Miten tarkkaan noudatatte ruokasuosituksia raskausaikana?

Mites joku uunilohi? mulla olis ihan hirvee himo loheen, ihan kypsään, mutta tuolta suosituksista katoin että sitä sais syyä 1-2 krt/kk. mä oon luullut että sitä vois syyä useemminkin! :Speak No Evil Monkey:

Norjalaista merilohta saa mun ymmärtääkseni syödä niin paljon kuin huvittaa (kunhan ei ole tyhjiöpakattua), me syödään melkein joka viikko :smiling-eyes:
 
Muokattu viimeksi:
Aika tarkkaan mutta maalaisjärjellä. Oon ennen ollut hirveä kahvinlipittäjä, nyt raskauden aikana ei oo oikeen mieli tehnyt, ja jos olen juonut niin 1/2 kuppia tai kupin. Ajattelin että kahvin kans tulis ongelmia mutta ei tee vaan mieli, onneksi :smiling-eyes: Kasvikset kuorin ja pesen hyvin, ilmeisesti suositellaan kyllä keittävän mutta porkkanoita oon kyllä raakana syönyt.. Hedelmät, lähinnä omenat kuorin ja pesen hyvin.

Eilen vetelin pari kylmää nakkia järkkyyn nälkään kunnes aloin miettimään että saiko niitä ees kylmänä syödä.. Nää pakatut nakit ja esim ohuet kalkkunaleikkeleet leivän päällä on mulle hiukan mysteeri?

Tehny hirveesti mieli lakua ja salmiakkia vaikka en normaalisti syö juuri koskaan, mutta niitä en ajatellut syöväni. Pakkaan sitten synnärille kunnon lakuherkut mukaan ja nautin :Face With Tears Of Joy:
 
Tonnikalaa olen yleensä syönyt aamuisin ja nyt huomasin että se on joissain maissa kielletty? :eek: Ilmeisesti elohopean takia? Ootteko syöneet tonnikalaa tai onko tietoa tästä asiasta..
 
Mites joku uunilohi? mulla olis ihan hirvee himo loheen, ihan kypsään, mutta tuolta suosituksista katoin että sitä sais syyä 1-2 krt/kk. mä oon luullut että sitä vois syyä useemminkin! :Speak No Evil Monkey:
Oho en tiennyt tätä..

Mites vihreä tee? Sekin joissain sivuilla kielletty..
 
Tonnikalaa olen yleensä syönyt aamuisin ja nyt huomasin että se on joissain maissa kielletty? :eek: Ilmeisesti elohopean takia? Ootteko syöneet tonnikalaa tai onko tietoa tästä asiasta..

En ole tästä kuullutkaan, ja oon kyllä ihan hyvällä halulla syönyt tonnikalaa silloin tällöin. Uskoisin sen olevan ok, kun ei ole Suomen ohjeissa rajoitettu.
 
Ainakaan vihreä tee ja raskaus-googlailu ei mulla tuottanut tulosta että olis kielletty. Mä oon sitä juonu kahvin sijasta pari raskautta ja samalla linjalla mennään taas:Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:
 
Mä oon kans juonut vihreää teetä ihan hyvillä mielin. Onhan siinä toki kofeiinia, joten ihan pannukaupalla ei ehkä kannata sitä kitata. Oon muutenkin ottanut nyt sen linjan, että noudatan noita ruokaviraston virallisia suosituksia ja siinä se. Eri maissa on vähän eri suositukset, ja esikoista odottaessani sain pääni ihan pyörälle niitä lukiessa. Nyt oikeastaan ainoa, mitä ruokaviraston suositusten lisäksi tarkkailen on kananmuna, etenkin ulkomainen tai raaka sellainen.

Mutta tapoja toimia on tässä asiassa varmaan yhtä monta kuin odottajiakin, ja kukin tekee tyylillään :smiling-eyes:
 
Eikös yrttiteet oo kiellettyjen listalla. Kyl vihreetä saa mun mielestä juoda.
 
Eikös yrttiteet oo kiellettyjen listalla. Kyl vihreetä saa mun mielestä juoda.
Näin mäki muistelisin. Viime raskaudes ostin rooibosta, kun siinä ei oo kofeiinia ja sit pääsin kotiin tajusin, et sehän on kiellettyjen listalla. Jäi sitten odottelemaan myöhempiä aikoja sillon. Mut vihreetä teetä oon kyl juonu, samoin valkoista. Eikös niissä oo vähemmän kofeiinia kun mustassa..?
 
