Miten tarkkaan noudatatte ruokasuosituksia raskausaikana?

Suosituksiin liittyen, mitä raskausajan vitamiinia käytätte, ja käyttääkö joku raskausajalle tarkoitettuja omega-tuotteita?
 
Mä ainakin yritän noudattaa kieltoja tarkasti. Enemmän on nyt ollut haastetta siinä että söisi terveellisesti, mutta jospa tämä pahoinvointi loppuisi jossain vaiheessa niin, että siihenkin voisi keskittyä paremmin.

Mutta hei todella tyhmä kysymys: raakaa kananmunaa ei saa syödä, se on selkeä. Mutta entä jos paistetussa kananmunassa keltuainen jää löysäksi? Tai keitettykin, pitääkö keittää ihan kovaksi?
 
Mä ainakin yritän noudattaa kieltoja tarkasti. Enemmän on nyt ollut haastetta siinä että söisi terveellisesti, mutta jospa tämä pahoinvointi loppuisi jossain vaiheessa niin, että siihenkin voisi keskittyä paremmin.

Mutta hei todella tyhmä kysymys: raakaa kananmunaa ei saa syödä, se on selkeä. Mutta entä jos paistetussa kananmunassa keltuainen jää löysäksi? Tai keitettykin, pitääkö keittää ihan kovaksi?
Oon pohtinut samaa, ja mietin voiko esim. mutakakkua syödä… tai sellaisia pehmeiksi paistettuja keksejä… kananmunat oon toistaiseksi kypsentänyt koviksi, kun ollut muutoin epävarmaa mikä on tarpeeksi kypsä.
 
Mulla kummastuttaa tuo hauki, meillä sitä on syöty iät ajat. Mistä sitä elohopeaa niihin tulee ja tuleeko oikeasti joka järveen yhtä paljon että se kieltää pitää kokonaan? Pelottavaa, johan se on kehoon varastoitunut jos noin on..

Noudatan suosituksia, mitä nyt joskus pari lakua tai salmiakkia voi eksyä suuhun, ainakin alkuraskauden pahoinvointiin ja alhaiseen verenpaineeseen oli aiemmin hieman apua. Ja lakritsijäätelö harvoin satunnaisesti.

Eniten kaipaan graavikalaa!
 
Mulla kummastuttaa tuo hauki, meillä sitä on syöty iät ajat. Mistä sitä elohopeaa niihin tulee ja tuleeko oikeasti joka järveen yhtä paljon että se kieltää pitää kokonaan? Pelottavaa, johan se on kehoon varastoitunut jos noin on..

Noudatan suosituksia, mitä nyt joskus pari lakua tai salmiakkia voi eksyä suuhun, ainakin alkuraskauden pahoinvointiin ja alhaiseen verenpaineeseen oli aiemmin hieman apua. Ja lakritsijäätelö harvoin satunnaisesti.

Eniten kaipaan graavikalaa!
Voihan graavi… ja muutenkin jouluruuat. Onko kukaan miettinyt vielä niin pitkälle, että mitä jouluna voi/pystyy/saa syödä? Itse olen tätäkin jo ehtinyt jouluihmisenä vatvoa… Cat With Tears Of Joy
 
Kerkesin jo itkeä sinihomejuuston perään! Se on pipareiden kanssa niin herkkua! Ja lakuja syön normaalisti ehkä kerran viikkoon ja on muuten jo lakritsijoulukalenterikin ostettuna…
 
Voihan graavi… ja muutenkin jouluruuat. Onko kukaan miettinyt vielä niin pitkälle, että mitä jouluna voi/pystyy/saa syödä? Itse olen tätäkin jo ehtinyt jouluihmisenä vatvoa… Cat With Tears Of Joy
Miul ei jouluruoat tuota mitään ongelmaa ku oon allerginen kalalle :D lähinnä oon huolissani et ruokaa riittää tällä ruokahalullaCat With Tears Of Joy
 
Kerkesin jo itkeä sinihomejuuston perään! Se on pipareiden kanssa niin herkkua! Ja lakuja syön normaalisti ehkä kerran viikkoon ja on muuten jo lakritsijoulukalenterikin ostettuna…
Tämä tais olla ok kuumennettuna? Joululohen päälle siis kunnon kerros ja uuniin
 
