Monestako lapsesta haaveilet?

Montako lasta haaveissa?

  • Yksi

    Äänet: 6 3.9%
  • Kaksi

    Äänet: 41 26.6%
  • Kolme

    Äänet: 54 35.1%
  • Neljä

    Äänet: 28 18.2%
  • Viisi tai enemmän

    Äänet: 18 11.7%
  • En ole varma/ en tiedä

    Äänet: 7 4.5%

  • Kaikki äänestäjät
    154
Viidestä olen haaveillut. Kaksi kouluikäistä poikaa on jo, iltatähdestä laitettu juuri toive. Saisi tulla useampikin iltatähti :Heartpinkpikku prinsessa jos toinenkin, mutta loppupeleissä ei merkitystä, kun vain onnistuisi raskaus.
 
Mä oon aikoinani haaveillut lasten "teosta" nuorena, ja suurperheestä. Nykyisellä miehellä on yksi lapsi, ja jos meille vielä yhteinen suodaan, niin se jää mun ainoaksi. (Km 3/20 varhaisessa vaiheessa ja kkm 7/20, kun viikkoja piti olla 11+3, oli 8+5 :sad010).
 
2-3 ☺️ Kaksoset ois ihana ajatus, vaikkakin pääasia että saisi lapset ja olisi terveitä. Kaksosajatusta tullut pyöriteltyä vaan kun molempien suvuissa kaksosia jonkinverran.
 
Varmaan meidän lapsiluku jää maksimissaan kahteen,
Vaikka nyt oon pyöritellyt ajatusta myös isommasta lapsiluvusta, mutta kyll se on maks 3 :p
 
2-3 Olis sopiva. Kaks riittää jos on tyttö ja poika, mut jos on samaa sukupuolta niin miehen mukaan täytyy yrittää viel kolmannen kerran. :hilarious:
 
3-4 ollut aina haaveiden lapsiluku. Kaksi ekaa ovat samaa sukupuolta, joten siksi kolmannelle annettiin lupa tulla, ajatuksella, että jos nyt tulisi sitä toista sukupuolta. Jos kolmaskin on samaa sarjaa, niin mahdollisesti yritetään neljättä, mikäli voimavarat ja elämäntilanne sallii :rolleyes: Minun tuurillani varmaan lopulta päädytään siihen, että on neljä lasta samaa sukupuolta ja viides harkinnassa :hilarious: Aika näyttää...
 
Kaksi on ollut aina haaveissa, mutta kunhan nyt yhdenkin saisin niin olisin siitäkin jo kiitollinen. :love7
 
En yritä mitenkään arvostella tai muuta, mutta miksi on tärkeää että saa molempia sukupuolia?
 
En yritä mitenkään arvostella tai muuta, mutta miksi on tärkeää että saa molempia sukupuolia?
Oon pohtinut samaa, enkä oikeasti keksi mitään järkevää perustetta tälle. Vaikka itsekin halusisin tytön ja pojan. Kaipa siinä on joku psykologinen juttu taustalla. :woot:
 
Olen toivonut saavani molemmat, tytön ja pojan, en kuitenkaan kaksosia. Tämä toive on nyt käymässä keväällä toteen, kun on uusi raskaus meneillään :happy: Lapsilukutoive on itselläni kolme ja mielellään pienellä ikäerolla. Mies on myös näyttänyt vihreää valoa kolmelle :happy:

Minulla se on se halu kokea molempien sukupuolien äitiys. Tuntuu että kun kerran eletään, haluaisin kokea molemmat. Tuntuu että jäisin loppuiäkseni miettimään miksi en yrittänyt, jos tiesin haluavani molemmat. Se tunne on ollut hyvin vahva aina ensimmäisen raskauden alusta saakka. Miehellä on ollut samat toiveet myös, ehkä vähän enemmän pojan saamisesta.

