Muita odottajia pääkaupunkiseudulta ?

EeVei, uskaltauduitko laittamaan ilmotuksen faceen? :) Mä päätin että odotetaan siihen rakenneultraan ennen julkistusta. Mies ei oo vielä saanut omalle isälleen kerrottua tulokkaasta, mutta ei olla muutenkaan kovin aktiivisesti tekemisissä niin eipä sen niin väliä. Mun äiti taasen jo suunnittelee sitten mitä kaikkia tavaroita heidän kotiin pitää ostaa että voidaan vauvan kanssa kyläillä siellä. Hössöttäköön nyt rauhassa oikeen sydämensä kyllyydestä, se tietää kyllä sitte missä raja menee :)

Tänään oli neuvola. Ihan kiva käynti, mitään erikoista ei ollu paitsi tietysti sydänäänten kuuntelu ja siellähän se sydän hienosti sykki :)
Mun neuvolantäti on kyllä ihan huippu. Se oli ihan intona kun paino tippunu puolisen kiloa ja kovasti kehu siitä ni mulle tuli hyvä mieli. :D Ei sen puolen kilon takia vaan kun mulla siis on jo sen verran painoa että mulle ei tarttis yhtään tulla lisää koko raskausaikana. Ja sen oon ottanut tavoitteeksi. 

Sainkin samalla varattua lääkäriajan kun mulla on astmaoireet pahentunut kauheesti nyt täs lähiviikkoina.. Tän hetkinen lääkitys ei oikein sovi useesti käytettäväks kun siinä on niin voimakkaat sivuvaikutukset. Ja nyt kun joutuu enemmän käyttämään niin täytyy saada se vaihdettua johonkin toisenlaiseen.

Ihanaa kun kevät tulee!
 
Sain laitettua. Kaveri yllytti kun hän teki saman, tosin hänellä oli jo varaa laittaa mahakuva. Itelläni on kyllä nyt raskausmaha, mutta jotenkin sen ikuistaminen kameralla on vaikeaa. Kun kameralla katselin, näytti enemmänkin siltä kuin olisin laihtunut :P Mutta aprillivauvapäivitys teki tehtävänsä, nyt on ilmestynyt pari kommenttia "Ai tää olikin totta!! Onnea!" ja varmaan vielä kovin moni tuhahtelee että olipas mauton pila! Odottakaa vain ;)

Miulla on tänään neuvola. Itsekin odotan sitä  vähän ilolla, koska itselläkin on paino pysynyt alle sen lähtötilanteen, hyvä minä! Ihmettelen kyllä joskus kun katselen tätä mahaa, että mistä tää maha on tullut, kun tuntuu ettei mistään ole lähtenyt läskiä, ja maha vaan paisuu ja paisuu. Ehkä käsivarret näyttää vähän ohuemmilta....

Miun pitää varmaan mennä sinne neuvolaan rasvaamatta itteäni, että voin esitellä tätä miun ekseemaa. Ja tisseistä varsinkin lähtee ihoa kuin käärmeeltä konsanaan, yök! Todellakin, ihanaa kun tulee kevät! Helpottais nämäkin vaivat. Odotan myös sitä että pääsee vaatteiden kanssa helpommalla. Miulla on enää kahdet housut jotka mahtuu jalkaan, nekin on nyt raskausaikana hankitut töihin. Vanhat vaan kaapissa pölyyntyy, voin kai heittää niille hyvästit ainakin seuraavaksi vuodeksi ja pakata pois :(

Onko teistä muuten tullut karvaisia :D :D Mulla on kasvanu ihokarvat pidemmiksi, oon ihan karvamaha!! Ja huomasin että miulle on reisiin ilmestyny muutama häpykarva! Mitä ihmettä!! Pitänee hankkia legginssejä mahapussilla, en mitenkään saa jalkakarvoja ajettua siihen tahtiin kun ne kasvaa nyt.
 
