Monikko odottajat!

Minttu

Oman äänensä löytänyt
Heipsan!

Olisiko täällä muita mameja jotka odottelevat kaksosia? Olisi kiva vaihdella kuulumisia ja kokemuksia kaikesta monikkoraskauteen liittyvästä :)

Itsellä La 29.1.14. Vauvoilla on omat istukat ja ovat omissa kalvopusseissa, eli identtisiä eivät ole. Minulla on esikoinen tyttö 4 v. että ihan uutta tämä kaikki ei ole, mutta on tässä silti paljon uutta, kun kyseessä on kaksi vauvaa :)

Kirjoilelkaa ihmeessä muutkin monikkoäidiksi tulevat tai jo olevat! Vinkkejä kaikesta tarvitaan! :)

Minttu
 
Olen esikoista tuplana odottava :)
Erimunaiset ovat, ja omat istukat on molemmilla myös.
Ihan on kaikki uutta kyllä :)
 
Onnea tuplista sinullekin! :) Sulla taitaa olla la kanssa jossain tammikuussa? Olisko sulla alkuraskaudessa minkälainen olo? Mulla oli ihan kauhee pahoinvointi ja väsymys, nyt ne onneksi takanapäin. Maha tuntuu kasvavan nyt kovaa vauhtia ja terkkari sanoikin, että kohtu on nyt n. viikon 19 paikkeilla, jos yhtä odottelisi. Mihinhän tän mahan kanssa vielä joutuukaan :)
 
Mulla on laskettu aika tammikuun 23. päivä. Koko raskaus on mennyt ihan ilman mitään pahoinvointia. Väsymystä oli ihan alussa ekat viikot, mutta ei oikeastaan muuta. Heräilen viideltä aamulla kuin nakutettu, näin on ollut ihan alkumetreiltä asti.
Nyt on 17 viikkoa täynnä ja ensimmäiset työkaverit arvuuttelee että oonkohan raskaana. Eli ei tuo massukaan ole hirmuisesti vielä kasvanut. Nappi alkaa housuissa puristaa, mutta muuten menee vielä ihan omat vaatteetkin täysin. Olin kuvitellut paisuvani heti suureksi, mutta hyvä näin :D
 
No ole onnellinen, että säästyit pahoinvoinneilta, mä sitten varmaan kärsin sinunkin edestä :wink Mulla viikkoja 16 ja sen verran kirraa vanhat farkut, että pakko mennä jo leggareilla ja äitiyshousuilla. Mutta kaikki menny muuten hyvin, huomena taas neuvola, pääsee kuuntelemaan kahta pientä sydäntä :Heartred
 
Mulle on alkanu massu paisua nyt ihan viikon sisään. Ja väsymys on valtavaa aina töiden jälkeen. Vois vaan nukkuu..
Mulla on koko ajan mielessä pelko et onkohan toinen menny kesken, kun ei oo mitään 'todisteita' eikä massukaan ole olevinaan iso, ja liikkeitäkin tuntuu mukamas vaan toiselta puolelta..en oo kyllä ees varma et onko ne liikkeitä mitä tunnen :)
Mulla ei neuvolassa terkkari edes yrittänyt etsiä kuin yhden sydänäänen, kun ei kuulema pysty tunnistamaan onko siellä kaksi erillistä vai onko se se sama.. Se jäi vähän harmittamaan neuvolan jälkeen, mutta täytyy koettaa jotenkin pitää uskoa yllä rakenneultraan asti, muutama viikko vielä :)
 
Joo kyllä se masu sieltä vielä tulee, usko pois! :) Sulla kun on eka raskaus niin voi olla masun kasvu alkuun vähän hitaampaa, mulla kun jo toinen niin maha pullahtaa vähän nopeemmin. Aika ihme juttu. Kyllä mulla terkkari kuuntelee tarkkaan molemmat. Kuuntelee ne ihan eri paikoistakin, että varmasti on eri sydänäänet, ei niitä samoiksi voi luulla. Toisella on aina noin 10 lyöntiä tiheämpi syke, eli olen ihan varma että sieltä tulee tyttö ja poika, mutta saas nyt nähdä :) Koska sulla on rakenneultra? Mulla on 25.9. odotan sitä jo ihan hulluna. Niin noista sydänäänistä vielä, että voihan se olla että terkka on sulla vähän kokematon tai jotain, mutta mulle kyllä sanoin ihan lääkärikin silloin alussa, että molempia vauvoja kuunnellaan aina ja kyllä ne pystyy hyvin erottamaan. Sano että haluat että molemmat kuunnellaan!
 
