Monestako lapsesta haaveilet?

Montako lasta haaveissa?

  • Yksi

    Äänet: 6 3.9%
  • Kaksi

    Äänet: 41 26.6%
  • Kolme

    Äänet: 54 35.1%
  • Neljä

    Äänet: 28 18.2%
  • Viisi tai enemmän

    Äänet: 18 11.7%
  • En ole varma/ en tiedä

    Äänet: 7 4.5%

  • Kaikki äänestäjät
    154
Mä olen aina ollut varma siitä että haluan 2 lasta ja kuopuksen alkuraskaus oli sen verran raskas pahoinvoinnin ja väsymyksen takia pienen 1,5veen kanssa että päätin että lapsiluku on nyt täynnä kiitos ja vauvatehdas on nyt kiinni. Siihen vaikutti vahvasti myös se että esikoinen oli aika vaativa vauva. No tämä kakkonen on ollut kaikinpuolin niin helppo tapaus että olen alkanut kuvittelemaan että kolmas olisi hyvä idea. Mies on aina sanonut haluavansa neljä, mutta se on mulle liikaa. Taloudellisista syistä pitäisi pysyä nykyisessä lapsiluvussa, mutta sydän ja kohtu ovat alkaneet huutamaan aika kovaa sitä kolmatta vauvaa jos meille vaan soisi se onni vielä... Kuopus täyttää kuukauden päästä vuoden, joten en ole valmis ihan heti tähän perään, vaikka olen potenut vauvakuumetta vaikka kuinka kauan jo. Tietty olisi mukavaa ja helppoa nyt kun lapset kasvavat ja ovat itsenäisempiä, mutta menisikö se yksi vielä tähän samaan syssyyn... Ikää jo 34, joten jos tehdään, niin tehdään nyt tähän perään. En halua valvoa enää 40 vuotiaana.
 
Kaksi on juuri sopiva määrä. Yksi meillä jo on ja toisesta haaveillaan. Ennen esikoista ajattelin, että kolmekin voisi olla kiva, mutta raskaus ja vauva-aika olivat sen verran rankkoja, etten kyllä jaksaisi sitä kolmesti. Eli siis kaksi, ellei satu tulemaan kaksoset (toivottavasti ei). :grin
 
Takaisin
Top