Kyllä mä aika tarkkaan noudatan. Meillä mies on vielä tarkempi ja usein kysyykin, että saatko syödä tota?:Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
 
Oikeastaan ainoa täysin kielletty Alkoholia, en käytä. Muuten olen aina syönyt kaikkea :).
 
Mäkin huomaan tän toisenkanssa olevani hövelimpi. Tänään söin himooni noitapillejä. Juon myös n. 1,5 dl kahvia yli suosituksen. Toki reagoin jos esim.verenpaineen kanssa tulisi nousua tms. Jotenkin nää maakohtaiset ruokasuositukset vähän luo perspektiiviä hommaan. Virossa ja Ruotsissa omansa, löyhemmät.
 
Nyt oon todennu, että oon rennompi, kun viimeks näiden ruokien kanssa. Viimeks menik paniikkiin, jos vahingossa söin jotain kiellettyä. Nyt söin eilen porkkanakakkua, eikä pienessä mielessäkään käynyt, etten sitä ois saanu syödä sen tuorejuustopäällisen takia. Nyt aamulla tajusin, et hetkonen, söin jotain kiellettyä. Mut en enää menny paniikkiin. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Yritän siis kyllä välttää kiellettyjä parhaani mukaan, mut tommosissa, kun kielletty aine on ”piilotettu”, niin on pari kertaa tullu vahingossa syötyä, kun en oo vaan tajunnu. 😅
 
Mulle just eilen sanottiin neuvolassa että pastöroitua tuorejuustoakin voi kyllä syödä.
 
Mä olen noudattanut näitä rajoituksia neuvolan terkkarin ohjeiden mukaan. Hän totesi, että esim. siemenet leivässä tms. ei haittaa, kunhan niitä ei jatkuvasti kauheita määriä vetele. Ehkä ainoa hankala on tämä rooibostee, kun kofeiinittoman iltateen olen tottunut aiemmin juomaan. Onko kellään tullut vastaan kofeiinitonta teetä, joka olisi sallittu raskausaikanakin?
 
Mä olen noudattanut näitä rajoituksia neuvolan terkkarin ohjeiden mukaan. Hän totesi, että esim. siemenet leivässä tms. ei haittaa, kunhan niitä ei jatkuvasti kauheita määriä vetele. Ehkä ainoa hankala on tämä rooibostee, kun kofeiinittoman iltateen olen tottunut aiemmin juomaan. Onko kellään tullut vastaan kofeiinitonta teetä, joka olisi sallittu raskausaikanakin?
B0651F55-E4C1-4276-9A8B-8984D9B16A16.jpeg
Minä oon juonut tällaista kofeiinitonta vihreetä teetä, kun ei siis sisällä kofeiinia eikä yrttejä joita pitäisi vältellä :Smiling Face With Smiling Eyes: Aika mieto maku, mut menee paremman puutteessa. Ruohonjuuresta ostin.
 
View attachment 113251
Minä oon juonut tällaista kofeiinitonta vihreetä teetä, kun ei siis sisällä kofeiinia eikä yrttejä joita pitäisi vältellä :Smiling Face With Smiling Eyes: Aika mieto maku, mut menee paremman puutteessa. Ruohonjuuresta ostin.

Oo, kiitos vinkistä, täytyykin piipahtaa Ruohonjuuressa tarkistamassa! Ja varmaan tuossa enemmän makua on kuin hunajavedessä, jota olen nyt iltaisin juonut :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:
 
Mä oon noita ruoka-aineita käyny tarkistaa layettesta, käsittääkseni pitäisi olla nimenomaan suomen suositukset siellä. Tai näin uskoisin, kun siskoni, joka on terkka, suositteli tulta sovellusta. Ja muistaakseni sanoi, että on nimenomaan suomalainen, vaikka nimi onkin hassu.
 
Mä olen noudattanut näitä rajoituksia neuvolan terkkarin ohjeiden mukaan. Hän totesi, että esim. siemenet leivässä tms. ei haittaa, kunhan niitä ei jatkuvasti kauheita määriä vetele. Ehkä ainoa hankala on tämä rooibostee, kun kofeiinittoman iltateen olen tottunut aiemmin juomaan. Onko kellään tullut vastaan kofeiinitonta teetä, joka olisi sallittu raskausaikanakin?
Mä oon juonut Liptonin Earl grey kofeiinitonta teetä, siinä ei pitäis olla mitään kiellettyä kai..? :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Sama täällä, rooibosta olin tottunut juomaan iltaisin. Nyt vaihtui aamukahvitkin tuohon Liptoniin, päivällä ehkä saattaa sen kupin kahvia sit ottaa.
 
Takaisin
Top