Miten tarkkaan noudatatte ruokasuosituksia raskausaikana?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Miten olette muuttaneet ruokailutottumuksianne? Noudatatteko suosituksia tiukasti? Täällä kerrotaan raskausaikana vältettävistä raaka-aineista.
 
aina olen melko tarkkaan noudattanut ruokasuosituksia ja niin myös tässä raskaudessa! :smiling-eyes:
 
Haluan noudattaa mahdollisimman hyvin, tähänkin asti toki pyrkinyt syömään terveellisesti joten luulen ettei ole suurta ongelmaa tässä :Face Savouring Delicious Food:
 
Onko todellakin niin, että nykyisin saa syödä punajuurta? Edellisessä raskaudessa 2019-2020 se oli kielletty
 
Mitä mieltä olette sulatejuustosta? Siis niistä yksittäispakatuista. Fetajuuston jo selvitinkin, jos purkissa lukee pästoroitu, niin ok.
 
Maalaisjärjellä mennään ja samalla vähän soveltaen. Terveellisesti syön ja yritän olla niin ettei paino nousisi liikaa. Aika tiukassa oli edellisen raskauden kilot...
 
Mahdollisimman tarkkaan. Nyt on ”stressaavin” aika, kun ei olla tästä vielä kerrottu kenellekkään, ja sitten yrittää salaa vältellä ruokia, joita yleensä syö, ettei homma paljastu liian aikaisin.
 
Mulla on esikoisen allergiaselvittelyiden takia ollut jo monta kuukautta tiukka imetysdieetti, poissa ruokavaliosta maito, muna, nauta, soija, kaura, vehnä, ohra, ruis ja tomaatti. Nyt yritän palauttaa nuo ruokavalioon, että sikiö saisi mahdollisimman monipuolista ravintoa. Täytyy sanoa, että tuon dieetin jälkeen nämä raskausajan suositukset ei tunnu juuri missään :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Ainoat, mitä varmaan kaipaan kunnolla, on laku ja salmiakki, mut niihinkin on joitain kohtalaisia ”korvikkeita” olemassa (ainakin Salta katten ja glykyrritsiinittömät salmiakit).
 
Mulla on esikoisen allergiaselvittelyiden takia ollut jo monta kuukautta tiukka imetysdieetti, poissa ruokavaliosta maito, muna, nauta, soija, kaura, vehnä, ohra, ruis ja tomaatti. Nyt yritän palauttaa nuo ruokavalioon, että sikiö saisi mahdollisimman monipuolista ravintoa. Täytyy sanoa, että tuon dieetin jälkeen nämä raskausajan suositukset ei tunnu juuri missään :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Ainoat, mitä varmaan kaipaan kunnolla, on laku ja salmiakki, mut niihinkin on joitain kohtalaisia ”korvikkeita” olemassa (ainakin Salta katten ja glykyrritsiinittömät salmiakit).

Millä merkillä noita glykyrritsiinittömiä salmiakkeja löytyy? :)
 
Mä noudatan vähän sinne päin. En muutenkaan oo mikään raa'an lihan tai kalan ystävä niin ei oo ongelmaa niissä. Metwurstia en ikinä muista ja viimeksi eilen pistelin hyvällä mielellä suuhuni:Face With Tears Of Joy:
Maitotuotteita en oo ikinä jaksanu tutkailla että meneekö suosituksiin vai ei:Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Lakut ja maksamakkarat sun muut on menny periaatteella että vähän voi ottaa jos on tarjolla:Smiling Face With Halo:
Yleensä mulla on kahvi alkanut heti alussa tökkimään ja juominen loppunut kokonaan, mutta nyt näyttää uppoovan ongelmitta. Siinä joutuu varmaan skarppaamaan jos ei tulekaan vastenmielisyyttä sitä kohtaan:Grimacing Face:
 
Kyllä mä haluan ja aion riskejä vältellä, mutta ihan kaiken suhteen en ole ehdoton. Esim. yksittäinen laku tai salmiakki silloin tällöin ei mun maailmaa kaada, eikä se jos jonakin päivänä meneekin vähän normaalia enemmän kahvia. Tai hörppy kuohuviiniä tai olutta toisinaan.
 
