Mulle sanottiin, että sokerirasituskoe tehdään kaikille, joilla on riskiraskaus. Eli kaksosraskauden takia se tehtiin, enkä uskonut siitä mitään koituvan, vaan toisin kävi. Mulla ei siis ollut aiemmin mitään vikaa havaittavissa missään testeissä.
Ennen koetta piti olla 12h syömättä, sitten aamulla heti 8 aikaan labraan, jossa otetaan verta putkeen, ja siitä katsotaan tuo mainitsemani paastoarvo. Sen jälkeen juodaan 2,5desiä sokerilitkua (mulla vadelman makuista), ja siitä tunnin päästä otetaan taas verta, ja kahden tunnin päästä toinen putki verta. Kestämistä oli pysyä pystyssä 14h syömättömyyden jälkeen. Mulla oli mukana lukemista ja neulomista mut mitään en jaksanu tehdä, suunnilleen vaan pötköttelin sen kaks tuntia labran odotushuoneessa.
Nuo Oran rattaat on kuulema vastaavat kuin Emmaljungat, mutta puolet halvemmat. Sen vuoksi myyjä niitä suositteli. En ole jaksanut tutustua tarkemmin ihmisten käyttökokemuksiin, että miten hyvät ovat. Meillä on hankaluutena ahtaat tilat, en yhtään tiedä mihin kärryt saisi säilytykseen, kun tuulikaappiin ne ei mahdu, ja muuta järkevää lämmintä säilytystilaa ei oikein ole..täytyy alkaa harjoittamaan mielikuvitusta :)
Supistuksista kärsin heti, jos imuroin tai koetan käydä kävelyllä. Melko rauhallisesti olen siis ollut, vaikka mieli tekisi touhuta. Viimeistään illalla tai seuraavana aamuna sen huomaa, jos on liikaa tullut rasitettua itseään yhden päivän aikana. Täytyy kuitenkin yrittää kävellä edes 10 minuuttia päivässä, ettei jää ihan sohvan pohjalle. :)