Myrkyt

Oon nyt ottanut sen kristallikiven taas käyttöön. Varmaan kuukauden päästä näkyy kestääkö vai eikö. Koitan noita teidän antamia vinkkejä. :)
 
Hei!! Täällä yksi luomuhippi :wink Ekan raskauden aikana kyllä olin tarkempi, mutta nytkin vältän turhia kemikaaleja. Mutta just tajusin, että oon taas käyttänyt pitkän aikaa fluoria sisältävää hammastahnaa! :-o siihen tulee muutos tänään :)
Yritän myös välttää ruuan lisäaineita ym. Siivouksessa käytetään vain ekotuotteita, samoin pyykinpesuaineet mahd myrkyttömät eikä huuhteluainetta (joskus etikkaa). Konetiskiaine on Ecoverin. Rasvana Madaraa ja kookosöljyä (mikä on muuten hyvä intiimialueellekin, jos on hiivaa tai muuta vaivaa).
Mielestäni maalaisjärki liittyy enää heppoisasti tähän asiaan. Monta "maalaisjärjellä" hyväksi ajateltua asiaa/tapaa/tuotetta on myöhemmin todistettu haitalliseksi. Ja ei tästä tarvi mitään stressiä ja ongelmaa tehdä! Mulle ainakin puhtaampi ja myrkyttömämpi arki on iloinen asia, ei mikään taakka.
 
Mikäs fluorissa on vikana? Sitähän syötetään lapsille purkista.
 
"Fluori ja odottavat äidit. Keskushermosto kehittyy koko sikiökauden ajan sekä vielä varhaisina elinkuukausina. Fluori pystyy tunkeutumaan istukasta sikiöön ja siellä läpäisemään lapsen veri-aivo-esteen. Kiinassa, missä syntyvyyden säännöstelyyn kuuluu lasten abortointi, sikiöiden aivokudoksesta on löydetty fluoria; samalla on havaittu, että aivojen hermosolujen erikoistuminen on ollut vajaata ja aivojen kehittyminen normaalista jäljessä. Sikiön aivojen ja älykkyyden vaurioituminen tapahtuu jo hyvin pienillä fluoripitoisuuksilla – määrillä jotka eivät ole äidille haitallisia. Äidin säännöllinen fluorihammastahnan käyttö, muutama hammaslääkärin lisäfluoraus ja ympäristön ja ravinnon fluorisaasteet voivat yhdessä tehdä lapselle korvaamatonta vahinkoa."

http://www.elinahytonen.fi/2011/01/fluori-suuri-valhe-2/

Tämmöstä infoa löysin, kun vähän tossa lueskelin, mutta en sit tiiä tästä. Tuntuu, että kaikki, mitä suuhunsa laittaa tai iholle sutasee, on haitallista itselle, lapselle, ympäristölle jne.

Kertokaa toki, jos tiiätte asiasta enemmän :)
 
Siis häh? Eikö nyt sais edes hammastahnaa käyttää..en ole kyllä aiemmin tällaisesta kuullut
 
En mäkään ole ennen kuullut, eikä neuvolasta ole sanoneet. Viime raskauden pesin hampaita normaalisti fluori hammastahnalla ja niin taidan tehdä nytkin.
 
Jos asia mietityttää, niin voihan sitä ainakin vähemmän "myrkkyjä" sisältävään hammastahnaan vaihtaa. Esimerkiksi Käpylän K-supermarketista saa semmosta, kun Himalaya-merkkistä hammastahnaa. Ei oo valittamista ollut tuotteesta, kun sitä oon käyttänyt pidemmän aikaa. Vaan mitä nopeaa katoin paketista, niin tais sekin sisältää fluoria.

