Myrkyt

Olin ihan unohtanu tuon kivideodorantin, pitää kyllä nyt käydä ostamassa ja kokeilla toimiiko. Oli jo edellisen raskauden aikana aikomus kokeilla tuota, mutta en sitten muistanut. Kiitti vinkistä :)
 
Se on niin outo, kun siitä ei periaatteessa edes tunnu irtoavan iholle mitään, mutta hienhaju pysyy pois. Jos testaatte, niin kertokaa, toimiiko teillä :)
 
En oo myöskään kuullutkaan tuollaisesta mutta ehdottomasti aion myös testata!! Haen heti huomenna!! :)
 
Hei kertokaa sitten kokemuksianne! Mulla on tosi herkkä iho (psori päänahassa, korvissa ja kyynerpäissä) ja kainalot alkaa helottaa punasena jos käytän kaupan tuotteita, tästä syystä käyttäny noita apteekin ihan kamalan kalliita dödöjä (15€kpl) ja ne kestää sen 2-3viikkoo. Jos tollanen kivi toimii niin käyn todellakin ostamassa sellasen!!!

Viime raskaudessa en värjännyt hiuksia, mutta olin jo ennen raskaaksi tuloa alkanut kasvattamaan omaa väriä pois. Lakkasin kynsiä kun jaksoin, mutta ikkunan piti olla auki aina :D rasvoina käytin bio-oilia ja bepanthenia (raskausarville) eli pitäis olla vissiin ihan turvallisia. Sillon tällöin kun paha olo ei vaivannut niin saatoin sääriin sipaista bodybutteria mikä tuoksuu mangolle (:Heartred) aika natural meiningillä pyrin kyllä menemään enkä juuri jaksanut meikkailla. Jos johonkin juhliin oli menoa niin sitten vähän pohjustusta ja ripsaria :D Nyt mennään aika samoilla meiningeillä :) kynsiä en ole kyllä jaksanut lakkailla :D
 
Olen itse jättänyt kemikaaleja vähemmälle jo kauan, koska voimakkaat tuoksut ovat aiheuttaneet lievää oireilua ja muutenkin olen vähän sellainen luomuhippiäinen, että yritän välttää ylimääräistä kemikaalikuormitusta, lisäaineita, jne. En uskalla luottaa, että ne olisivat turvallisia. Tosin en sitten äärimmäisyyksiinkään mene välttelyssä.

Nyt raskauden myötä lahjoitin kaikki tuoksutetut vartalovoiteet pois ja siirryin täysin luomukookosöljyyn. Se on valtavan hyvä ihoöljy ja kosteuttaa ihon hyvin ja paljon pitemmäksi aikaa kuin rasvat. Samoin kasvoille yritän laittaa vain puhtaita kasviöljyjä, jojoba, manteli, jne. Vähän periaatteella, että ainesosaluettelossa ei saisi olla kahta ainesta enempää, ja jos tuote on syötävä, ei se voi olla vaaraksi ihollakaan.

Meikkaamista en ole lopettanut, tosin ihomeikit ovat jääneet vähemmälle. Hiuslakkaa käytin satunnaisesti alussa, mutta sen hengittäminen alkoi mietityttämään ja nyt lakka on jäänyt juhlakäyttöön, pikkujouluihin, yms.

Dödö vaihtui vasta hajusteettomaan, ja itse asiassa törmäsin jollakin nettipalstalla vinkkiin kokeilla kookosöljyä myös dödön korvikkeena. Ja se toimi!!! Ihan tavallisina vapaa- ja työpäivinä olen sitä kokeillut. Eli en mene takeeseen, että pitäisi hajut poissa kunnon hikiliikunnan jälkeen, mutta ohut kerros riitti tavallisena arkena. Kokeilemisen arvoinen juttu, ja jos öljyn käyttö iholla ei toimi, loput purkista voi käyttää ruoanlaittoon... :) Öljyllä voi muuten myös pestä vedenpitävän ripsarin helposti pois.
 
Noniin sain vihdoin kividödön (apteekissa ei sitä ollut suoraan vaan joutuivat sen tilaamaan joten vähän kesti että sen sain) ja olen sitä nyt muutaman päivän käyttänyt ja SE TOIMII!!! Ei haise hiki. Ei vaikka hikoileekin. Oon tosi tyytyväinen!! Suosittelen!!
 