Joo, kesäloman tuuraaja terkka on viime vuonna valmistunut muistaakseni eikä tällä kylällä ehken oo näitä kaksosia paljoo syntyny :)
Eka lääkärineuvola on ens viikolla, niin jospa se siellä kuuntelis molemmat. Rakenneultraan on vielä kolme viikkoa aikaa, ootan kyllä sitä kovasti kans :) kauheen harvoin on noita neuvoloita ja lääkäreitä täällä, kuvittelin että kaksosraskautta ois seurattu tiuhempaan, mutta siinäkin mielessä on hyvä ettei mitään kummempia ongelmia ole ollut :)
Meinasitko muuten selvittää sukupuolet rakenneultrassa? Mulla ois kans toiveissa tyttö ja poika, mutta ei mitään muuta kuin oma 'kutina' aiheesta :) oon tässä arponu että haluaisinko jo tietää vai en..oishan se kiva yllättyäkin sitten :)
 
Aivan joo, no sehän selittää. Mulla ei ole enää ollenkaan lääkäriä neuvolassa, vaan kaikki on äitipolilla. Sanoivat mulle, että rakenneultraan asti mennään samalla tavalla kuin yksöisraskaudessa ja sen jälkeen käynnit ultrissa ja neuvolassa tihenee. Jos olis ollut yksimunainen kaksosraskaus tms. vähän riskimpi raskaus, sitten käyntejä olisi ollut alusta asti tiuhempaan. Mutta joo, kyllä mä haluan tietää mitä tuolla mahassa köllii heti kun vaan mahd. :) en kestä olla jännityksessä loppuun asti. Niin ja on se kiva hommailla kaikkee niille jo vähän sen mukaan kumpia ovat. Missä päin muuten asustelette, jos saa kysyä? Ei ole pakko vastata :) Me asutaan Hämeenlinnassa.
 
Mullakin on nyt rakenneultran jälkeen kerran kuukaudessa seuranta Mikkelissä, ellei tarvetta tiheämpään seurantaan ole. Meillä ei täällä pienessä kunnassa ole tosiaan ultrauslaitteita, joten joutuu ajelemaan noin 100km aina Mikkeliin. Samoin synnytys on siellä sitten. Etelä-Savossa siis asutaan, kuntaa en vielä viitsi paljastaa. Oon vainoharhanen paljastumisen suhteen kun mun kaikille lähisuvulle ei oo vielä kerrottu :) kyllähän tuo jo näkyy päälle päin, että salassa tätä on turha enää kauan yrittää pitää. :D
 
Muistathan amalia hakea matkoista kela korvauksen. Kela maksaa matkoista puoli vuotta takautuvasti. Sulla tota matkaa sen verta että jotain vois saada kelalta takaisin.
 
Mun piti sitä kysyä jo viimeks, kun Mikkelissä käytiin, mut unohdin kun oli niin ihanaa nähdä pienokaiset :)
Minusta sieltä ois pitäny saada joku lappu korvauksen hakemista varten, mutta täytyy muistaa nyt rakenneultrassa pyytää. On mulla parkkimaksukuittikin tallella, että todistusaimeistoa käynnistä löytyis :)
 
Mulla kans suht pitkä matka (45min/suunta) niin soitin ja pyysin ennen kun puoli vuotta meni umpeen, että lähettävät kotiin lapun kaikista mun käynneistä (tuli vauvan sydämen takia ravattua ultrissa). Ei tarvi joka kerralta pyytää erikseen :)
 