Yleensäkin hammastahna tuubeissa näkee, kuinka luonnonmukainen tuote on niitten väriviivojen perusteella, kun siinä paketissa on semmonen punainen, keltainen tai vihreä viiva, niin vihreä on täysin luonnonmukainen, taas punainen ei ja keltainen on siltä väliltä. Näin siis mies osasi asiasta joskus sivistää :D

Googlettamalla löysin myös fluorittoman vaihtoehdon Ruohonjuuren sivuilta :)

http://kauppa.ruohonjuuri.fi/hammastahna-suola-suolahammastahna-/WELEDA-4001638098090/dp

Vaan eipä oo neuvolassa asiasta varoiteltu, niin jatkan leegojen jynssäystä tuolla himalayalla :)
 
Varmaan ihan faktaa jos puhutaan suurista annoksista. Mutta eiköhän sitä oo iät ja ajat äidit pesseet raskausaikana hampaitaan ihan tavallisilla hammastahnoilla ja terveitä lapsia silti saaneet. Ei kannata liikaa kaikesta ressata.
 
Uskon, että jos fluorihammastahnasta olisi haittaa sikiölle, niin siitä kerrottaisiin tarkemmin neuvolassa. Kuitenkin hampaista kun sielläkin aika paljon puhutaan. Tai mulle ainakin on korostettu hampaista huolehtimista raskausaikana.

Mutta, itse en ole kyllä käyttänyt fluorihammastahnaa enää aikoihin, kun kuulin sen kaikenlaisista haitoista. Voi olla, ettei ne haitat pidä edes paikkaansa, mutta silti. Ei ole reikiä tullut, vaikka olen vaihtanut fluorittomaan hammastahnaan jo muutama vuosi sitten.

Sinänsä olen vähän hassu ja ristiriitainen ihminen, kun vältän fluoria hammastahnassa ja alumiinia dödössä ja hiusvärejä raskausaikana, mutta sitten kuitenkin meikkaan kuten aina ennenkin ja käytän hajuvettä (en vain osaa olla ilman, tuntuu alastomalta). Mutta olen ajatellut olla mahdollisimman myrkytön niissä jutuissa, jotka on itselle helppoja. Kosteusvoiteena aloin nyt käyttää manteliöljyä, ruokakaupan hyllyltä. Kookosöljyäkin olen joskus käyttänyt, mutta kuulin, että manteliöljy ehkäisee raskausarpia. Ei välttämättä auta mitään, mutta kokeillaan :)
 
Oon nyt ottanut sen kristallikiven taas käyttöön. Varmaan kuukauden päästä näkyy kestääkö vai eikö. Koitan noita teidän antamia vinkkejä. :)

Kitjoittelin joulukuun alussa. Nyt täytyypi tulla kertomaan, että tosiaan olen käyttänyt kristallikiveä sellain, että olen kainalot kastellut vedellä ja kiveä hieronut kuivana kastettuihin kainaloihin. On toiminut tähän päivään asti. Mutta tänään teinkin sellaisen urheilusuorituksen kun raahasin ja työnsin vaunuja auraamattomilla teillä aamusta paksu toppatakki päällä. Hikihän siinä tuli. Eli muuten on toiminut tuo, mutta ei tänään hikityön jälkeen...
 
Niin siis muutenkaan fluori ei oo hyväksi, oli raskaana tai ei :) Se on myrkky, joka kertyy elimistöön. Nykyään jo tiedetään, että hampaat eivät sitä tarvitse (vaan säännöllisen puhdistuksen ja rajallisen määrän happohyökkäyksiä), mutta edelleen sitä hammastahnoista löytyy. Lasten hammastahnat on jaoteltu iän mukaan juuri esim. fluoripitoisuuden vuoksi (pakkauksessa lukee fluorin määrä). Joillakin alueilla pohjavesi vaikuttaa myös asiaan, eikä fluoria siksikään tarvitse käyttää. Ei ne terkkaritkaan kaikkea tiedä :)
Harmi, kun tuntuu että monen mielestä "kaikki kielletään" tms. Kun asiaa tutkii löytää myrkyille ja haitallisille tuotteille paaaaljon turvallisia vaihtoehtoja eikä silloin "kaikki mitä suuhunsa tai ihollensa laittaa" ole haitallista :) monet aineet on jopa ravitsevia ja hyväksi!
 