Mulla on käytössä kans ollut tuo kookosöljy ja toimii myös :) Tykkään muutenkin tuotteista jotka ovat monikäyttöisiä ja tämä todellakin on :grin

Itse olen lakannut käyttämästä mitään ylimääräisiä tuotteita ja ainoastaan käytän tuota (luomu)kookosöljyä kaikkeen. Dödönä, ihovoiteena, kasvovoiteena. Pitänee kyllä ehkä keksiä joku toinen kasvoille, sillä superhajuaistin takia (kiitos raskauden) en tunnu enää sietävän mitään hajua. Siksi kaikki meikkaaminen ja laittautuminen jätetään suosiolla vain hyvin juhlallisiin tilaisuuksiin, kuten uusi vuosi tms. En aio edes meikata jouluna, sillä mitäpä sitä perheen keskellä jossain keskellä metsää meikkaamaan :rolleyes::grin

Veikkaan että vauvakin tykkää enemmän jos mamma ei täytä itteään joka päivä kemikaaleilla. :) Olen myös käsittänyt niin, että hiustenvärjääminenkin ei ole suositeltavaa - eli ei kannata. Olen jopa kuullut, että liika omien hiusten värjääminen saattaisi vaurioittaa myös syntyvän lapsen hiuksia.. mutta en muista nyt mistä hömppälehdestä (naistenlehdestä) olen tuonkin lukenut, joten en nyt mene vannomaan sen nimeen. Enkä ole kyllä muutenkaan mikään värjäys-ihminen. Onneksi oma värini on aikalailla nätti ja aion pysyä positiivisena että kyllä se raskauden tuoma "hehku" ulottuu aikanaan hiuksiinkin :p:grin:grin:grin:grin
 
Kävin tänään ostamassa jojobaöljyä ihonhoitoon, täytyy kokeilla heti tänään mahan öljyämistä :grin mitä tuotteita teillä muilla on käytössä mahdollisten raskausarpien välttämiseksi? Pitkällehän se on vissiin geeneistäkin kiinni, mutta ei kosteutuksesta ainakaan mitään haittaa ole :)
 
Käytin ensin pullon bepancare voidetta, sitte on menny kaks pientä purkkia Bio-Oilia ja nyt käytössä Ceridal öljy. Viikkoja
vasta 26+ ja nyt jo mennyt noin paljon öljyjä ja rasvoja :grin ja äidin neljän raskauden aikana sille ei oo koskaan tullu arpia, pitää nyt toivoa että geenit ja rasvat auttaa, ettei niitä tulis mullekaan :rolleyes: vaikka kyllä mä voin ne arvet ottaa jos on tullakseen.

muoks. maaliskuisista huutelen :woot:
 
Voi jospa niitä arpia voisi ehkäistä. Voihan ne rasvat ja öljyt auttaa, mutta ei omalla kohdalla. Esikoinen syntyi rv 37+5 ja ensimmäistäkään arpea ei tullut ennen synnytystä. 7h synnytys toi arvet kylkiin, reisiin ja mahaan. Mahasta vaalentui suht nopeaan melkein näkymättömiin, mut muualla loistaa kirkkaan punaisina. Että sellainen synnytys.. Kerkesin jo hihkua et ilman arpia jäädään, toisin kävi. :D
 
Mulla ei oo esikoisesta yhtään arpea vaikken kummemmin rasvaillut vaikka maha oli iso. Nytkin koitan pärjätä perustasvoilla :)
 
Se arpien ilmestyminen riippuu ihan ihotyypistä. Jostain olen kuullut, että mitä vaaleampi iho, sitä helpommin arpia tulee. Jos tähän on uskominen, niin itselläni on aika arpinen tulevaisuus edessä, kun olen aina ollut ihan kalkkilaivan kapteeni.

Olen käyttänyt toistaiseksi Bio-oilia, joka on ihan raskausarville tarkoitettu, mutta kuulin, että myös perus manteliöljy voisi ehkäistä arpien muodostumista. Taidan ostaa seuraavaksi sitä.
 
Mulla itsellä tulee todella herkästi arpia (lihasten kasvusta, lihomisesta ym.) Ja olin varma että mun maha räjähtää arpia täyteen kun se alkoi viime raskaudessa kasvamaan, mutta loppupeleissä ei niitä tullut kun pari hassua alavatsaan eivätkä haittaa mua ollenkaan. Rasvailin sekä bio oililla että bepacare tai joku sellanen bepanthenin rasva raskausarville. :)
 
Mä käytin viime raskaudessa kun maha alkoi kunnolla kasvaa, eli puolen välin jälkeen, aina suihkun jälkeen aqualan L -voidetta. Ei tullut yhtäkään arpea :)
 
Mäkin oon viime raskauden ja esikoisen syntymän myötä alkanut yhä enemmän käyttämään luonnollisia hygieniajuttuja. Hajuvedet jätin aikoja sitten pois. Sain itse niistä päänsärkyjä. Ja ihon kuivuuden takia jättänyt meikkaamisenkin vähemmälle. Dödön vaihdoin tuossa tän vuoden puolella kristallikivi deodorantti stickiin IN Wellness -merkkiseen. Se toimi aluksi hyvin. Kunnes mun mielestä lakkasi toimimasta. :sad001 Nyt olen vaihdellen käyttänyt alumiinitonta dödöä, tavallista kaupan 48h dödöä (juhlissa), en mitään ja sitten tuota kristallikiveä. Kai sitä pitää testata seuraavaksi tuota kookosöljyä dödönä, että miten se toimii :D

Ostin tuossa myös Madaran luonnonaineista tehtyä shampoota ja hoitoainetta. Ne vaan aiheutti hirveän hilseilyn/kuivatti mun päänahan. :sad001 Olivat kallis ostos ja nyt harmittaa. :sad001

