Muita odottajia pääkaupunkiseudulta ?

Keksin muuten aivan nerokkaan jutun!!!

Laitan facebookkiin 1.4 elämäntapahtuman "odottaa lasta". Oikea tupla-aprilli-pila hyvällä tuurilla :D :D :D Ihmiset on et "hahaha, aprillia", ja sit tuleekin tupla-aprilli, kun se ei ollutkaan aprillia!

Ihanaa kuulla, että sait toivottua postia Hennannaa :) Mulla on sokerirasitus vasta joskus rv 20 jälkeen suunnitteilla. Onneksi siihen on vielä aikaa  :) 

Hah hyvä idea kyl laittaa tollee facebookkiin. Mun pikkuveli on syntynyt itseasissa aprillipäivänä, ja eihän sitä kukaan tietenkään uskonu, sit ku äiti soitteli et nyt se synty :D 

Ootteko muuten kummassakaan syyskuisten ryhmässä facebookissa? 

Hauska "pila" olis kyllä tollain laittaa :D saapahan uteliaat ihmeteltävää! Mä en oo kummassakaan ryhmässä, mut mun on jo pitkään pitänyt laittaa viestiä ylläpitäjälle. Kummassa ite oot? :)

Minä oon kummassakin, siinä missä on kaikista foorumeista sekasin porukkaa ja vaun omassa ryhmässä myös. Eipä sitä tuu paljo vielä kirjoteltua siellä, ku ihan uusi asia tää, ja tuntuu, että kaikki on jo niin kokeneita tässä. Mutta ehkä sitten ku alkaa oikeesti näkyäkin tää raskaus paremmin ja tuntee sen potkut ja kaikkee niin voi alkaa panikoimaan, että apua oikeesti tässä ollaan raskaana :D 

Kävin viime vklp ekaa kertaa tän raskauden aikana ravintolassa ja istuskelee sellasessa rauhallisessa baarissa kavereitten kanssa. Olihan se vähän hassua ku en viiti ees lasillista viiniä ottaa ruuan kanssa ja sit nähdä ku kaikkialla on juhlahumu päällä. Mutta ei se oikeestaan tuntunukaan niin pahalta, oli ihan samanlaista viettää kivaa iltaa kavereitten kanssa ja eipähän ainakaan tarvii kärsiä krapulasta seuraavana aamuna ;) Nyt viikonloputkin tuntuu pitemmiltä, ku ei mee vähintään sitä yhtä päivää sängyssä. Sellasen outo asia onkin tapahtunut, että nykyään herään jo joskus viimestään 8 aikoihin ihan pirteenä, ku normaalisti heräilen joskus 10-11 aikoihin. 

Ja huomenna vihdoin se ultra, kyllä varmasti alkaa jännittää illan kuluessa ja aamulla varsinkin! Ihanaa nähdä se pikkunen, ja sit se onki jo ihan ihmisen näkönen ja mitä kaikkee se tekeekään siellä :) Siis jos kaikki on vaan menny hyvin. 

Täällä myös Vantaalainen :D

ensi kuun alussa olisi vielä se toinen ultra <3
lisäksi olen miettinyt että jospa nyt menisi myös siihen 4D-ultraan, esikoisen kohdalla ei tullut mentyä, mutta nyt kutkuttaisi kylä mennä!

Minäki oon miettiny tuota 4d ultraa. Olishan se ihana nähdä niin tarkasti pikkunen. Kauheen kallishan se on, mutta varmasti sen arvonen :) 

Onko sulla zibbh menny hyvin alkuraskaus?  :) Kuinka vanha esikoinen on ? 

Scarlet89: Tsemppiä kovasti ultraan!! Laitathan sit viestiä miten meni :) mä haluan mennä kanssa sinne 4D ultraan! :) Ja myöskin haluisin jo päästä kattelemaan pientä uudestaan, niinku kaikki varmasti! Mietin sen kotidopplerinkin tilaamista myöskin et pääsis kuuntelemaan kotona..

Vähän se doppleri olis kiva! Ku se vauvan sydämen jumputus on jotenkin niin rauhoittavaa <3 Neuvolassa tuntu ku koko maailma olis vaan kadonnut ympäriltä kun se kuulu :)

Mie miehelle sanoin ettei mitään 4D ultria, "näkeehän sen naaman sit syntyessä", mulle riitti se normaali-ultrakin, jotenkin miulle tärkeämpää on nähdä sitä liikehdintää kuin tarkkoja piirteitä.

Kiva ku 15. viikolla lukee että eikö ole ihanaa laittaa käsi pyöristyvälle vatsalle! No ei ole kun ei se vieläkään tunnu vauva-vatsalta! Tulis jo pömppö! Mun kohtu tuntuu vaan aamulla ku makaa sängyssä ja maha on ihan tyhjä, jos sillonkaan. Onkohan se kasvanut selkärankaan kiinni?

