Muita kuulumisia

Mua vähän kans pelottaa, et millonkohan se maha alkaa näkyä. Ekassa raskaudessa näkyi heti 10 viikolla jo aika hyvin, tosin olin silloin paljon laihempi. Ehkä kukaan ei heti huomaa, kun olen muutenkin tällä hetkellä aika tukevassa kunnossa:D

Mun taktiikka on vaan löysät paidat. Tosin mulla muutama kilo ylimäärästä joten ihan heti tuskin näkyy mutta sitten kun on aihetta niin luotan sellasiin löysempiin paitoihin.

Mulla ei ole kamalasti löysiä paitoja, mutta onneksi ne on nyt edelleen muodissa (ollut muuten aika pitkään, liekö niin käteviä mahan piilottajia), joten eikun kaupoille viikonloppuna :grin

Täällä taisi mennä kesken tai on se pelätty kohdunulkoinen, koska tulee runsasta vaaleanpunaista vuotoa. Kipua on ollut koko ajan vasemmalla ja kuvittelin sen olleen vain keltarauhashormonin erittymistä, mutta taitaakin olla niin, että se kertoo uudesta kohdunulkoisesta. En tiedä kuinka monta kertaa pää kestää tällaista...

Voi, justcallmesuzy, jaksamista sinne! Tulethan halutessasi kertomaan, kuinka kävi, kun on tilanne selvinnyt.

Täällä ei toistaiseksi ole vaateongelmia vielä, ekassa raskaudessa maha oli loppuvaiheisiin asti sen verran pieni että selvisin aika hyvin ilman raskausvaatteita. Mitä nyt kävi vaatevalikoima aika yksitoikkoiseksi... Vuodenaikakin oli siitä sopiva, ettei juuri tarvinnut kerrospukeutua. ☺ Nyt talvikaudella pitänee miettiä kaapin sisältöä vähän tarkemmin, ainakin housujen osalta.

Mulla oli äitiysvaatteiden osalta viimeksi sellainen ongelma, että hyvin hoikka kun olen, niin sopivan kokoisia äitiysvaatteita ei perusvaatekaupoista tahtonut löytyäkään, vaan koot tuntui lähtökohtaisesti alkavan 38:sta. Nettikaupoista varmaan löytyisi, mutta en ole kovin hankala tilailemaan...

Täällä hiukan stressia tulevasta. Meillä siis tärppäsi heti yk 1. Olimme varautuneet hiukan pidempään odotukseen :D Kuopusta yritimme kuitenkin vuoden. Minulla olisi alkamassa työt joulukuun lopussa ja minähän olen silloin jo n. 17 viikolla :S Emme ole kirjoittaneet vielä edes virallista työsopparia... Hiukan pelottaa täytyykö minun kertoa asiasta ennen sopparia :( Haluan kuitenkin töihin. hmmm

Varhaisultra on tasan kahden viikon päästä ja sinne pitää odottaa, että tietää mikä nyt on homman nimi. Kohdunulkoinen tai keskenmeno tämä kyllä on, kun alkoi kirkkaana verenä ja nyt vuotaa jo paksuna. Samalla lailla meni viimekin kohdunulkoisessa raskaudessa, ensin tuli oireet ja viikko myöhässä kuukautiset. Kuulemma terveyskeskus tai edes yliopistollinen sairaala ei voi tehdä mitään muka ennen 8 rv ja viimeksi siinä vaiheessa olin jo aneeminen. Ihailtavaa terveydenhuoltoa taas...

Voi ei :(

Toivotaan, ettei olisi kuitenkaan noin. Esim. yksi kaverini oli vuotanut raskauden alussa muutaman viikon putkeen (lääkärissä nätisti sanottiin vain, että "sulla on keskenmeno" ilman sen kummempaa empatiaa). Kuitenkin terve lapsi syntyi. Vuoto voi ilmeisesti olla merkki myös siitä, että istukka on jotenkin "huonosti päin".