Mä kyl kans salmiakkia voin toisinaan syödä ja kahvia juon, tosin se pysyy 1-2 kuppia per päivä, joten rajoissa pysynyt sekin. Alkoholin kanssa olen yhtä ehdoton kun tupakankin. Ei kumpaakaan yhtään raskausaikana. Alkoholittomat toki menee.:Smiling Face With Smiling Eyes: Meillä mies vaan väheksyy noita kaikkia rajotuksia ja pitää mua hulluna kun listaan mitä en saa syödä ja sanoo vaan että kyllä niitä ennen vanhaakin syötiin... todella ärsyttävää! :Grimacing Face:
 
Mä kyl kans salmiakkia voin toisinaan syödä ja kahvia juon, tosin se pysyy 1-2 kuppia per päivä, joten rajoissa pysynyt sekin. Alkoholin kanssa olen yhtä ehdoton kun tupakankin. Ei kumpaakaan yhtään raskausaikana. Alkoholittomat toki menee.:Smiling Face With Smiling Eyes: Meillä mies vaan väheksyy noita kaikkia rajotuksia ja pitää mua hulluna kun listaan mitä en saa syödä ja sanoo vaan että kyllä niitä ennen vanhaakin syötiin... todella ärsyttävää! :Grimacing Face:
Uskon, että on ärsyttävää. Meillä mies onneksi on hyvin ymmärtäväinen näiden rajoitusten kanssa ja sanoi esim, ettei hänen ole pakko metvurstia syödä, kun se on leivän päälle laitettavista aino, mitä himoitsen. Muut makkarat/leikkeleet haisee järkyttävälle. :tears:

Ja tosiaan, onhan niitä ennen syöty, mutta sen jälkeen on tutkimuksia tehty, jossa ne on todettu huonoiksi syödä. Ei niitä rajoituksia raskaana olevien kiusaksi ole tehty. Oliko se nyt inkivääri, mitä ennen käytettiin raskauspahoinvointiin ja nyt sitä ei enää saa raskaana käyttää. Voin muistaa väärin, mutta joku tämmönen oli..?
 
Pyrin noudattamaan aika tarkkaan suosituksia. Kofeiinia tulee ehkä välillä vähän liikaa ja ainakin ekassa raskaudessa aina välillä söin vähän salmiakkia/lakua:Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:Vielä olen tässä raskaudessa aika hyvin pystynyt olemaan ilman
 
Uskon, että on ärsyttävää. Meillä mies onneksi on hyvin ymmärtäväinen näiden rajoitusten kanssa ja sanoi esim, ettei hänen ole pakko metvurstia syödä, kun se on leivän päälle laitettavista aino, mitä himoitsen. Muut makkarat/leikkeleet haisee järkyttävälle. :tears:

Ja tosiaan, onhan niitä ennen syöty, mutta sen jälkeen on tutkimuksia tehty, jossa ne on todettu huonoiksi syödä. Ei niitä rajoituksia raskaana olevien kiusaksi ole tehty. Oliko se nyt inkivääri, mitä ennen käytettiin raskauspahoinvointiin ja nyt sitä ei enää saa raskaana käyttää. Voin muistaa väärin, mutta joku tämmönen oli..?

Joo, samaa muistelen tuosta inkivääristä. Ja itse asiassa muistelen kuulleeni, että inkivääriä suositellaan edelleen raskauspahoinvointiin ainakin Briteissä. Eli on näissä ilmeisesti joitain eroja eri maidenkin välillä. Itse pyrin noudattamaan Suomen rajoituksia tosi tarkasti, ja itse asiassa meillä mies on näistä vielä muakin tarkempi :No Evil Monkey:
 
Joo, samaa muistelen tuosta inkivääristä. Ja itse asiassa muistelen kuulleeni, että inkivääriä suositellaan edelleen raskauspahoinvointiin ainakin Briteissä. Eli on näissä ilmeisesti joitain eroja eri maidenkin välillä. Itse pyrin noudattamaan Suomen rajoituksia tosi tarkasti, ja itse asiassa meillä mies on näistä vielä muakin tarkempi :No Evil Monkey:
Mä oon meillä kyl tarkempi, mut kyl jos vitsillä heitän miehelle, et anna mulle kans sitä salmiakkia/olutta/mitä vaan kiellettyä, niin aina vastauksesi kyllä tulee aina, että et saa. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
 
Mä oon meillä kyl tarkempi, mut kyl jos vitsillä heitän miehelle, et anna mulle kans sitä salmiakkia/olutta/mitä vaan kiellettyä, niin aina vastauksesi kyllä tulee aina, että et saa. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Meillä tätä samaa, tosin johtuneen siitä ettei mies tiedä mitä saa ja mitä ei. Sitte ne mitä oon kertonu ja heitän vaikka et tekis mieli nii mies aina mainitsee että et saa :tears:
 
Mites joku uunilohi? mulla olis ihan hirvee himo loheen, ihan kypsään, mutta tuolta suosituksista katoin että sitä sais syyä 1-2 krt/kk. mä oon luullut että sitä vois syyä useemminkin! :Speak No Evil Monkey:
 
Takaisin
Top