. Jossain Pirkan reseptilehdessä oli kaikkia ihania ohjeita, namnam :P.
 
Sama täällä :) Olis tosi kiva kokeilla jotain sellasta mitä ei oo tullut tehtyy niin useesti tai ikinä..
 
Oli muuten takapihalla meillä niin komeita raparperin oksia, että ei voinut muuta, kuin piti leipoa raparperipiirakkaa pellillinen [:)] Hyvin se raparperi on tykännyt olostaan tuossa lämpäreellä! Kamalat herkkuhimot edelleen täällä [;)]
 
Oi vitsit raparperipiirakka!! <3 Ja vaniljakastiketta. Kun oliskin :pp Mutta mulla nyt on muutenvaa suolasen nälkä tällä hetkellä,että pitää mennä kehittää jos tuolta äiskän jääkaapista löytys jotaa [:D]
 
Takaisin
Top