Myrkyt

Mä oon nyt kerran värjännyt tukkani kaupan värillä kun oli pakko, alkoi niin juurikasvu puskemaan.
 
Mää värjäsin kans tukan, mutta se väri lähti saman tien pois. Kyseessä siis kestovärijota jota yleensä käytän. Kuulin kaverin äiti kampaajalta että joillakin voi käydä näin että raskauden takia värit ei pysy.
 
Hyvinhän tuo Erisanin deodorantti näyttää toimivan! Ehkä se sitten jää pysyvämpään käyttöön :)
Miä värjäsin muutama viikko sitten ja hyvin jäi väri päähän. Raidoilla tosin vaan laitettiin ettei koko päätä läträtty.
 
Iski kauhea flunssa. Yskä lähinnä haittaa. Mitähän siihen uskaltaisi ottaa? Hunajaa olen nyt muutaman kerran ottanut.
 
Ärsyttävään yskään auttoi mulla hunaja ja tumma suklaa (oma isäni kertoi tämän vinkin). Lisäksi join paljon mustaherukka mehua, se ei siis yskään vaikuttanut mutta teki muuten hyvää. Tulipa koitettua luonnonmukaisempaa flunssan hoitoa tällä kertaa ja toimi mielestäni hyvin, mutta toki riippuu viruksen muodostakin kuinka sitkeä tauti on kyseessä.

Yskä on kyllä inhottava raskaus aikana kun ei mitään oikein suosittella otettavaksi. Esikoisen aikana sain karmean yskän flunssan jälkitautina, silloin lääkäri neuvoi ottamaan yskäänlääkettä.
 
Minullakaan ei oikein muu auttanut flunssaan kuin aika ja satunnainen kuuri hunajaa yms. Hunaja auttoi erityisesti pahimpaan limakauteen. Edelleen olen vielä tukkoinen ja flunssaisen oloinen, vaikka pahin aika oli tossa joulukuun loppupuolella. Kyllä tää pikkuhiljaa tästä! Tsemppiä kaikille kipeinä oleville! :coffee2Juokaa paljon kaikkea lämmintä! Minä kun en kahvia juo ja kyllästyin teehen tai mehuun, niin join sitten pelkkää kiehuvaa vettä! :grin
 
Ja niin loppui mun ja kividödön yhteinen taival... Mulla ei o pysynyt oikeen mikään käsissä jotenkin nyt raskausaikana ja aina kaikki tippuu lattialle ja purkit kaatuilee jne... Tänään kesken kividödöilyn tiputin sen lattialle ja voin kertoo että se menee mukavasti äärettömän pieniin miljooniin palasiin. :grumpy:
 
En ole vielä itse kokeillut tota kividödöä, mutta muut dödöt ja aiempi mainittu kookosöljy ei enää toimi ainakaan kainaloissa. Kasvovoiteeksi se vielä kelpaa (se kookosöljy siis).. mutta jotenkin keho on muuttunut niin, ettei mikään tunnu enää auttavan. Kokeilin jopa mieheni dödöä (jonka hän sai jostain lahjaksi, eikä vielä ole ehtinyt käyttää) eikä sekään auta! Kainaloita pitää jatkuvasti pestä tms. tyyliin muutaman tunnin välein.. :meh: Ennen riitti kerran päivässä kookosöljyllä hipaista..
 
Apteekista vissiinkin saa kaikenlaisiin vaivoihin sopivaa dödöö joten sinne kyseleen niin saat sellaisen mikä pitää! :)
 
Oon tuolta toukokuisten puolelta mutta oli niin mielenkiintoista keskustelua että pakko osallistua :)

Oon jo muutamia vuosia pienentäny omaa kemikaalikuormaani joten ei nyt raskausaikana sen puolesta oo tarvinnu päätään sen enempää vaivata.. Tosiaan tosta fluorista, se on hermomyrkky joka kertyy aivoihin ja sen on todettu vähentävän älykkyysosamäärää (on mullekki lapsena fluoritabuja syötettty, mut miks turhaan altistaa itteensä jollekkin haitalliselle..). Tää tieto löytyy vaikka ihan wikipediastakin :wink

Sit kynsilakka, kynnen läpi imeytyy kaikki tooosi tehokkaasti, joku kynsilakan kemikaaleista aiheuttaa esim. lihavuutta.. Ja upottaahan sitä kätensä muutenki kaiken näkösiin pesuaineisiin yms yms..

Kividödö täälläkin ollut käytössä vuosia ja toimii, eikä allergisoi kun on herkkä iho!

Ja neuvolassa nyt ei kerrota asioita, koska ei ne siellä kaikkea tiedä, tosin eivät saisi tämmösiä edes puhua koska tää on "lääketieteen vastaista propagandaa" :D

Huh, olipas avautuminen! Tarkoitus ei oo kuulostaa miltään hullulta hipiltä, kukin taplaa tyylillään :wink
 
Minun dödöni sisältää potassium alumia, joka aivan eri asia kuin normi alumiini..