En minäkään pilalle mennyt vaikka lapsena fluoritabletteja syötettiin. Kun ette te viherpiipertäjätkään voi kaikelta välttyä. Jos asutte kaupungissa niin nielette saasteita koko ajan ja mites on alkoholin laita? Myrkkyjen myrkky sanon minä :D Että vaikka kuinka koittaa täydellinen olla, niin aina on joku asia minkä suhteen menee "pieleen".

Sanavalinnoista huolimatta ei minulla ole mitään luomu-, hippi- tai viherpiipertäjäihmisiä vastaan :) Hienoa tuollainen itsestä huolehtiminen! Itse en vaan jaksa olla aina etsimässä kalliita terveellisempiä vaihtoehtoja kun näyttäähän noita terveitä ihmisiä muutenkin kadulla riittävän :) Käytän energiani mielummin ympäristön suojeluun kuin myrkyttömään elämään. Menee ohi aiheen, mutta jatkakaa meidän sivistämistä! Onhan näitä kiva lukea, oppia ja järkyttyä :) Oli pakko vaan avautua.
 
Joka kolmas suomalainen sairastuu elämänsä aikana syöpään. Ei varmaan fluori sitä yksinään aiheuta, vaan moni tekijä. Mutta silti jos voin välttää omalla tai läheisteni kohdalla myrkkyjä, sen teen. Miksi en välttäisi? Ei kaikki terveelliset valinnat ole kalliita. Paljon turhaa jää pois kun välttää myrkkyjä.
Mullekin on syötetty fluoritabletteja ja hengissä ollaan. Se ei kuitenkaan ole mun rima, vaan mahdollisimman terve elämä. Jos kaikki on hyvin tänään, ei se tarkoita, että huomenna olisi. Tämän päivän valinnat vaikuttaa pitkälle, meissä ja lapsissamme.
 
Pahimpia syövän aiheuttajia on kuitenkin alkoholi, tupakka ja ruuan säilöntäaineet.... Ei suinkaan fluori.
 
Pahimpia syövän aiheuttajia on kuitenkin alkoholi, tupakka ja ruuan säilöntäaineet.... Ei suinkaan fluori.
Niin, kuten sanoin, monen asian summa. Ja pakosti ei edes liity mihinkään edellä mainittuihin, voi johtua ihan jostain muustakin. Mutta jos valinnoillani voin ehkäistä myrkkyjen päätymistä kehooni ja lapsiini, sen teen ilomielin :)
 
Ja jokaisen oma asiahan se onkin. Jokainen tekee omat valinnat ja niistä syistä kuin itse parhaaksi kokee. Mutta mikäli on haluja estää myrkkyjen pääsemistä elimistöön niin suosittelisin tutkimaan tarkemmin minkälaisia myrkkyjä esimerkiksi tavanomaisesti viljeltävistä vihanneksesta päätyy elimistöön. Sieltä saa tosi pahoja myrkkyjä!!
 
Olen käyttänyt "superfluor" -tahnaa jo ainakin vuoden ellen kaksi, ja sain vihdoin herkästi reikiintyvät hampaani kuntoon.. Nyt tulee kuitenkin taas niiiiin ristiriitaista tietoa, että täytyy alkaa tutkia asiaa tarkemmin! Ihmettelen, miksei tästä puhuta neuvolassa mitään :/ onko joku teistä kysynyt tästä neuvolassa?
 
Teidän innoittamana ostin eilen erisanin alumiinittoman deodorantin. Haisee kyllä ihan liimalle, että huomisen jumpan jälkeen näkee onko siitä mihinkään :D Kokeilen kuitenkin, mutta jos ei toimi niin palaan entiseen.
 
Mä kävin tänään kampaajalla. Tehtiin raitoja niin, etteivät osu päänahkaan asti. Yllätyin itsekin, kuinka hyvin juurikasvu hävisi ilman koko värjäystä :)

Itse en ole ottanut stressiä sen kummemmin tästä aiheesta. Olen käyttänyt edelleen samoja rasvoja ja meikkejä kuin ennen plussaakin. Tosin en itse kauheasti meikkaa, mutta kuitenkin. Ripsien pidennykset olen myös pitänyt ja niitä huollattanut entiseen malliin.
 
Takaisin
Top