Jos lapsiluku jäisi kahteen, kaipaisin kolmatta. Tuntuisi kuin joku puuttuisi. Sama tunne kai sukupuolen suhteen, vaikka jokainen vauva on yksilö lopulta eikä kasvateta väkisin esim. tyttöä tiettyyn rooliin. On niillä silti eri kromosomit. Näkee millainen tyttö ja poika tulee näillä mun ja miehen geeneillä. Onnekkaita olemme ylipäätään sen suhteen, että saamme lapsia.

En pysty kuitenjaan väittämään ettei meille olisi merkitystä saammeko molemmat, vaikka tabu olisikin. Sillä on meille merkitystä ja myönnämme sen. Luonto sen lopulta päättää, sukupuolta emme lähtisi valitsemaan diagnostisin menetelmin kuitenkaan.
 
Muokattu viimeksi:
En yritä mitenkään arvostella tai muuta, mutta miksi on tärkeää että saa molempia sukupuolia?
Mulla itsellä ollut veljiä ja miehellä sisko, kai se osin vaikuttaa, kun molempien perheissä ollut tyttöjä sekä poikia. Itse olen kokenut sen arvokkaana, että mulla on sisaruksia, jotka ovat eri sukupuolta. He ovat olleet mulle veljiä omilla persoonillaan ja itse olen ollut heille sisko. Ihan yhtä lailla olisin toki toivonut, että minulla olisi ollut myös sisko. Olen silti onnellinen, että sain kokea elämän isoveljen ja pikkuveljen kanssa.
Onhan niiden kasvatuskin kuitenkin hieman erilainen kokemus. Olisi hienoa nähdä miten tyttö ja poika kasvavat omiksi persoonikseen.
En tietenkään kokisi pettymystä jos toinen lapsi olisikin jälleen tyttö kuten edellinen, koska jokainen lapsi on yhtä rakas ja koen olevani siunattu mahdollisuudesta edes saada lapsia, koska sekään ei ole itsestäänselvyys.
Ja jos kolmaskin olisi jälleen tyttö, niin en siltikään olisi pettynyt, siinä vaiheessa toteaisin vain ettei meidän kai ollut tarkoitus saada poikia syystä tai toisesta ja olisin iloinen kauniista tytöistäni. :angelic:
 
Muokattu viimeksi:
Mulla itsellä ollut veljiä ja miehellä sisko, kai se osin vaikuttaa, kun molempien perheissä ollut tyttöjä sekä poikia. Itse olen kokenut sen arvokkaana, että mulla on sisaruksia, jotka ovat eri sukupuolta. He ovat olleet mulle veljiä omilla persoonillaan ja itse olen ollut heille sisko. Ihan yhtä lailla olisin toki toivonut, että minulla olisi ollut myös sisko. Olen silti onnellinen, että sain kokea elämän isoveljen ja pikkuveljen kanssa.
Onhan niiden kasvatuskin kuitenkin hieman erilainen kokemus. Olisi hienoa nähdä miten tyttö ja poika kasvavat omiksi persoonikseen.
En tietenkään kokisi pettymystä jos toinen lapsi olisikin jälleen tyttö kuten edellinen, koska jokainen lapsi on yhtä rakas ja koen olevani siunattu mahdollisuudesta edes saada lapsia, koska sekään ei ole itsestäänselvyys.
Ja jos kolmaskin olisi jälleen tyttö, niin en siltikään olisi pettynyt, siinä vaiheessa toteaisin vain ettei meidän kai ollut tarkoitus saada poikia syystä tai toisesta ja olisin iloinen kauniista tytöistäni. :angelic:

Kiitos asian valaisusta omalta osaltasi. Näin me ihmiset vain ollaan erilaisia, esim itselläni on kolme siskoa enkä ole koskaan osannut veljeä kaivatakaan.

Mulle myös vanhempana on tärkeää nähdä ja kokea lasten persoonallisuuksien kehittymistä, mutta en osaa sitoa sitä sukupuoleen. Kyllähän se varmaan aina jonkun verran vaikuttaa, mutta koen silti että sukupuoli on aika vähäpätöinen tekijä.
 