"Potassium alum on luonnossa esiintyvä mineraalikristali. Se on ihoa supistva, antiseptinen ja potentiaali antibakteerinen aine. Potassium Alum estää hajubakteerien kasvua iholla, mutta ei estä hikoilua. Tästä syystä sitä käytetään luontaisena deodoranttina. Tätä mineraalia käytetään usein perinteisessä lääketieteessä, esim. Ayurvedassa sitä kutsutaan nimillä phitkari tai saurashtri, ja perinteisessä kiinalaisessa lääketieteessä sitä kutsutaan nimellä ming fan. On tärkeää ymmärtää ero deodoranttien ja antiperspiranttien välillä. Deodorantit (de-odour - poistaa hajua) ovat tuotteita, jotka sisältävät hajubakteerien kasvua ehkäiseviä antibakteerisia aineosia. Deodorantit toimivat ehkäisemällä hajuja, mutta ne eivät ehkäise keholle luonnollista hikoilua. Antiperspirantit (anti-perspire - hikoilua ehkäisevä) ovat tuotteita, jotka tukkivat hikirauhaset ja estävät hikoilun. Tavanomaiset antiperspirantit sisältävät hikirauhasia tukkivia raaka-aineita, kuten Aluminium chlorohydrate ja Aluminium." :)

Kookosoljyä käytän muuten paljon mut dödönä en oo kokeillu, täytyy ottaa testaukseen!
 
Minä ostin tästä keskustelusta innostuneena viikko sitten Lush Aromaco dödön. Hiki sillä ei haise, mutta tuoksu on erittäin voimakas. Mulla on vähän herkät kainalot, että saas nähdä kestääkö ne muutosta. :)
 
No eivät ne kainalot kestäneet sitten Lush:n dödöä. Alumiinia en nyt kuitenkaan halua kehooni, joten kävin ostamassa apteekista Aco Extra Sensitive dödöä. Toivottavasti se sopisi. :)
 
Mä tosiaan annoin toisen mahdollisuuden kristallikividödölle ja olen käyttänyt sitä niin kuin täällä joku vinkkasi. Kastelee kainalot ja hieroo kuivaa kividödöä märkiin kainaloihin. Mulla tää on nyt toiminut. Ja välillä laitan alumiinitonta luonnondödöä kividödön päälle. On toiminut. :)

Nyt oon käyttänytMadaran shampoota ja hoitoainetta ja nekin on ihan ok. Ja hiustököttejen sijaan oon käyttänyt omatekemää suolasuihketta. Meikit poistan luonnonkosmetiikan puhdistusmaidolla ja viimeistelen kasvot poistaen loput meikit ja kosteuttaen kasvot kookosöljyllä. Masua olen sillä myös rasvannut.
 
Huhtikuisista tänne seikkailin ja pakko heittää edellisen sivun fluoridijuttuihin tämä: http://kemikaalikimara.blogspot.fi/2011/01/suuria-valheita-fluorista-ja-pohdintaa.html?m=1
ja samalla vähän esittää yöllisiä pohdintoja.

Toki myrkkyjä ja kemikaalikuormitusta on hyvä itse kunkin välillä miettiä etenkin kosmetiikan ja hajusteiden kohdalla, mutta ei niistä turhaa stressiä kannata ottaa edes raskaanaollessaan. Kyllä oikeisiin asiantuntijoihin (eli koulutettuihin tutkijoihin) ja tilastoihin voi ja kannattaa luottaa, ja jos vaikkapa hammastahnoissa olevalla fluoridilla olisi tutkitusti mitään haitallista vaikutusta sikiöön, niin tietysti sen käytön rajottamisesta ohjeistettaisiin eikä vaaroja salattaisi. :rolleyes:

Miettii nyt pelkästään ruokasuosituksiakin, listeriavaaran vuoksi useita elintarvikkeita on pannassa raskaana olevilta, mutta listerioosiin sairastuu Suomessa vuosittain vain 20-60 ihmistä (http://www.evira.fi/portal/fi/elint...ikkeiden+kayton+rajoitukset/listeriabakteeri/). Eli vaikka todennäköisyys bakteerin saamiseen on pieni, on asiasta silti tehty suositus varmuuden vuoksi, jottei yksikään kymmenistätuhansista vuosittain raskaanaolevasta naisesta joutuisi tuohon 20-60 ihmisen joukkoon (joka on muuten määrältään ~0,03-0,1% synnyttäneistä), koska kuulumme riskiryhmään. Samaan ryhmäänhän kuuluu muuten myös vanhukset, joita ei ohjeisteta rajoittamaan syömisiään ja siltikin tapauksia on noin vähän.

Mutta sepä siitä, jatkakaa.. :grin
 
Takaisin
Top