Miten tarkkaan noudatatte ruokasuosituksia raskausaikana?

Mulla tuskin on muuten hirveästi ongelmaa jouluruuissa, paitsi jos ei tee mieli mitään. Joitain kaloja vähän vaihdellen, mutta esim. graavilohta, on aina ollut, mutta niissäkin sitten vaan pyydän, että on riittävästi sellaisia, mitä voin syödä, jos vaan mieli tekee. Meillä ei olla niin tarkkoja, että pitäisi olla just tiettyä kalaa.
Mulle tärkeää joulussa on suklaakonvehdit ja leivonnaiset, mutta ainakaan tällä hetkellä ei tee mieli niitä yhtään. Ei mitään makeaa. Anxious Face With Sweat- Mutta jospa tulisi himo vaikka porkkanalaatikkoon...aina voi toivoa. Confused Face
 
Oon yrittänyt noudattaa suosituksia mahdollisimman hyvin. Kahvi, juustot, laku ja salmiakki on pahimpia. Jouluna olen rakastanut kaikkia kaloja, joten nyt pitää niitä korvata jollain muulla ja ehdottomasi hankkia jostain lämminsavu- tai uunilohta. Omalle ja miehen perheelle on pakko kertoa raskaudesta jouluna, sillä ruokarajoitukset viimeistään paljastaa asian laidan joulupöydässä.
 
mitenköhän uunifetapasta? se fetahan on uunissa melkein puoli tuntia, ja jos käyttää pastöroitua fetaa, niin luulis olevan turvallinen?
 
Ilmeisesti tonnikalaa voisi syödä kuumentamattomana, mutta osaako kukaan sanoa onko sama tilanne noiden suomalaisten järvikalasäilykkeiden kanssa? Voiko niitä syödä kuumentamatta satunnaisesti? Yritin heidän kotisivuilta etsiä tietoa, miten nuo on valmistettu mutta en löytänyt tarkkaa tietoa.
 
söin sitten aamulla homeista paahtoleipää :loudlycrying: tai siis tokihan syljin heti pois kun maistui homeelta, mutta kun siinä ei näkynyt mitään, niin olin jo ehtinyt useamman haukun nauttia. toivottavasti tästä ei aiheudu mitään haittaa...
 
söin sitten aamulla homeista paahtoleipää :loudlycrying: tai siis tokihan syljin heti pois kun maistui homeelta, mutta kun siinä ei näkynyt mitään, niin olin jo ehtinyt useamman haukun nauttia. toivottavasti tästä ei aiheudu mitään haittaa...
Mie söin kans yks päivä leipää niin et seuraavan päivän se oli homeessa. Sillonku otin ni ei näkyny mitään. Harvoin käy niin, nyt mies oli jostain syystä ostanu ison paketin leipää eikä oltu ehitty syyä sitä.
 
Mä söin metukkaa leivällä koko pari kk alkuraskaudessa, en tajunnut sen olevan nykyään kiellettyä
 
Takaisin
Top