Ei oo tullukaan pitkään aikaan käytyä täällä. Hui ku aika menee nopeesti, nyt jo menossa rv 16, kohta siis jo puoliväli! Kaikenlaista on kyllä sattunu tässä vähän ajan sisällä. Pääsiäinen meni ihanasti, oltiin koko pitkä vklp maalla Kuopion suunnalla mun vanhempien luona ja sai kyllä oikeen kunnolla rentoutua :) Ja mun mies sitten päätti viime viikolla ettei jaksa enää oottaa vaan käytiin katteleee sormuksia, ja näyttelin sille minkälaisesti tykkäisin ja seuraavana päivänä se oli käyny sen jo ostaa :D Eli nyt sit ollaan kihloissa. Tosi hassu ajatus kyllä vielä pitää koko ajan sormusta sormessa, mutta kyllä siihen tottuu varmasti nopeesti :) 

Mullakin alkaa jo maha näkymään, mutta ei oo vielä ketkään joille en oo kertonu tästä tullu kyselee, luulee varmaan että oon syöny vaa pikkasen enemmän :D Ei mulla ainakaan mitään enempää karvoitusta oo huomattavissa, Onneksi, se ei olis kovin naisellinen oire! :D Eikös se kertonu, että on poika tulossa, jos karvat kasvaa nopeemmin? 
Onko teillä muuten jo veikkauksia kumpi sieltä on tulossa? Ei oo enää kovin pitkä aika ultraankaan? Meinaatteko kysyä sukupuolta, jos se on mahdollista tietää jo silloin? :) 
 
Oi miten ihana juttu Scarlet89! :) Onnea paljon <3 Me ollaan kans miekkosen kanssa keskusteltu tästä aiheesta mut saa nähdä koska hän saa aikaiseksi viedä homman loppuun asti :P Sormuksiakin ollaan kateltu jo netistä, mut täytyy käydä sovittamassa ja kattomassa livenäkin. Oon kuitenkin puheista päätellyt et vielä ennen vauvan syntymää olis tarkotus kihlautua :) Mä ootan jo et saisin pitää sormusta koko aika, vaikka alkuun varmaan tuntuu vähän hassulta.

Nää viikot vierii ihan uskomatonta kyytiä! Tajusin tänään että herranpieksut, mulla alkoi 5. raskauskuukausi! Vastahan mä tein sen testin jo odotin neuvolaa ku kuuta nousevaa.. Ja kohta on jo rakenneultra.. Mulla se on tosin vasta 21+3 viikoilla, et hyvänaikaa saan vielä odottaa. Mulla on ihan sellanen tyttöolo..  miehellä on tietysti poikaolo. Mikähän siinäkin on?! :D Me ajateltiin kysyä jos sukupuoli näkyy, kun mä oon käynyt kattelemassa vauvanvaatteita mut mun mielestä ne on niin selkeesti joko tytölle tai pojalle. Mun on vaikee löytää mun mielestä neutraaleja vaatteita kun en tiedä kumpi tulossa.. Oon myös miettiny et varaisin yksityiselle jo ennen tota rakenneultraa, tai sitten jälkeen, mut saa nyt nähdä.. Jos ei näy kun mennään Jorviin niin vois muutaman viikon siitä eteenpäin miettii et kävis yksityisellä kysymässä asiaa :)

Mulla ei oo karvankasvu myöskään muuttunut, jopa hidastunut.. mut kaverilla (joka sai pojan) tummeni kaikki sääri -ja kainalokarvat ihan mustiksi ja sai olla koko ajan ajelemassa ja hiukset kasvo ihan hulluna! Musta tuntuu et mun hiukset ei kasva ollenkaan ja oon pari kertaa koittanu tota tyviväriä (vaalennus) mutta se ei tartu yhtään niinkun ennen. No ei toi onneks paha oo kyllä mä kestän.... :D

Musta on muuten tullut ihan hirveen hajamielinen. Unohtelen paljon asioita, siis todella paljon. Ja ennen mä en ole tarvinnut kalenteria enkä muistutuksia enkä mitään! Saatan kesken matkaa unohtaa minne olin menossa ja mitä tekemään?! Oliskohan tää joku raskausajan dementia :D

 
Hirveästi onnea Scarlet89 <3 Munkin mies aikoo kuulemma naida miut ennenkun vauva syntyy. Kyllä sitä oon tässä ootellut, mulla kuitenkin on vielä ex-miehen sukunimi.... Olis kamalaa jos tuo ukko nyt vitkuttelee niin kauan että joudun "väärällä" nimellä synnyttämään :D :D

