Muut vauvakamat

Mites muuten, kun ostan ystävältäni vaunut, joissa tulee mukana joku lämpöpussi, niin tuleeko sen alle vielä pukea jotain toppaa vai onko se itsessään ikään kuin se toppa-asu? *noviisi*

Tinja79 jos mahdollista niin mä kysyisin siltä kaverilta, minkä se on kokenut parhaaksi, sillähän on jo käyttökokemus tästä nimenomaisesta pussista :) itekin kyllä ostin vaunuun pussin, eikä mitään hajua "aluspukeutumisesta" :)

Varmaan joutuu ainakin vanupukua tms. fleeceasua pistään sinne toppapussiin alle..? Järeemmällä pakkasella sitten enemmän. Kaippa se riippuu aika paljon vauvastakin. Toiset on niin lämminverisiä :)

Meillä on vaunuissa se jääkarhupussi enkä ainakaan esikoiselle voinut sinne pukea mitään paksuja vaatteita, koska on niin kuumaverinen. Pienemmillä pakkasilla oli pelkkä body+potkarit ja tietty villasukat, tumput ja pipo, kovemmalla pakkasella laitoin muistaakseni ohuen fleecehaalarin tms.

Nokun sitä just mietin, että kaikissa vaunuissa ei käsittääkseni ole tuollaista lämpöpussia, että onko se vähän kuin pukisi kaksi toppapukua päällekkäin jos se toppapussi siinä jo on? Ja juu, sellainen fleece/pörröhaalari vois olla hyvä kyllä sinne alle. :)

Meidän vaunuissa ei ole mitään lämpöpussia. Mutta talvella olen kyllä pukenut lapselle toppapuvun, ja sen lisäksi hän on ollut äitiyspakkauksen makuupussin sisällä.

Postipoika polki suorastaan hurjalla vauhdilla, eilen lähetetty 2. luokan paketti 56-koon haalareita ja potkuhousuja saapui tänään :)! On vauvanvaatteet vaan niin ihania, melkein joka päivä pitää käydä hypistelemässä varastohuoneessa :Heartred.

DSC_7686.JPG

Paljoa en oo vielä vaatteita ostellu kun tulen saamaan sukulaisilta vaatetta. Pari kuukautta sitten kun olin kirpparilla löysin tollasen ihanan nallepuvun ja tänään kirpparilta tarttu matkaan toi college haalari :) oli pakko ostaa kun oli niin ihania :)

Sent from my GT-S7710 using Vau Foorumi mobile app

Liitteet

• 1409141569394.jpg
    1409141569394.jpg
    95.4 KB · Katsottu: 48
Mekään ei olla vaatetta juurikaan ostettu, yhdeltä kaverilta saatiin tyttöpainotteista ja toiselta poika+ onneksi myös neutraalia. Tämä viikko on lajiteltu ja pyykätty ja taas lajiteltu :) hankala päästä selvyyteen, että mitä sitä jo on ja minkä kokoisena, mutta pikkuhiljaa.. Hommaa hankaloittaa vaan kun tuntuu eri tekijöillä olevan täysin eri käsitykset koosta..

Mä oon pinonnut noita vaatteita koon mukaan, mutta jotkut valmistajat tosiaan tuntuu tekevän tosi isoja kokoja ja toiset tosi pieniä. Niitä sitten oon tässä aikani kuluks vertaillut ja siirtänyt sopiviin pinoihin ja nyt tietää hieman paremmin mitä kokoja on riittävästi. Mä suosiolla laitoin kaikki yli 70 senttiset vielä äitiyspakkauslaatikkoon, etteivät turhaan vielä vie tilaa. Alle 60 senttisiä ei ole paljon, mutta jotenkin musta tuntuu ettei niitä kauaa tulla tarvitsemaan kuitenkaan. Pitää varmaan vielä laittaa dymolla hyllyihin tarrat, että mistä pinosta löytyy mitäkin niin että mieskin löytää oikean kokoiset vaatteet. :grin

Mä en tiedä onko täällä jo jossain kerrottuna, mutta mistä mä löydän harsoja?? : D mä netistä jo kattelin, mutta onko niitä muualla kuin lastentarvike kaupoissa saatavilla? :o

Sent from my HTC Desire 500 using Vau Foorumi mobile app

Harsovaipat käy ihan puklausrätteinäkin. Ne on ihan kankaita, jotka halutessaan voi taitella vaipaksi. Löytyy kuulemma ihan Prismastakin.

Joo kiitos paljon! Siskolta kun kyselin niin vastaus oli, että "ei niitä muualta ku ikeasta saa" :D

Sent from my HTC Desire 500 using Vau Foorumi mobile app

Ikealla on kuviollisia :) ja sitten ainakin anton&ninasta saa tyttöväreissä ja poikaväreissä ihania :)
Ja sit on tosiaan nuo perusharsot joita löytyy varmaan melko monesta paikkaa :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mää kävin hakee Haaparannasta barnenshusista, siellä oli tyylii 10kpl 100kruunulla. Ihania värejä ja kuvioita...ois tehny mieli ostaa "liikaakin" ku en osannu päättää mitä otan. Mutta siis suosittelen vain jos sattuu olemaan asiaa sinnepäin :p

Muoks. Mainittakoon vielä että hyvin on kahella muksulla kestäny värit ja kuviot niissä vaikka kuivausrummussa käyvät, ite sitä aluksi epäilin.

Muokattu viimeksi:
Hmmm... Täytynee tehä asiaa sinne päin, vois löytyä muutakin kivaa :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Prismasta (niitä ihan tavallisiakin), Nameit:stä (ja muista lastenvaate- tai -tarvikeliikkeistä), Ikeasta :)

Hei onko kukaan muu laittamassa hoitopaikkaa, hoitoalustaa kodinhoitohuoneen pöydälle? Meillä on tällainen suunnitelma mutta mistä ja millainen alusta tähän olis hyvä? Tuo olis tosi hyvä paikka kun vesipiste yms vieressä :) niin ja kauniita harsoja on meille tuleva täti tuonut anton&ninasta, ihanan värisiä ja kauniita kuvioita!

Sent from my GT-I8190 using Vau Foorumi mobile app

Takaisin