Jeii olipas ihanaa nähdä se pikkunen. Siellä se oli nukkumassa, mutta heräili sitten ku ultraaja paineli sillä laitteella mahaa. Sit se alko heiluttelee käsiä ja jalkoja. Oli kyl upea tunne. Ja kaikki oli hyvin, se vastas päivälleen kuukautisista laskettua aikaa. Nyt sit pitää viel odotella, niitä yhteistuloksia. Oli kyl mukava se ultraajakin, otti miljoona eri kuvaa, jaloistakin oma:D 

Kävin sit ostamassa ekan vauvatavaranki, sellaset söpöt pienet sukat :) Nyt, kun ehkä jo uskaltaa ostella jo jotain pientä :) Minä en varmaan doppleria osta, sit ois varmaan iha paniikissa jos ei kuuluskaan sydänääniä. 

Ihana kuulla että kaikki on hyvin! Se tunne on jotain ihan sanoinkuvailematonta :) Mäkin ostin tänään vauvalle ekan jutun, ku olin siellä me&i kutsuilla. Kalliit pöksyt mut aivan sama ku olin itelleni luvannu että sieltä voin ekan jutun hankkia :) Mulla on kyl sellanen mahakupu, mut ei se vielä miltään vauvamahalta näytä ku oon isokokonen muutenkin. Ne ketkä tietää niin tajuu :P

Moikka, täällä kirjoittelee 27v. äiti Espoosta. Meillä on 1v.1kk esikoispoika, ja sisarusta kasvatellaan masussa, la 7.9 :)

Esikoisen kohdalla käytiin Femedassa varhaisraskauden uä:ssä ja 4D:ssä. Tässä raskaudessa käytiin myös varhaisraskauden uä:ssä ja 4D:ssä ois tarkoitus myös ehkä käydä. Niskaturvotusultran vastauksetkin jo tuli, jonka tulokset ok :) Mä ostin dopplerin, kun sain sen niin halvalla, niin voi välillä tarkistaa sydänäänet. Hirveän usein ei oo kumminkaan tullu kuunneltua, kun ei esikoisen kanssa oikein kerkeä rauhassa kuunnella :D Mä oon alkanu satunnaisesti tuntemaan liikkeitäkin, nyt siis rv 15+5 :) Esikoisesta alkoi tuntumaan rv 19 eteenpäin.

Mua jännittää hieman tulevaisuus kahden pienen lapsen kanssa, kun esikoinen on vilkas ja aikamoisen temperamenttinen tapaus. Lisäksi esikoisella on paljon allergioita, jonka vuoksi meillä oli todella haastavaa vauvavuosina, kun oli niin itkuinen, niin jännittää, että tuleeko sisaruksesta samanlainen. Sit voi olla aika haastavaa ja rankkaa kahden kanssa. Toinen on kumminkin suunniteltu ja toivottu. Mennään sillä asenteella kumminkin, että selvitään yhdessä :) Alku voi olla rankkaa, mutta ajan kanssahan se helpottaa.

Onko teiltä kyselty tästä "suunnittelusta"? Miulta kysyi yksi tuttu että onko suunniteltu lapsi? Jotenkin hämmennyin tästä, kun kysyjä kuitenkin on ihminen joka ei juuri lainkaan tiedä elämäntilanteestani, muuta kuin perusasiat.

Miksi joiltakin ihmisiltä aina lipsahtaa se epäilys että vahinko se varmaan on kun lapsi lähtee alulle? Varsinkin kun koen olevani ns. nainen parhaassa lisääntymisiässä, ja vakituisessa parisuhteessa, eikö silloin olisi todennäköisempää että oli täysin suunniteltu ja toivottu lapsi.

Ja jos lapsen tulo yllättääkin, onko se "vahinko" aina oikea sana, kun sillä sanalla on niin negatiivinen lataus.

Multa ei oo tosta suunnitelmallisuudesta kukaan kysyny, mut tosiaan ku tossa jo aiemmin kirjotin niin yks kysyi että halusko sun mieskin lasta.. Ihan sillain että eiku yksinäni tän laitoin alulle...! Ihmiset ei aina ajattele.. Ja jotkut ei vaan oikeesti tajua että joku haluaa lapsen. Muaki aina vähä jännittää kertoo, ku ei tiedä miten ihmiset reagoi. Vaikka mun puolesta ajatelkoot ihan mitä lystää.

Huhheijakkaa rupesin tässä sovittelemaan vaatteita kun illalla on tiedossa kaverin synttärit ja yllätyksekseni MIKÄÄN ei tunnu hyvältä, ei näytä hyvältä eikä yhtään mitään! Tekis mieli lähtee verkkareissa... Löysin kuitenkin jotain, mut eipä tätä mahaa saa kyllä enää piilotettua kunnolla. 