Tämä tais olla ok kuumennettuna? Joululohen päälle siis kunnon kerros ja uuniin

Tää ei vaan auta tähän pipariongelmaan! Tämmöinen first world problem, että ei voi syödä jouluna homejuustoa piparin päällä! Beaming Face With Smiling Eyes
 
Tää ei vaan auta tähän pipariongelmaan! Tämmöinen first world problem, että ei voi syödä jouluna homejuustoa piparin päällä! Beaming Face With Smiling Eyes
Jos pipareita paistaessa laittaa köntin päälle ennen uuniin laittoa? Beaming Face With Smiling EyesBeaming Face With Smiling Eyes Itsehän en moista kyllä ymmärrä yhtään, eli pipari + homejuustoa. :D
 
Mites jos laittaisi sen homejuuston piparitaikinan sisään ja paistaisi täytettyjä pipareita? Kuumenisiko siinä tarpeeksi? :)
 
Voihan graavi… ja muutenkin jouluruuat. Onko kukaan miettinyt vielä niin pitkälle, että mitä jouluna voi/pystyy/saa syödä? Itse olen tätäkin jo ehtinyt jouluihmisenä vatvoa… Cat With Tears Of Joy

Viime kerralla, kun olin raskaana jouluna oli lämminsavulohta graavin tilalla. Tähän aikaan meidän kylällä oli jouluaattona kalamyyjä jolta sai lohet vielä lämpöisenä kun paikan päällä valmisti. Juustot tarkemmin katottu mitä saa syödä ja mitä ei. Oikeastaan muille muutoksille ei ollut tarvetta.
 
Kerkesin jo itkeä sinihomejuuston perään! Se on pipareiden kanssa niin herkkua! Ja lakuja syön normaalisti ehkä kerran viikkoon ja on muuten jo lakritsijoulukalenterikin ostettuna…

Valiolla on aurajuuston makuista tuorejuustoa joka on ok raskaana Beaming Face With Smiling Eyes en oo maistanu mutta moni kehunu! Kantsii googlaa, voi käyttää iha sellasenaan.
 
Voihan graavi… ja muutenkin jouluruuat. Onko kukaan miettinyt vielä niin pitkälle, että mitä jouluna voi/pystyy/saa syödä? Itse olen tätäkin jo ehtinyt jouluihmisenä vatvoa… Cat With Tears Of Joy
mä oon ainaki ehtiny jo miettiä, koska tää on ehkä ainoa negatiivinen asia raskaudessa mitä keksin Cat With Tears Of Joy kalat jää ainakin pöytään, samoin juustot ja mätiherkut. no, onneks laatikot ja kinkku maistuu kyllä Beaming Face With Smiling Eyes

ja joo, aion siis hyvinkin tarkkaan noudattaa ruokasuosituksia muutenkin.
 
Olin viime jouluna myös raskaana ja lohdutin itseäni että ensi vuonna sitten, noh ei nyt sitten kuitenkaan Beaming Face With Smiling Eyes en oo mikää perinteisen jouluruuan ystävä muutenkaa ja oon lähinnä syöny kraavikaloja ja juustoja. Kovia juustoja toki voi syödä ja aionkin mutta pehmoset jää välistä. Kai syön taas jotain uunilohta.

Miehen puolen joulunvietossa meillä on se etu että miehen sisko on myös raskaana niin voidaan yhdessä harmitella Beaming Face With Smiling Eyes
 
Mie en voi sietää mitään aurajuustoja tai muita erikoisia Beaming Face With Smiling Eyes et oikeest aika helppoa! Esikoista oottaessa teki mieli jotain raikasta ni oisin halunnu juua limebreezeriä ja usein kaupassa itkin et miksei sitä oo alkoholittomanaCat With Tears Of Joy
 
Uunilohta tai itse savustettua lämminsavulohta siis napaan, laatikoita ja kinkkua unohtamatta! En varsinaisesti ole punaisen lihan fani, mutta pieni pala kinkkua kuuluu jouluun. Beaming Face With Smiling Eyes
 
Takaisin
Top