En ole koskaan osannut sanoa, montako lasta haluan. Kävi kuitenkin niin, että elämä meni lasten saamisen suhteen mönkään ja meinasin jäädä kokonaan lapsettomaksi, mutta sain kuitenkin tämän ainokaisen lahjasoluhoidolla. Aika pian synnytyksen jälkeen iski valtava vauvakuume, mutta ei ollut enää mahdollisuutta hoitoihin, joten olin silloin, ja olen edelleen todella kiitollinen tästä yhdestä pojasta. Elämä siis päätti minun puolestani lapsiluvun. Voi olla, että jos olisin ollut parikymmentä vuotta nuorempi ensimmäisen lapsen saadessani, olisin halunnut niitä monta lisää. Nyt kun itsellä on ikää kohta 47v ja poika on kohta 3,5v niin olen tyytyväinen näin, en kaipaa enää toista lasta.

Tuohon sukupuoliasiaan sen verran, että olin aina kuvitellut aiemmin, että haluan olla tytön äiti, koska kokemusta on vain äiti-tytär-suhteesta oman äitini kanssa. Kun saimme tietää odottavamme poikaa, aivan sekunnin murto-osan ajan mietin, että miten ihmeessä osaan olla pojan äiti, mutta en vaihtaisi tätä kokemusta ikinä mihinkään :Heartred Jos siis olisi vielä mahdollista saada lapsi, niin totta kai kumpi vain olisi tervetullut. Mutta kun sitä mahdollisuutta toiseen lapseen ei ole, niin otan kaiken irti tästä ainutlaatuisesta kokemuksesta.
 
Joskus ennen lapsia oli toiveissa vähintään neljä mutta mieluiten kuusi, pienillä ikäeroilla mikäli vain jaksaa. No, nyt lapset on 9v, 8v, 6v, 5v, 3v ja 1v ja seitsemättä odotellaan :Heartred Ikäerot on 1v8kk, 1v5kk, 1v5kk, 1v11kk, 2v5kk ja nyt tulossa 1v7kk. Jos saan luvan vielä raskautua on myös kahdeksas toiveissa :grin Kolmas sektio siis tulossa, ensimmäinen suunniteltu.
 
Meillä on lapset 4v ja 5v. (ikäeroa 1v 9kk) ja tämä lapsiluku on tuntunut hyvältä ja lopulliselta siitä asti kun kuopus syntyi. Mutta NYT! Olen muutaman kuukauden uponnut syvemmälle ja syvemmälle vauvakuumeen kouriin ja kolmas lapsi tuntuu niin ihanalta ajatukselta. Meillä on koti neljälle, auto neljälle, jne... mutta silti ajattelen että kaikki järjestyisi. :)

Kuulen mielellään kolmen lapsen perheistä kokemuksia! Meillä siis isosisko ja pikkuveli ja ovat ihan paita ja peppu, parhaat ystävät ja leikkikaverit - hyvin harvoin mitään kinaa syntyy. Pelottaa, että kolmas lapsi jäisi ulkopuoliseksi ns. kolmanneksi pyöräksi näiden kaverusten kanssa. Ikänsäkin puolesta jo!
 
Ainakin kolme lasta haluaisin, 1-2 lasta tuntuu liian vähältä. Tosin yhtäkään ei vielä ole, joten katsotaan sitten tämän ensimmäisen jälkeen, millaista se lapsiarki oikeasti on :grin

Olen aina haaveillut useammasta lapsesta.
 
Kahdesta:Heartred:Heartblue mutta sais ny edes sen yhden:happy:Sukupuolella ei väliä. Mulla alkaa ikä painaa päälle, niin saa nähdä jääkö haaveeksi vai tuleeko vielä haaveesta totta.
 
Takaisin
Top