Joo, mulla kasvaa kaikki karvat, myös hiukset. Pari kaveria kävi kylässä, ketä en ole nähnyt aikoihin, ja olivat ihan hämmästyneitä miten tuuheat hiukset minulle on tullut vanhan rotanhäntäletin tilalle :) Ja myös uusiin paikkoihin, onneksi ei vielä parta kasva. Mut kyllä karvanajokone on saanut tehdä töitä enemmän kuin aiemmin. Onneksi ei oo karvojen väri sentään tummunut! Eikä ole myöskään linea negraa vielä, oon kyllä punapigmenttinen. Tukan väri on alkanut jopa alkanut vähän punertaa, kun se muuten on ruskea :O

Mun mahaa on nyt taputettu 2 kertaa, työkaveri ja anoppi. Miusta se oli tosi outoa, kun tää vauvamaha tuntuu yhä enemminkin läskimahalta. Mutten kyl osaa mennä sanomaankaan et ei saa koskea, ku tuntuu töykeältä. Tätä joutuu nyt sulattelemaan, että mitenhän tähän pitäs suhtautua.... Maha kyl on kasvanut nyt ihan pikavauhtia. Kävin yhtenä päivänä viemässä roskia, ja hissin peilistä katsoi joku ihan tosi raskaana oleva nainen, mutta se olinkin minä! Ja selkä on nyt jo alkanut vetää kaarelle. Mulla on kyllä virheasento alunperinkin selässä, ja mies jo sanoikin että ties vaikka se nyt korjautuisi :) On siis liian suora ranka.
 
Heippa, huomasin ketjunne vasta nyt!! Olen 25-vuotias opinäytetyön ja loppuvaiheen opintojen kanssa painiva tuleva äiti ja odotamme mieheni kanssa ensimmäistä lastamme Helsingissä. Minulla on paljon ystäviä ja kavereita, joilla on lapsia, mutta kukaan ei asu Helsingissä, joten olen kovasti mammakaveria vailla. Oletteko suunnitelleet mitään tapaamista jossain vaiheessa? Tulisin mielelläni mukaan, jos otatte!! Laskettu aikani on 27.7 :)
 
Tuo kuulosti mukavalta idealta. Itse olen asunut täällä vasta heinäkuusta asti, joten on kaikki kaverit harvassa. Hajoaa pää jos ja kun joutuu töistä äippävapaalle!
 
Tervetuloa mukaan SillySusie! Mukavaa kun olet vähän pidemmällä jo niin voit kokeneempana kertoa meille mitä tuleman pitää! :) 

Mulle sopii myöskin toi tapaaminen :) Mullakaan kukaan kaveri ei oo tällä hetkellä raskaana (tietääkseni;)/äitiyslomalla niin tosiaan mammakavereita kaivataan!
 
Pitääkin muuten ihan uteliaisuutta kysyä, että onko kukaan teistä osallistumassa kesäkuussa perhevalmennukseen, paikkana Bembölen neuvola ja 3. ja 12.6 päivät?
 
Meillä on toi valmennus Perkkaan neuvolassa mut melkeen on samat päivät :D
 
Joo tapaaminen kuulostaa kivalle idealle:) Itekään en oo asunu täällä montaa vuotta, eikä oo ketään kavereita raskaana, joten äitiyslomalla saattaa aika tulla pitkäksi melko nopeesti :D Mulla on valmennukset täällä vantaan suunnalla :) 
 
Hurraa, löytyi tämäkin ketju vielä :smiley-bounce012 Luulin jo että katosi tykkänään uudistuksen jalkoihin!
 
No mä kävin kanssa jo kattomassa että mitä ihmettä on tapahtunut! Mutta hyvä että löytyi :)

Mä kävin tänään neuvolalääkärillä astman takia. Mulla on tosi paljon pahentunut oireet nyt raskauden aikana, vaikka tähän asti oon pärjännyt ilman pitkäaikaisvaikutteisia lääkkeitä. No nyt sain uudet tropit ja tuntui kyllä jo heti auttavan, kun kävin vähän reippaamalla lenkillä :) Jee!
Samalla kuunneltiin sydänääniä ja siellä se vieläkin läpätti :Heartred Tehtiin samalla se keskiraskauden neuvolalääkärin tutkimus eli ei tarvii siihenkään erikseen mennä jos ei mitään ihmeitä tuu! Tosi hienoa että tuli kaks kärpästä yhellä iskulla. Sain lääkäriltä vähän kehuja kun mulla on koko raskausajan pudonnut paino pikkusen niin siitäkin tuli taas hyvä mieli :) Neuvolantätikin sanoi että pieni pudotus on ihan ok, ei haittaa sikiölle.

