Muita??

Mä oon menossa varhaisultraan Tampereella. Menen Pihlajalinnaan Kehräsaareen, hinta siellä on noin 100 €.
 
Moikka kaikille!

Tein tossa viime viikolla positiivisen testin ja se varmistettiin muutama päivä sitten sairaalassa ollessani. Kolmas raskaus kaiken kaikkiaan, toinen aikasemmista päätty keskenmenoon n. viikolla 8. Esikoinen on nyt reilu 2v. Tulisin mielelläni mukaan fb-ryhmään, olin esikoisestiakin mukana yhdessä ryhmässä :) Laitan vaikka sinne suoraan sen kaveripyynnön.

Onnea kaikille muille plussanneille, toivotaan onnea matkaan! 
 
Kiitti kaikille vastauksista tohon varhaisultraan liittyen :) varasin nyt myös ajan ja pikkuinen päästäisi näkemään ensimmäisen kerran 5.3, voi kun kaikki sujuis nyt vaan hyvin :) voisin myös liittyä sinne fb ryhmään, mutta infotkaas joku nyt, että miten sinne pääsee liittymään :D Josmu ja pikkumuru rv 5+4
 
Moikka!

Täällä yksi lisää :) Eilen näytti plussaa, ja oman laskuni mukaan la olisi 25.10. On ollut aikamoinen tunteiden vuoristorata nämä viimeiset 24h. Raskaustestikin on yhä kylpyhuoneen pöydällä muistuttamassa, että kyllä tämä on totta :) 
 
Tervetuloa uusille!

Laittakaa kaveripyyntö Diana Gröhn ille niin hän lisää teidän fb ryhmään.Ryhmä on salainen ja vain kaverit pystyy sinne liittämään.
 
Mulla on myös krampannut vatsa jo useamman päivän. Aluksi laitoin krampit ja säryt kuukautisten piikkiin, otin jopa särkylääkkeen valmiiksi ja käytin sidettä varmuuden vuoksi kolme päivää  Vaikka tiesin tosin jo tossa vaiheessa ettei sieltä mitään kuukautisia tule, mutta ajattelin että ehkä ne alkaa jos oikein "yritän". Yllätyksenähän tämä tuli, ensimmäinen "vahinko" ja heti raskaana.. Aika epärealistinen olo, mutta kai tässä menee pari päivää ennen kun tottuu ajatukseen 

Muita oireita on ollut rintojen aristus ja vihlonta, ja väsyttää ihan järjettömästi ja nälkäkin tulee normaalia useammin. Tosin en tiedä mitkä oireet ovat olleet "aitoja" tänään, ja mitkä on päänupin aiheuttamia eilisen plussan jälkeen. Itseasiassa jo pari viikkoa sitten tuli ekaa kertaa paha olo autossa, ja nyt tällä viikolla taas "matkapahoinvointia". Tuolloin heräsi epäilykset, mutta laitoin sen tuhdin lounaan piikkiin  
 


Laku77 kirjoitti:
hei vaan kaikille! Mukaan ilmoittautuu ensikertalainen, joka plussasi viikko sitten. Alusta asti on ollut jos jonkin moista oiretta, joista pahoinvointi nayttais lisaantyvan. Asun talla hetkella ulkomailla, mutta haluun synnyttaa Suomessa, joten katsotaan miten etenee.


Hei Laku77! Missä päin maailmaa olet? Olen myös ulkomailla ja jos kaikki menee hyvin niin tulen synnyttämään täällä Espanjassa, pelkkä ajatus tästä kauhistuttaa ja jännittää ihan kamalasti, ensikertalainen kun olen :o
 
