Monestako lapsesta haaveilet?

Montako lasta haaveissa?

• Yksi

Äänet: 6 3.9%
  • Kaksi

Äänet: 41 26.6%
  • Kolme

Äänet: 54 35.1%
  • Neljä

Äänet: 28 18.2%
  • Viisi tai enemmän

Äänet: 18 11.7%
  • En ole varma/ en tiedä

Äänet: 7 4.5%

• Kaikki äänestäjät
    154
Tällä hetkellä ajatuksena on 3, ehkä 4 lasta. Kolme tuntuu tavallaan sopivalta määrältä, mutta en tiedä, välillä on mielessä kummitellut ajatus nelilapsisesta perheestä. Nyt on toinen tulossa ja toiveissa on, että jos tosiaan lisää vielä saadaan, niin varmaankin viiden vuoden sisään.

Haluaisin ehdottomasti kolme lasta, molempia sukupuolia. Olemme mieheni kanssa molemmat keskimmäisiä lapsia, olisi siltäkin kannalta "hauskaa" jatkaa perinnettä :happy: Miehellä ei ole ainakaan vielä tässä vaiheessa mitään kolmea lasta vastaan.

Kolme kyllä vaatii jo aika paljon resursseja ja paljon valvomista, jos saisi pienellä ikäerolla. Eikä itselläni ole täällä paikkakunnalla juuri ketään tukiverkoissa. Miehellä on, mutta he ovat jo tarpeeksi saaneet vauvoja ja lapsia hyysätä. Tuntuu vaan, että varsin jäisin kolmatta haikailemaan, jos olisi kaksi lasta. Tuntuisi että joku puuttuu ja jäisin aina miettimään millainen hänestä olisi tullut ja millainen elämä hänellä olisi ollut. Sitä että hän ansaitsee elää ja hänen pitää syntyä tähän maailmaan. Lisäksi haluaisin, että saamme myös pojan.

Periaatteessa voisin kuvitella neljättäkin, mutta siinä vaiheessa kädet ja resurssit loppuisivat jo ehkä kesken. Mutta jos kuvitellaan, että raskautuisin suunnittelematta, en tiedä olisiko minusta silti keskeyttämään raskautta. Todennäköisesti ei.

Muokattu viimeksi:
Kolme lasta ollut aina haaveissa. Ensimmäinen on jo isompi (kohta 5-vuotias), olis ihana jos nää kaksi pienempää olisivat sitten pienemmällä ikäerolla :rolleyes:

Kolme on, mutta sen yhden tai jopa kaksi ilta tähteä voisin vielä haluta joskus tulevaisuudessa. Nyt ei kuitenkaan ole lapsille hyvä hetki.

Aina toivoin kahta, mutta nyt kun ne on, mahtuisi syliin vielä kolmas...

Kahdesta haaveilen :) Ensimmäinen syntyi juuri viime kuussa ja miehen kanssa puhuttiin, että seuraavan aika on vasta 5-7vuoden päästä.

Toisesta haaveilen. Kolmannen suhteen on asia auki. Ehkä, ehkä ei. Katsotaan kun on se toinen. Neljää tuskin halutaan.

Aina ollut toiveissa neljä. Kaksi löytyy kotoa ja kolmas tulossa. Luulen että nämä riittää

Nuorena ennen lapsia ajattelin että 3-4 lasta olisi ihana määrä.
3 löytyy ja neljättä yritetään. Voi olla että jos neljäs saadaan, ei se vauvan kaipuu katoa siltikään. Järkisyistä olin pitkään sitä mieltä että 3 riittää meille, mutta kyllä tunne taitaa viedä voiton :p
Vauvakuume alkanut uudestaan joka kerta heti synnytyksen jälkeen :rolleyes:

Aiemmin haaveilin kahdesta lapsesta, mutta nyt esikoistytön ollessa 7kk olen alkanut esittää miehelle haavetta kolmesta lapsesta :angelic: Olin pitänyt sitä kahta maksimina, mutta nyt kolmekin tuntuu ajatuksena hyvältä. Aika näyttää montako tulee :p Miehestä 2 ois hyvä, mutta meillä on kolmelle nimetkin suunniteltuna :grin

Kahdesta olen aina haaveillut, kun veljen kanssa ollaan oltu kahdestaan. Vielä ei ole ensimmäistäkään.

Mies aina ollut lapsirakas ja sanoi mulle, että neljä ois kiva. :happy: Mietintämyssy ois vielä kuitenkin päällä, kun mulla oma sairauteni.

Viisi olisi ihana! Nyt on neljä, mutta hirveä vauvakuume vaivaa, vaikka kuopus vasta 8 kk. Pitäisi enää mies saada suostuteltua vitoseen :joyful:. Ikää nyt 37. Kuopusta odottaessa ajattelin olevani ikäloppu, mutta viime aikoina olen kiinnittänyt huomiota moniin tämänikäisiin odottajiin, enkä enää ajattele ikääni niin toivottomaksi kuin jokin aika sitten. Yhdelle olisi vielä tilaa mun sydämessä:Heartbigred.

Kahdesta olemme haaveilleet mieheni kanssa. Kun nyt eka kans päästäs alkuun.

Takaisin