Hassuja nää mieliteot, voisin syödä joka päivä maksalaatikkoa... Yritän nyt kuitenkin pitää järjen kädessä sen suhteen :D Mua on välillä närästänyt, se on aika hanurista joten toivotaan että ei alkais olee jokapäivänen riesa.. Millon teillä on muuten rakenneultra?
 
No mä kävin kanssa jo kattomassa että mitä ihmettä on tapahtunut! Mutta hyvä että löytyi :)

Mä kävin tänään neuvolalääkärillä astman takia. Mulla on tosi paljon pahentunut oireet nyt raskauden aikana, vaikka tähän asti oon pärjännyt ilman pitkäaikaisvaikutteisia lääkkeitä. No nyt sain uudet tropit ja tuntui kyllä jo heti auttavan, kun kävin vähän reippaamalla lenkillä :) Jee!
Samalla kuunneltiin sydänääniä ja siellä se vieläkin läpätti :Heartred Tehtiin samalla se keskiraskauden neuvolalääkärin tutkimus eli ei tarvii siihenkään erikseen mennä jos ei mitään ihmeitä tuu! Tosi hienoa että tuli kaks kärpästä yhellä iskulla. Sain lääkäriltä vähän kehuja kun mulla on koko raskausajan pudonnut paino pikkusen niin siitäkin tuli taas hyvä mieli :) Neuvolantätikin sanoi että pieni pudotus on ihan ok, ei haittaa sikiölle.

Hassuja nää mieliteot, voisin syödä joka päivä maksalaatikkoa... Yritän nyt kuitenkin pitää järjen kädessä sen suhteen :D Mua on välillä närästänyt, se on aika hanurista joten toivotaan että ei alkais olee jokapäivänen riesa.. Millon teillä on muuten rakenneultra?

Eli minä siis täällä, ei mennyt ihan nappiin toi kirjautumishomma... :D
 
Vielä kolmisen viikkoa rakenneultraan, olispa jo! Ja mie painan yhä alle lähtöpainon! Laitoin eilen mahakuvan faceen, tässä tännekin se :D Kaveri kommentoi et paljo mie oon oikein laihtunu ku ihme tikkujalat!

Vauva liikkuu ihan hitosti. Lauantaina automatkalla tuli ihan paha olo ku napero päätti alkaa vetää jotain kuperkeikka-maratonia. Ja tuntuu jo ihan vatsan päältäkin liikkeet! Ihan uskomaton pyrähdys tällä saralla, vasta viikko sitten oli niin hissukseen...

Ja vanha vaiva, migreeni, teki paluun, 1,5 vuoden jälkeen. Mulla oli torstaina niin paha aurallinen kohtaus, että puutui kädet, naama ja kielikin. Työkaveri vei sitten lääkäriin ja kotiin. Oli vielä seuraavana päivänäkin silmät niin valoherkät että vasta illalla pystyi lähtemään kauppaan. Ja tätä ennen oli ollut edeltävänä viikonloppuna auraton kohtaus. Että kiva, jos näitä nyt alkaa tulla, suututtaa. Lääkäri kirjotti 4 päivää sairaslomaa että jos meinaa taas uusia.
 

Liitteet

  • Maha 17+6.jpg
    Maha 17+6.jpg
    49.1 KB · Katsottu: 7
Huh, onneksi tosiaan löyty vielä tämä ketju :) Ja miten ihana masukuva! Munki pitäs saada aikaseksi joku päivä laittaa joku kuva, ei varmaan vielä näytä ihan vauvamasulta, vaikka yhdessä kuvassa se näyttää tosi isolta :D

Ens viikolla ois sitten toinen neuvola ja perhevalmennus. Melkeen unohdin ilmottautua siihen, ku siinä lappusessa lukee että hyvä ois käydä alkuraskaudessa. Oliko teidän miehet mukana siellä ? :)
Mullaki on paino pysyny alle lähtöpainon. Ekassa neuvolassa paino oli 70, joka on 7kg korkeempi ku normaali paino. Nyt paino on taas 64. Outoa miten se on yhtäkkiä voinut nousta nuin korkeelle ja nyt taas melkeen normaali vaikka oon syöny paljon enemmän kaikkia herkkuja ja en oo ees urheillu paljo mitään.