Mä kävin siellä sokerirasituksessa torstaina ja eilen sain tulokset. Kaikki arvot oli ihan normaalit! Jee! Ei tarvii alkaa mittaamaan sokereita kotona tai mitään :) Joudun kyl varmasti uudelleen joskus 25+ viikolla. Se litku oli kyllä aika karseeta ja mulle tuli vähän paha olo.. Mut se loppu sitte kun sai syömistä. Se istuskelu oli puuduttavaa niin ens kerralla otan kyl paremmat viihdykkeet mukaan! Onneks se oli vaan sen 2 h kun niitä kuulemma on sellasia mitkä kestää 5h! No thanks. 

Oon ostanu vauvalle jo vähän vaatteita.. Mun veli sanoi että kandee pikkuhiljaa ostellakin kun kuluja tulee olemaan reilusti mitä pidemmälle mennään.Ootteko kirpparityyppejä vai tykkäättekö ostaa tavaroita uutena? Mä en oo oikee koskaa ostanu mitään kirpparilta, mutta tutuilta käytettynä kylläkin. Mietin vaan just kaikkia hoitotasoja, sittereitä tms. että voisi hyvin ostaa vähän käytettynäkin. Mitä ootte mieltä? :)

Meiltä on ihan turha kyselläkään tollasta onko suunniteltu lapsi, ku se on kaikille varmaan selvää ettei me mitenkään suunniteltu tätä, ku ei oltu ees yhdessä sillo :) No mut nyt kaikki on hyvin, ja kovasti se puhuu, että meinaa pyytää mua kihloihin. Mä vähän veikkaan että ens kuussa, kun on mun synttärit, niin se on kuulemma järjestelly koko päiväksi jotain yllätyksiä. Kuulostaa aika ihanalle. Hieman liian nopeeta toimintaahan tämä on, mutta miksipä sitä sitten odottelemaan :) 

Mä oon käyny tällä viikolla paljon pyörii kirppareilla ettii vauvanvaatteita, ja jotain oon löytänykin. Aika paljonha siellä on huonolaatusia vaatteita :/ Ja oon muutenki tosi huono löytää kirppareilta mitään :D Me saadaan varmaan muutenki vaatteita paljon tutuilta, niin ei varmaan paljo tarvii ite hommata, paitsi sellasia ihania mitä on vaan pakko saada :D Just tollaset hoitotasot/lipastot ja sitterit vois ostaa käytettynä jostain, mutta vaunut me varmaan ostetaan uutena. 

Jokos muut on tuntenu mitään liikkeitä? Mä en ainakaan vielä mitään. Kovasti oottelen, että tuntis, sitten olis jotain konkreettista vauvan olemassa olosta ja vois jo kommunikoida sen kanssa :) 

Meille tulee käytettynä serkulta vaunut (Emmaljungat, tehtiin aika hyvät kaupat!) turvaistuin, sitteri, leikkimatto, mitä nyt löytyykään. Itse en ole hankkinut vielä yhtään mitään, kanssa luotan siihen että kyllä läheisetkin intoutuu niitä leluja ja vaatteita ostelemaan. Varmaan sitten äippälaatikon ja näiden ekojen tavaroiden jälkeen pitää vähän inventaariota tehdä, että mitä vielä tarvii.

Itse olen ostanut vasta yhden tavaran vauvalle: Ötökkä-mobilen ikeasta, ja vain siksi että se oli IHAN HITON söpö ja pelkäsin etten sitten lähempänä vauvan tuloa enää löydä sitä sieltä :D 
http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/90176759/

Ja niitä liikkeitä on tuntunut nyt 3 kertaa. Eka ja toka kerralla oli sellasta pientä kuplien ritsahtelua (?) vähän häpyluun yläpuolella, sitten pari päivää myöhemmin tuntui kuin pikkuriikkinen höyhen olisi silittänyt  kohdun oikeaa reunaa sisältäpäin. Nyt on ollut pari päivää hiljaista, vähän harmittaa kun luulisi että ne siitä alkaisi aina vaan lisääntyä. Kaveri kyllä lohdutti että hänellä oli sama, että eka kertojen jälkeen olikin sitten pitkään hiljaista.