Mulla on vuotanut kahdessa raskaudessa. Toisessa vuosi rv 5,6 ja 8. Runsaasti. Olin varma km mutta syke ja vauva löytyi ultrassa. Viime raskaudessa alkoi vuoto rv 5 ja niin kovat kivut, että olin ihan kippuralla. Ottivat sairaalaan ultrattavaksi, näkyi sikiöpussi+ruskuaispussi. Epäilivät että viikkoja vähempi kuin kk mukaan ja sain uuden ajan 2 viikon päähän jolloin löytyi sikiö ja syke ja rv 6+.

Minäkin suosittelisin ottamaan yhteyttä neuvolaan. Kun itse varasin aikaa sanoi minulle neuvolan täti puhelimessa, että jos esiintyy runsasta vuotoa pitää ottaa yhteys neuvolaan tai päivystykseen.

Tänään kävin verikokeessa tarkistuttaa hormoniarvoa. Vastauksen saan vasta aamulla. Vuotoa runsaasti pyyhkiessä, muttei jää kauheasti siteeseen. Olen kyllä ollut aika paljon pitkälläni.

Tsemppiä justcallmesuzy! Toivotaan, että loppuisi pian ja tästä eteenpäin sujuisi hyvin :Heartred

Voimia justcallmesuzy! Toivotaan että kaikki olisi kuitenkin vudosta huolimatta hyvin!

En tiiä missä tätä kysyisi, mutta miten on hiusten värjäämisen laita? Olen blondannut hiuksiani vuosikaudet 2-3 kuukauden välein, mutta vähän arveluttaa sen vaarallisuus. Toisaalta en halua olla myöhemmin päälaelta ruskea ja latvat vaaleat :D Vai olisko joku ruskea turvallisempi väri? Onhan tuosta tutkimuksia tehty ja mielipiteet jakautuu. Kysynpä siis teiltä aiotteko värjätä raskausaikana hiuksia?

Itse en ole värjännyt hiuksia enää sen jälkeen kun näin sellaisen kamalan dokkarin hiusvärien vaaroista. Tai värjäsin sen jälkeen enää kerran värillä, joka oli mahd. lähellä omaa sävyä ja yritin saada värin juuresta latvaan sillälailla liukuvasti, että juurikasvu ei näkyisi oman värin ja aiemmin värjätyn värin välillä. Onnistuikin aika hyvin ja nyt en ole siis värjännyt pääsiäisen jälkeen enää. Raskauden aikana en siis ajatellut ainakaan värjätä, en ehkä enää koskaan muulloinkaan, paitsi jos tulee totaalikyllästyminen omaan sävyyn.

Yksi kaveri värjäsi ainakin alkuraskaudesta tuolla samalla periaatteella, että oman juuren ja aiemmin värjätyn värin välille tuli sellainen liukuva väri. Sen jälkeen pystyy kasvattamaan oman värin paremmin. Yksi kampaaja sanoi niinkin, että jos laittaa esim. raitoja niin, ettei hiusväri osu päänahkaan, niin siitä hiuksesta itsestään se ei imeydy elimistöön. Eli riskit piilee ennemminkin juuri sen juurikasvun värjäämisessä.

Raitoja vähän ajattelinkin, kuulostaa turvalliselta. Oma tukka on ruman harmaa, että ei edes liukuvärjäys tilannetta pelasta. Haluan kuitenkin edes vähän ulkonäköön panostaa, että tuntuu edes jollain lailla kauniilta ja itsevarmalta :)

Juu kokopäänraidoilla ite olen myös mennyt raskaudet, että muutenkin :happy:
Minulla myös vaaleat hiukset. Tykkään että niissä on jotain eloa kun et värjäis vaan aina tyven, pysyy pidempään myös juurikasvu piilossa:wink tosin oma värini on myös tosi vaalea, että senkintakia pidemmät voi olla välit kampaamo käynneillä.
Ja nimenomaan se väri ei mene päänahkaan. Tämänkin raskauden aikana tulee käytyä varmasti kerran tai pari.

Takaisin