Tommosella välimatkalla saakin olla vähän tarkempi kun h-hetki lähestyy, ettei tuu liian kiire :). Mulla synnärille 5 km, mutta toikin automatka silloin, kun lähdin esikoista synnyttämään tuntui ikuisuudelta ja istuminen autossa oli ihan tuskaa. Miten te ootte tehnyt noi Lilypie jutut, mä en osaa!? :)
 
Mulla on matkaa muistaakseni 43 kilsaa ja laskin joskus että jäis just alle omavastuun. Vois tarkistaa vielä, kun mullakin noita käyntejä on.
 
Moi!

Ootteko tsuumaillu rattaita? Mä oon ihan pihalla, että mitkä olis meille parhaat. Vaihtoehtoja kyllä onneks löytyy ja ajattelinkin lähtee joku päivä Espooseen sinne yhteen isoon lastentarvikeliikkeeseen katteleen vähän malleja livenä.

Mä plussasin varmaan joskus kesäkuun alulla, en mä muista enään :)
 
Moi,
kaveri (jolla on kaksoset) suositteli Baby jogger city select -mallia. Pääsen ensi viikonloppuna ehkä testaamaan hänen rattaitaan.
Mutta kyseessä siis malli, jossa lapset on peräkkäin, eli ovat kapeat. Runkoon saa kiinni kaksi turvakaukaloa, tai kaksi vaunukoppaa tai kaksi istuinta (tai minkä tahansa noiden yhdistelmät). Menee kuulema vauvasta nelivuotiaaksi asti. Kuulostaa järkevältä, mutta katsotaan :)

Minä plussasin sinä päivänä kun menkat piti alkaa, ihan haaleaakin haaleamman plussan. Sitä ennen ei näkynyt mitään. Oli vaan sellanen olo et raskaana ollaan :)

Tuosta lillypie-tickeristä. Muistaakseni menin sinne sivuille (esim tuosta minun lillypiestä pääsee), tein siellä haluamanilaisen, ja sitten kopioin sen koodin omaan allekirjoitukseen. Tuolla yleistä foorumilla -palstalla jossain oli myöhemmin ohjekin aiheesta, jos oikein muistan.
 
Heips !
Mä oon 19v ja odotan esikoisiksi kaksosia. Ei ole identtiset .
Mukana odotuksessa myös tuleva isimies 22v. :)
Jos jotakuta kiinnostaa, niin blogiosoite on : http://pikku-nurminen.blogspot.fi/ , tervetuloa seuraamaan !
LA on 7.2.2014 ja nyt on menossa rv 17+5. Vielä 20 päivää rakenneultraan, vois aika mennä nyt nopsaan :)
 
Moikka,

Varmaan ihan kätevät noi peräkkäin istuttavat mallit, mutta ton Baby jogger city select -mallin renkaat näyttää aika pieniltä, ei varmaan ihan parhaat kovaan ulkoiluun talvella. Mä kun lenkkeilen paljon ja vielä aika haasteellisilla maastoilla niin renkaat saa olla aika isot ja mielellään ilmakumirenkaat. Sit mä just mietin tota peräkkäin vai vierekkäin. Toisaalta peräkkäin just varmaan kätevä jos liikkuu paljon julkisilla ja kaupungilla ja sillain, mutta sit taas vierekkäin istuttavissa niille olis seuraa toisistaan ja ne on varmaan vähän tukevammat. No, mene ja tiedä :) Mä ehkä kallistun noihin vierekkäin istuttaviin mielummin, mutta suht. kapeisiin sellaisiin. No joo, täytyy mennä katteleen ja tunnusteleen.

Oi, sä oletkin nuori tuleva kaksosten äiti Kyfi4205530, ihanaa! Onnea! :) Täytyypä käydä katsastamassa sun blogia :)

Me kaikki kolme ollaan varmaan aika samoihin aikoihin synnäreillä :)
 
Takaisin
Top