Muita kuulumisia

Suttura: mäkin googlettelin nyt tuota piikkimattoa, ku en ollu kuullukkaan ettei sais käyttää. Näköjään siis riskinä on, että aktivoi pisteitä, jotka aiheuttaa supistuksia jne. Ajattelin jatkaa käyttöä kuulostellen kehoa. Jos tuntuu, että aiheuttaa supistuksia, lopetan. Jos ei, käytän loppuun saakka, niin hyvä apu siitä on selälle :)

Juu se jäikin tuohon laittamatta, että en tehnyt mitään fyysistä ennen kuin tämä alkoi. Aikaisemmin päivällä imuroin, mutta tämä alkoi illalla. Kävelin vaan kotona kun yhtäkkiä tuli terävä supistus ja pysähdyin siihen paikkaan. Onneksi tuon la illan jälkeen ei ole tullut, mutta tuntuu et nyt kävelenkin varovasti.

Supistukset voi tulla rasituksen jälkeen. Kannattaa kiinnittää huomiota päivän aikana tehtyyn rasituksiin ja koittaa sitten jatkossa välttää niitä.

Täksi päiväksi ja ylihuomiseksi lupauduinkin yllättäen navettahommiin. Olihan se äkkiseltään vähän raskaan tuntuista, mutta ihme kyllä ei supistanut yhtään. Pitää vaan välttää raskaita nosteluita ja muistaa ettei ole kiire mihinkään, niin ei tarvii huohottaa :D Ärsytti vaan kun en enää mahtunutkaan samoista pikkuraoista puikkelehtimaan mistä kesällä sujahdin vaivatta läpi... :rolleyes:

Mulla oli tänään ihan hullu työpäivä. Meitä oli liian vähän ja hommat sit pakkautu iltapäivään. Ylitöiksi meni ja lopöutulokseba kaikesta siitä kiireestä ensimmäiset supistukset. Pari vaan, mutta niin selvät alamahan kiristymiset ettei ne muuta voinu olla. Olo muutenki ihan jyrätty.

Että sellanen maanantai...

Mä oon käyttänyt piikkimattoa nyt raskauden aikana rentoutumisen apuna. Eikä oo mitään supisteluita tms. aiheuttanut. Päin vastoin, olo on muuttunut hetken matolla makoilun jälkeen paremmaksi ja rennommaksi.

Eilen tein lumitöitä ja kola tössäsi jäähän, pukkasin sitten vahingossa sillä aisalla itseäni vatsaan :/ en onneksi mitenkään kovaa eikä edes sattunut mutta jäi sen verran mietityttämään, että soitin neuvolaan. Vauva kuitenkin liikkuu hyvin eikä kipuja tai vuotoa ole, joten eivät olleet neuvolassa huolissaan. Lapsivesi onneksi suojaa töytäisyiltä ainakin tällaisissa pienemmissä tapauksissa. Olkaahan muutkin varovaisia!

Joo mie töksäyttelin jo esikkoa odottaessa, niin oppi varomaan. Se tuntuu ilkeältä. Varovaisuutta peliin!

Mä oon luopunu lumitöistä. Jo monta viikkoo sitten olin aina kolailun jälkeen tosi väsähtäny ja maha jännän tuntuinen. Nyt jos lähtisin rehkimään saisin ihan varmasti supistuksia. Mieskin sanoi, että jospa rouva jättäis lumityöt hänelle. :D En valita ;) Toki teen lumitöitä jos on pakko, mutta hyvin on pärjätty silleen, että mies tekee ne.

Ah kyllä nautin kun sain tänään tehtyä lumityöt KOKO pihasta. Mummo tuli kälyn ja tytön serkun kanssa mäenlaskuun meille niin sain rauhassa työnnellä. Lopussa meinas käydä mahaa puristaa, mut pienen tauon jälkeen sain loputki työnnettyä. :) oishan meillä traktorikin millä työntää, mut hyötyliikuntaa. Iskiaski on nyt pysyny kurissa kun on tukivyö ollu ulkoillessa käytössä. :)

Mulla on alkanut nyt selkä tuleen öisin tosi kipeeks... varmaan tuo maha vetää väärään asentoon kun on alkanut enempi painaan... Miten muilla? Mitä keinoja on mitkä tähän auttais?

Tinni : Asentotyyny on aivan ihana unikaveri. Selkäkivut loppuivat, kun otin jouluna sen käyttöön. Tarpeeksi iso asentotyyny (sellainen pitkulainen) tukee hyvin kylkiasennossa.

Mulla käytössä lidlistä ostettu vartalotyyny (siis sellainen pitkulainen). Se on mulla jalkojen välissä yöllä ja on kyllä auttanut. Mies kyllä juuri sanoi että alkaa olla vähän mustasukkainen kun vaan sitä tyynyä halailen :D

Mulla on ollut myös noita selkäkipuja. Eikä kyljellään nukkuminenkaan aina auta, kun liitoskivut herättää sitten vuorostaan :confused:
Ärsyttää, kun itsellä oli selkä jo parempi, mutta jouduin viime perjantaina kolariin, jonka jälkeen tilanne paheni taas.

Mä tilasin my7 tyynyn. Vähän erilainen kun normivartalotyyny. Saapi nähdä millanen on ja onko apua :)

Mä oon huomannu, et selkäkipuihin yöllä auttaa paljon se, että käy päivällä kävelyllä. Mulla on myös vartalotyyny, mut viime viikolla huomasin, kun kävelin monena päivänä peräkkäin tunnin lenkin, että yöllä ei selkä herättänyt.

Täällä on myös selkäkivut tulleet kuvioihin. Perjantaiksi sain ajan hierojalle, toivottavasti saan selkään apua. Lisäksi yöllä lonkat ovat jostain syystä kipuilleet, vaihdan kylkeä useamman kerran yösssä, mutta ei se pitkään auta. Selällään en voi nukkua kun se tuntuu erittäin epämukavalta.

Täällä taas tuntuu hankalalta nukkua kyljellään, kun tuntuu että kädet puutuu. Selällään tai puolikyljellään seläntaakse vartalotyyny tuettuna on ehkä mukavin asento tällä hetkellä.

Takaisin