Olen silti vähän "loukkaantunut" vauvalle, kun ensin kiusaa ja sitten ei enää mitään ;) Joten tilasin tänään dopplerin! Jos arvon pienokainen aikoo mököttää masussa, mie voin kyllä vaikka salakuunnella sitten. Tilasin tän halvimman mahdollisen kun olin lukenut monta viikkoa käyttäjäkokemuksia, että tämänkin pitäisi pelata ihan yhtä hyvin kuin kalliimpienkin.
http://www.raskauskeiju.fi/index.php?tr=10&ala=&tuote=10

Perustelin tämän "turhakkeen" tilaamista sillä että
A) Sen voi sitten lainata tai myydä eteenpäin.
B) Haluaisin kanssa kotona tuntea sitä samaa rauhan ja seesteisyyden tunnetta kuin neuvolassa kun niitä kuulee.  
C) Jos loppuraskaudesta liikkeet vähenee selvästi, sillä voi sitten kuunnella ja varmistaa, että onko sykkeissä mitään vikaa.
D) Eipä tuo 34 euroa ole loppujen lopuksi suuri summa, on sitä turhempaakin tavaraa tullut ostettua. Ja tilasin samalla muitakin tavaroita tuolta (masutuubeja) niin tulee sitten siinä samassa rytäkässä.

Raportoin sitten kun se tulee että miten toimii ;)

Hop! Doppleri tuli. Mukana tulleet kuulokkeet on ainakin ihan roskiskamaa, ihme ränttänät. Lisäksi laite pitää aika kovia räsähdyksiä jos liikutellessa jotenkin irtoaa kosketus tai jotain epämääräistä tapahtuu. Korvaparat, laite pitää kuitenkin olla suht kovalla että kuulee hyvin. Pitänee liittää tuohon meidän mediakeskukseen :D Tilasin myös pullon ultraäänigeeliä, mutta lopputulos äänen kannalta sama kuin kosteusvoiteella mitä kokeilin kanssa + ultrageeli kuivui nopeasti iholle.

En tällä värkillä löytänyt muuta kuin ilmeisesti joko istukan äänen tai sykkeen kaiun, sijainnista ja äänen hiljaisuudesta päätellen. Toisaalta tiedän vauvan olevan aika karkuri, ja neuvolassakin oli vaikeuksia sitä varsinaista sykettä löytää, joten harjoitusta vaan. Mies kannattaa muuten laittaa koneenkäyttäjäksi, ainakin meillä häneltä näyttää sujuvan paljon paremmin, itse vähän hätäisesti tulee liikuteltua....

Mutta syke kuului, vaikkakin hiljaa, ja syyt kyllä keksii kun katsoo tätä vauvamahaa, että kohtu taitaa olla aika selkää vasten, niin on kunnon kerros LÄSKIÄ äänieristeenä! Mutta ääni kuului, ja varmaan tästä vielä voimistuukin.

Jos ottaa huomioon hinnan ja lopputuloksen jne, antaisin tälle 2 tähteä 5:stä. Jos haluaisi luksusta eli erillisen anturin, kaiuttimen itse värkkiin, ja näytön joka laskee sykkeen, saa laittaa enemmän rahaa.

Minkä merkkisen dopplerin tilasit? Mä en enää muista mikä se nyt oli, ku en sit vielä tilannukkaan sitä.. Mulla on ens viikolla neuvola niin siel varmaan kuunnellaan niitä sydänääniä niin sit voin miettii et tilaanko vaiko en :) 

Mä oon nyt tuntenut nelisen kertaa vauvan liikkuvan. Ekan kerran reilu viikko sitten. Mulla tuntu siltä kun olis kuplinut mahassa, tai ihan ku olis perhosia siellä leijailemassa. Se on kyllä ihana tunne! Ja hauska tietää et ne vaan lisääntyy tosta :)

Vaatteita oon nyt jonkun verran ostellut, kun aattelin et saapahan kuluja jaoteltua sit useammille kuukausille kun pikkuhiljaa tekee hankintoja. Ostin vauvalle sellaset i <3 dad sukat niin oli kyl mies aika mielissään... :) Mahakin on jo kasvanut aika kivasti ja olis ihanaa et miesin pääsis tuntee potkut ja liikkeet. Siihen kyllä menee useita viikkoja vielä.. 

Me ei olla keksitty mitään virallista työnimeä! Voi olla et se sieltä sit tulee vielä.. Mun veljentyttö oli jo ihan totena puhunut että tyttö on tulossa. Voiskohan siinä olla ennustajan vikaa ;)

Angelsounds doppler JPD-100S

Miulta kysyi eilen yksi lomalta palannut työkaveri vähän kaarrellen että oonko...... Joo olen raskaana :D Jotenkin tulin niin iloiseksi, näytän siis vihdoinkin raskaalta enkä lihoneelta!! Jippii! Vaikka mielestäni näytän siltä kuin odottaisin vauvan sijaan kahta pelastusrengasta :P

Yritän nyt kerätä rohkeutta ja laittaa facebookkiin aprillipäivänä elämäntapahtumaa "odottaa lasta", mutta miksen mie pysty! Joku henkinen blokki on päällä :O

Takaisin