Kovasti ootan jo kesääkin, ku saa pukeutua kaikkiin kepeisiin vaatteisiin. En varmaan enää saa ees sullottua itseeni mihinkään housuihin ja oonki nyt käyttyny vaan jotain löysiä vaatteita, ku en saa aikaseksi ostaa mitään housuja :D Vähän kyllä mietityttää mies kuinka tukalaksi olo voi käydä jos kesällä on 30 astetta lämmintä ja hirveen iso masu.

Pitäs kyllä joku kiva päivä keksii jotain kivaa ja nähdä :) Nii vois höpötellä kaikkia vauva juttuja, varmaan mun kaverit hermostuu kohta ku vaan puhun kaikkia raskausjuttuja :D
 
EeVeillä on kyllä melkonen kupu jo! vau :)
Mullakin alkaa olla, mut oon niin huono ottamaan siitä kuvia, en koskaan muista!
En oo kauheesti liikkeitäkään tuntenut, paitsi iltasin selvästi joku siellä myllää :)

Meillä ei oo ollut mitään valmennuksia vielä, vasta kesäkuussa.. Ne kyllä varmasti vaihtelee paikkakunnittain. :)

Joo mäki odotan et saa laittaa just jotkut löysät caprit jalkaan, mul on yhet äitiysfarkut ja en oikeen pidä niistä. ne valuu joka suunnasta koko ajan ja voi kuinka se ärsyttää! eli verkkarit on ollu kova sana :P
Töihin löysin vyötäröltä löysemmät housut, mut ne on sit jaloista kauheen isot..

Närästys onkin mun uusin oire joka ilmeisesti pahentuu vaan. Nykyään melkein joka päivä närästää :sad001 Mä niin jo toivoin et säästyin siltä! Ei kannattais nuolasta ennen ku tipahtaa :D
 
Äippähousuihin kannattaa laittaa vyö lantiolle, ja valita sellaset housut missä on vyölenkit. Mulla pysyy silleen töissä jalassa mammahousut! Muuten ne valuu koko ajan ja tuntuu tosi ällöltä, mut aika hyvin tuo vyö asettuu lantiolle ja pysyy sit housut kondiksessa. Vapaa-ajalla pidän sit sellasia kumpparihousuja mitkä tulee tosi ylös :D Ni kyllä tässä kesää odotellaan et pääsee vaatteissa helpommalla.

Mulla tuli TAAS migreeni, ja lääkäri laitto lähetteen fysikaaliseen hoitoon, "sarjakortti" hierojalle. Ai että mie ootan sitä innolla! Ihmettelen vaan että jopa hierontaan raskaus jotenkin vaikuttaa, ainakin niin se fysioterapeutti sanoi, "pitää ottaa se huomioon sitten hoidoissa".
:wtf

Joka paikassa pitää olla hokemassa raskaustilaa, kohta varmaan voi edes kynsiä leikata ku pitää olla erityiset raskaana oleville naisille tarkoitetut kynsisakset
 
Rakkaat mammakollegat! Olin tänään hieronnassa! Menkää tekin, MENKÄÄ KUN VIELÄ VOITTE!!! Kohta maha tulee esteeksi! Aivan ihanaa ja rentouttavaa ja luksusta arkeen ja ja .... Menkää! :hello2
 
Hei mamat!
kaiken tohinan keskellä olen ihan unohtanut käydä täällä :O
esikoisen kanssa (poika nyt 1,5v) tuli seurattua raskauden kulkua niin tarkasti kun kaikki oli uutta ja ihmeellistä. nyt sitä aikaa ei sitten olekaan enää ihmettelyyn :D aika vaan kuluu. nyt ollaan kaiketi jo puolivälissäkin matkalla! :Heartred

käytiin hullareitten aikaan femedassa 4D ultrassa. kaikki oli pienellä hyvin :Heartred
se oli tärkein tieto :Heartred
kaveria ei paljoa näkynyt kylläkään kun oli niin kippurassa ja kädet naamalla. hassu, olisi nyt leveämmin kun vielä on tilaa!

oletteko FB:ssä jossain ryhmässä?
siellä tulee käytyä kyllä päivittäin, olisi kätevää jos löytäisi teidät sieltäkin. :)
niistä ryhmistä oli kyllä viimeksi puhe...
 
Takaisin
Top