Heippa kaikille! Itseni jo sinne Facebook ryhmään liityinkin, mutta ajattelin kuitenkin tännekin kirjoittaa, koska kaikkihan eivät ole Facebookissa. Minä plussasin maanantaina ja la olisi 22.10. En voi jotenkin uskoa tätä, ja tarvitsenkin erityisesti vertaistukea teiltä, koska meille on nyt tulossa toinen. Esikoinen on vasta 10kk. Mielessä pyörii valtavasti kysymyksiä pärjäänkö kahden pienen kanssa, ja kuitenkin ehkä suurin on se, että mitä minusta ajatellaan, kun olen jo nyt uudelleen raskaana. Minulla ei ole hyvät välit, tai no sopivan korrektit välit, mieheni äitiin ja siskoon, jotka osaavat sanattoman nenänvarttapitkin tapahtuvan arvostelun. Siksipä olisi mukavaa kuulla minkälaisilla ikäeroilla muut ovat tehneet lapsensa ja että voin käydä täällä avautumassa ahdistavista kommenteista, joita nyt tulee aika ajoin miehen suvun puolelta. Ai niin ja ikää 32-vuotta ja nyt ollaan hoitovapaalla :) Paljon onnea myös kaikille plussanneille!
 
Hei Mammaksix2!
Hyvän ystäväni ensimmäinen lapsi täyttää kesällä 3 vuotta, samoihin aikoihin kun heidän kolmas lapsi putkahtaa maailmaan. Eli 3 lasta 3 vuodessa. Hän on pärjännyt oikein hyvin, ei vaikuta kovin väsyneeltä ja on ikionnellinen kaikista pikkuisista. Myönnän, että meillä ystävillä oli ensireaktio hieman hämmentynyt mutta muuttui sitten hyvin nopeasti onnentunteeksi heidän puolesta, niin onnellisen oloisia ovat näistä perheenlisäyksistä. Ja mitä se muille kuuluu missä tahdissa lapsia hankitaan! Älä anna miehesi perheen typerien kommenttien pilata näitä ihania hetkiä, vaan nauti tästä ajasta emoticon  Tsemppiä ja onnea!
 
Täällä ollaankin jo puhuttu paljon siitä milloin olette olleet/menossa ensimmäiseen ultraan. Onko joku käynnyt jo viikolla 6? Aamulla tänne tullessani luin omalta sivulta että tällä viikolla pieni sydän alkaa lyömään, huh!

Olen siis ensikertalainen ja en tiedä mitä tässä tulisi nyt tehdä :) Näitä tarinoita lukiessa on tullut vastaan muutama tosi surullinen tarina, ja haluaisin nyt varmistuksen siitä että pikkuinen on oikeasti siellä ja vielä löytänyt oikeaan paikkaan. Vasta sitten uskaltaa uskoa tämän todeksi :)
 
Sophie82 Mä en enää kestänyt vaan varasin varhaisultra-ajan ensi viikolle jolloin mulla olisi 6+5. Haluan varmistuksen että kaikki on hyvin jottei tarvitse miettiä koko ajan ja varmistuksen siihen että siellä masussa on elämää :) Toki kaikkeahan voi vielä tapahtua mutta tulisi parempi mieli ainakin hetkeksi :) Kyllä se on suht kallista mutta on myös varmasti sen arvoista <3
Minä myös ensikertalainen ja kaikki kysymyksiä ja asioita pyörii mielessä. Vielä en ole kenellekään muulle kun miehelle asiasta kertonut enkä taida uskaltaa kertoakkaan ennen kuin rakenneultrassa olen käynyt. Onneksi ensi viikolla on ensimmäinen neuvola niin saa siellä vähän höpötellä tästä ihanasta asiasta :)
 
Sophie82: Ma asun Amsterdamissa ja paatin tosiaan synnyttaa kotimaassa. Parin viikon paasta menossa Suomeen neuvolakaynnille ja ultraan yms. Sitten pitas jotenkin parjata taalla paikallisilla "neuvolakaynneilla" elokuulle asti. Mikali kaikki menee hyvin siihen asti niin lennan Suomeen niin myohaan kuin mahdollista. Puhutko espanjaa? Itselleni yksi syy suomeen menoon on juurikin kieli vaikka englanti sujuu, hollanti ei. Hyvia vointeja sulle!
 
Minä meen kanssa alkuraskauden ultraan 6+6 viikolla, sillon pitäisi jo sydämen syke näkyä jos vaan jotain nähtävää on. Jännittää kyllä jo, se ois keskiviikkona!
 
