Nam... ruokaa!

En mäkään tietenkään ole pakottanu. Meillä pitkään jo sillon maistu ja sitten tuli stoppi ja sitten on maisteltu vaan välillä. Ja on pidette pidempiä taukojakin. Ei oo mitään hätää eikä mikään kauhea kiire. :) pakko kuitenkin jatkaa maistelua. :)

Sent from my Lumia 900 using Tapatalk
 
Meillä sama kuin yllätyksellä, välillä syödään kaikki mitä tarjotaan ja välilä nirsoillaan ihan kaikelle. Tarjoan kuitenkin, syököön poika sen mitä syö. :)
 
Limppu, emmä niin aatellukkaan.:) Kommentoin vaan joitain vanhempia, jotka tyrkyttää suorastaan pakottaen. :confused:
 
En mää nyt tarkoita että te pakottaisitte ja tuputtaisitte ruokaa, mutta jos lapsi tekee stopin niin sitten tekee. Ja jos ne soseet ei maistu ollenkaan niin antaa hetken olla, vaikka se hetki olisikin 2 vkon pituinen tai pidempi. Tai kokeilee jotain uutta makua, esim jos on saanut vain maistiaisia kasviksista ja puurosta niin antaa hedelmäsosetta. Tai sotkee joukkoon ämmää, jotta olisi tutumpi maku. Tai sitten vaan annatte esim porkkanan, paprikan ym palasia imeskeltäväksi, sillä myös sillä tavoin lapsi saa niitä makuja. Meillä ainakin auttoi kun antoi neidin imeskellä just paprikaa ja porkkanaa, siihen että kiinnostui siitä mitä sieltä lusikasta löytyy.

Eikä kannata ottaa paineita, etenee rauhassa. Se että tietyn kk pitäisi syödä puuroa ja lihaa on vaan suosituksia, milloin ne voi ottaa kuvioihin. Ei sitä että kaikkien 5kk ikäisten tarttis syödä puuroa ja kaiken 6kk lihoja. Ja jotkut lämpenevät hitaammin uusille mauille(vai miten se nyt kirjoitetaankaan). Joo kuitenkin 1v mneeessä jotain hieman söisi niin se olisi toivottavaa.
 
Meillä onnistuu tuo imeskely homma. :) puuroakin söi tänään vähän hedelmä soseen kanssa. Neuvolassa sano että jos ei suostu syömään niin maistelukertoja pitäis lisätä. :D

Sent from my Lumia 900 using Tapatalk
 
Mä oon enemmän yrittänyt nyt kattoa lapsesta, että milloin vie juttuja suuhun ja yrittää järsiä ja sitten tarjota ruokaa. Eli en oo lisännyt kertoja vaan olen yrittänyt kattoa enemmän lasta kuin kelloa niiden kertojen kanrra. Eihän aikuisellakaan ole aina joka päivä samaan aikaan nälkä tai halu syödä ruokaa. :)
 
Mun tyttönen on varmaan jotenkin ''viallinen'' sillä hänestä kaikki mihin on sotkettu äidinmaitoa on jotenkin tosi epäilyttävää ja pahaa :p Olen yrittänyt siis tehdä soseita ämmään, mutta eihän siitä mitään tullut joten teen soseet veteen.
 
Yllätys taisin vastata sulle tuonne toiselle puolen. Mutta siis alkuun vaikka joku 30ml maitoa ja lusikallinen puurojauhoa. Nyt menee noin puolikas annos.

Se että iltapuuro parantaa yöunia on ihan legendaa. Meillä 7h eka unipätkä kutistui 3-4 tuntiin. Ei sillä hyvä pätkä tuokin. Nyt oon ihan tarkoituksella antanut puuron viimeistään ysin maissa ja siitä valvoskeltu vielä pari tuntia että on reilusti tissitellyt ennen unta, on unet pidenneet. Toki jokainen murmeli on erilainen ja meillä kun bebe nukkuu viekussa niin mä en juuri herää kun lykkään tytylle tissin suuhun.
 
Takaisin
Top