Viimeisin ostos on rypäleöljy jota ajattelin käyttää kuivimpiin kohtiin rasvana. En tiedä miten muut sitä käyttää :D Eli täällä yksi osittain hihhuliäiti o_O
 
Mäkin oon viime raskauden ja esikoisen syntymän myötä alkanut yhä enemmän käyttämään luonnollisia hygieniajuttuja. Hajuvedet jätin aikoja sitten pois. Sain itse niistä päänsärkyjä. Ja ihon kuivuuden takia jättänyt meikkaamisenkin vähemmälle. Dödön vaihdoin tuossa tän vuoden puolella kristallikivi deodorantti stickiin IN Wellness -merkkiseen. Se toimi aluksi hyvin. Kunnes mun mielestä lakkasi toimimasta. :sad001 Nyt olen vaihdellen käyttänyt alumiinitonta dödöä, tavallista kaupan 48h dödöä (juhlissa), en mitään ja sitten tuota kristallikiveä. Kai sitä pitää testata seuraavaksi tuota kookosöljyä dödönä, että miten se toimii :D

Ostin tuossa myös Madaran luonnonaineista tehtyä shampoota ja hoitoainetta. Ne vaan aiheutti hirveän hilseilyn/kuivatti mun päänahan. :sad001 Olivat kallis ostos ja nyt harmittaa. :sad001

Viimeisin ostos on rypäleöljy jota ajattelin käyttää kuivimpiin kohtiin rasvana. En tiedä miten muut sitä käyttää :D Eli täällä yksi osittain hihhuliäiti o_O

Kiva, että meitä hihhuliäitejä on enemmänkin:wink Ja tiedätkö, mulla kävi samalla tavalla kividödön kanssa! En muista, mikä merkki oli, mutta ostin sellaisen jo muutama vuosi sitten apteekista - alussa se toimi aivan loistavasti, kunnes muutaman viikon käytön jälkeen alkoi pettää tosi ikävästi joka käytöllä. En tiedä, menikö siihen joku bakteeri vai mitä tapahtui. Tosin se kookosöljykin dödö mulla ensimmäisen kerran vähän petti pari päivää sitten, kun oli tosi vanha paita päällä, joka ei ehkä enää edes peseydy kunnolla. Jatkan silti kookoksen käyttöä, tavallista dödöä laitan sitten, jos on tähdellisempää ohjelmaa!
 
Kiva, että meitä hihhuliäitejä on enemmänkin:wink Ja tiedätkö, mulla kävi samalla tavalla kividödön kanssa! En muista, mikä merkki oli, mutta ostin sellaisen jo muutama vuosi sitten apteekista - alussa se toimi aivan loistavasti, kunnes muutaman viikon käytön jälkeen alkoi pettää tosi ikävästi joka käytöllä. En tiedä, menikö siihen joku bakteeri vai mitä tapahtui. Tosin se kookosöljykin dödö mulla ensimmäisen kerran vähän petti pari päivää sitten, kun oli tosi vanha paita päällä, joka ei ehkä enää edes peseydy kunnolla. Jatkan silti kookoksen käyttöä, tavallista dödöä laitan sitten, jos on tähdellisempää ohjelmaa!

Aivan mahtavaa :grin
Hei, mitäs tosiaan paidat tykkää kun kookosöljyä on kainaloissa?
 
Huomasin siitä kividödöstä tällaisen nippeliasian.

Mun miehellä on sama dödö ja se valittaa, ettei se muka toimi. Huomasin, että se tekee niin, että kastelee kiven vesihanan alla ja hieroo kainaloihin. Itse taas teen niin, että kostutan kainalot ottamalla kädellä vettä hanasta ja sitten hieron sitä dödöä kainaloihin. Yksi kerta tein tuolla miehen tavalla, kun se näytti kätevämmältä. Mutta kas kummaa, seuraavana päivänä haisin. Joten ilmeisesti tällä kostutustavalla on väliä. Miten siis itse kostutatte?

Ja se mun dödö on tuollainen valkoinen, läpinäkyvässä purkissa ja siinä lukee sinisellä tekstillä DeoCrystal, Mineral deodorant, 100% luonnon deodoranttikivi, "Magic by nature" En tiedä, mikä noista se dödön nimi on, kun siinä on niin paljon tuota tekstiä. Mun kaverilla on joku Dermoshopin samankaltainen kividödö ja se ei kuulemma toimi, joten ilmeisesti näissäkin on eroja. Tämä on ollut mulla nyt kesästä asti käytössä ja yleensä mulle käy kaikkien dödöjen kanssa juurikin niin, että parin kuukauden käytön jälkeen ne alkaa pettää, mutta tämä ei vielä ainakaan ole pettänyt, paitsi tuon kerran kun levitin tätä "väärin".
 
Mä oon kans huomannut tän... Varmaankin jos se on liian liukas eikä yhtään kitkaa niin siitä kivestä ei irtoo silloin mitään... Niin ajattelin sen... Mä kans kastelen sen vesihanan alla mutta sitä pitää hieroo niin kauan et se melkein kuivuu niin se toimii :)
 
Takaisin
Top