Itselläni on la 25.10, ensimmäisen positiivisen testin tein vajaa kaksi viikkoa sitten, kun menkat oli pari päivää myöhässä, 11.2. Eli tänään rv 5+0. Kierto ollut aina melkosen lyhyt, n.21-22. Eka neuvola oli eilen, kun muuten olisi mennyt ruuhkan takia pitkälle. 
 


AFV kirjoitti:
Itselläni on la 25.10, ensimmäisen positiivisen testin tein vajaa kaksi viikkoa sitten, kun menkat oli pari päivää myöhässä, 11.2. Eli tänään rv 5+0. Kierto ollut aina melkosen lyhyt, n.21-22. Eka neuvola oli eilen, kun muuten olisi mennyt ruuhkan takia pitkälle. 


Hei, mulla sama la!! Miten meni neuvolassa? 
 
Neuvola meni hyvin. Oltiin miehen kanssa yhdessä siellä, ja molemmista tuntui käynnin jälkeen siltä, että pää oli niin täynnä asiaa, ettei kaikkea millään muista. Pissasin purkkiin, katsoivat hemoglobiinin ja verenpaineen. Kaikki ok. Sitten täyteltiin papereita. Verikokeeseen pitää mennä sitten ultran yhteydessä. En voi vieläkään uskoa, että olen raskaana.
Milloin sulla Sophie82 on eka neuvola?
 
Mammaksix2: Älä anna muiden mielipiteiden liikaa stressata. Minun lapsillani on ikäeroa 1 vuosi ja 7 kuukautta. Kerroin avoimesti, että ihan tietoisesti halusin pienen ikäeron, että lapsista olisi seuraa toisilleen, ja tiedän, että rankkaa varmasti on. Pikkulapsiaika oli toki raskasta, mutta sisaruksista on ollut paljon seuraa ja tukea toisilleen. Joitakin ikäviä kommentteja tuli, mutta eivätpä nuo oman elämän päätökset muille kuulu. No, nyt tulee nuorimman ja seuraavaksi vanhimman lapsen välille ikäeroa 11 vuotta - saattaa sekin aiheuttaa pitkiä katseita. :) Nyt on pakko vähän valittaa, kun en viitsi koko ajan vain miestäni kuormittaa. Aivan kamala olo! Koko ajan etoo, aamulla meinasin oksentaa. Väsyttää valtavasti ja tuntuu, että on ihan pihalla. Töissäkin pitäisi kuitenkin käydä. Molemmissa aiemmissa raskauksissa kärsin pahoinvoinnista, mutta en muistanut, miten kamalaa se on. Oletteko löytäneet hyviä apuja ongelmaan? Pienissä erissä syöminen ei oikein auta, kun on huono olo sekä ennen että jälkeen syömisen.
 
Mullakin on la tällä tietoa 25.10.  Eka neuvola on 22.3. Varhaisultraan ollaan menossa 5.3. Eilen oli niiiin kovaa menkkamaista jomotusta alamahassa, että piti hengitellä niinku ois synnyttäny! Eli kyllä tuolla jotain tapahtuu ainaski...
 


AFV kirjoitti:
Neuvola meni hyvin. Oltiin miehen kanssa yhdessä siellä, ja molemmista tuntui käynnin jälkeen siltä, että pää oli niin täynnä asiaa, ettei kaikkea millään muista. Pissasin purkkiin, katsoivat hemoglobiinin ja verenpaineen. Kaikki ok. Sitten täyteltiin papereita. Verikokeeseen pitää mennä sitten ultran yhteydessä. En voi vieläkään uskoa, että olen raskaana.
Milloin sulla Sophie82 on eka neuvola?


Ihana kuulla, että kaikki meni hyvin :) Me selvitellään täällä juuri miten neuvolasysteemi toimii ja mihin sitä pitäisi mennä ja sitten vielä löytää englantia taitava lääkäri.. Asutaan siis espanjassa, mies espanjalainen, molemmat ensikertalaisia ja koska ei vielä haluta kertoa muille niin ollaan vähän niinku omillamme emoticon  
Nyt pitäisi viikonloppu vielä malttaa ja sitten ensi viikolla aletaan soittaa aikoja emoticon
 
Takaisin
Top