Miten tarkkaan noudatatte ruokasuosituksia raskausaikana?

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Miten olette muuttaneet ruokailutottumuksianne? Noudatatteko suosituksia tiukasti? Täällä kerrotaan raskausaikana vältettävistä raaka-aineista.
 
Ainakin kaikki tartuntavaarojen takia kielletyt aineet on minulla täysin pannassa. En ehkä ala yksittäisistä leipäpaloista nyppimään siemeniä pois, mutta en keksi syytä olla noudattamatta suosituksia.
 
Ainakin kaikki tartuntavaarojen takia kielletyt aineet on minulla täysin pannassa. En ehkä ala yksittäisistä leipäpaloista nyppimään siemeniä pois, mutta en keksi syytä olla noudattamatta suosituksia.
Samoilla linjoilla, suositukset lienee olemassa syystäkin.
 
Ainakin kaikki tartuntavaarojen takia kielletyt aineet on minulla täysin pannassa. En ehkä ala yksittäisistä leipäpaloista nyppimään siemeniä pois, mutta en keksi syytä olla noudattamatta suosituksia.
Leivissä saa olla siemeniä suositusten mukaankin :)
Mä lopetin erillisten siementen syönnin kun sain raskaudesta tietää, ja pyrin muutenkin noudattamaan suosituksia. Varmaan se nyt eniten mulla näkyy noissa siemenistä ja etten metukkaa syö, lakuja ajattelin myös vältellä ja nyt ei kyllä oo tehny mielikään niitä.
 
Noudatan suosituksia. Rajaa itseltäni pois joitain juustoja, meetvurstin, lakut ja joulupöydän maksalaatikon.
 
Noudatan myös suosituksia. Ne ovat varmasti syystä ja perustuvat tutkimuksiin.
 
Oonko ymmärtäny oikein et uusien suositusten mukaan fetaa ei sais syyä? Tuo pehmeiden juustojen kohta hämää itteä. Pitänee pyytää tarkennusta niistä neuvolassakin
 
Oonko ymmärtäny oikein et uusien suositusten mukaan fetaa ei sais syyä? Tuo pehmeiden juustojen kohta hämää itteä. Pitänee pyytää tarkennusta niistä neuvolassakin
Jos on pastöroimaton maitotuote pohjana, niin suolaus ei riitä. Näin ymmärtäisin Ruokaviraston ohjeista.

Edit: Valion salaattijuusto esim. ilmeisesti pastöroidusta maidosta, mutta eipä se tietty fetaa olekaan… :rolleyes:
 
Muokattu viimeksi:
Jos on pastöroimaton maitotuote pohjana, niin suolaus ei riitä. Näin ymmärtäisin Ruokaviraston ohjeista.

Edit: Valion salaattijuusto esim. ilmeisesti pastöroidusta maidosta, mutta eipä se tietty fetaa olekaan… :rolleyes:
Mie aattelen salaattijuuston ja fetan samanaCat With Tears Of Joy no pitää tosiaan kysyy neuvolasta tarkennusta koska rakastan fetaa ni uskaltaako syyäBeaming Face With Smiling Eyes
 
Neuvolan jälkeisiä raportteja odotellessa siis Beaming Face With Smiling EyesBeaming Face With Smiling Eyes
 
Muokattu viimeksi:
Mie aattelen salaattijuuston ja fetan samanaCat With Tears Of Joy no pitää tosiaan kysyy neuvolasta tarkennusta koska rakastan fetaa ni uskaltaako syyäBeaming Face With Smiling Eyes
Ah, mä taas rakastan sitä ”aitoa” suurimmaksi osaksi lampaanmaidosta tehtyä, mutta pidättäydyn nyt ensi kesään asti… ellen laita ruokaan, niin että tulee läpikuumennettua. Beaming Face With Smiling Eyes Mutta kerro sitten mitä neuvolassa sanoivat! :)

edit: lampaanmaito oli vaihtunut lampaanmaksaan, sitä ei juu tule syötyä Cat With Tears Of Joy
 
Muokattu viimeksi:
Yritän suosituksia noudattaa suhteellisen tarkasti. Kahvista kaikista vaikein luopua, sitä olen juonut nyt puolikkaan kupillisen aamuisin.
 
Ah, mä taas rakastan sitä ”aitoa” suurimmaksi osaksi lampaanmaksasta tehtyä, mutta pidättäydyn nyt ensi kesään asti… ellen laita ruokaan, niin että tulee läpikuumennettua. Beaming Face With Smiling Eyes Mutta kerro sitten mitä neuvolassa sanoivat! :)
Joo kerron, jos muistan kahen viikon päästä kysyäCat With Tears Of Joy
Miul ei juuri muuta oo kun juustot koska oon kasvissyöjä ja allerginen kalalle ni ei juuri ruokavalioon vaikuta mut toki nuo juustot ku selvitän ni ohjeistuksen puitteissa syön :) esikoista oottaessa noudatin tosi orjallisesti kaikkea
 
Valio ottaa sivuillaan vastuun pästoroitujen tuotteidensa sopivuudesta raskaanaoleville. Jos yritys ottaa noin selkeäsanaisesti vastuun, riskin täytyy olla aika olematon.

Noudatan suosituksia, ja panostan kasvisten pesuun vielä tavallistakin paremmin, niissähän on viime vuosina ollut eniten vaikkapa listeriaa Suomessa! (Uutisoinnin mukaan.)

Kahvia oon juonut vielä kupillisen päivässä, mutta luulisin että se loppuu lähiviikkoina ihan luonnostaan. Ekaa odottaessa kahvinkeitin siirrettiin kokonaan ulos, en kestänyt edes samassa talossa kahvinkeiton hajua. Beaming Face With Smiling Eyes
 
Valio ottaa sivuillaan vastuun pästoroitujen tuotteidensa sopivuudesta raskaanaoleville. Jos yritys ottaa noin selkeäsanaisesti vastuun, riskin täytyy olla aika olematon.

Noudatan suosituksia, ja panostan kasvisten pesuun vielä tavallistakin paremmin, niissähän on viime vuosina ollut eniten vaikkapa listeriaa Suomessa! (Uutisoinnin mukaan.)

Kahvia oon juonut vielä kupillisen päivässä, mutta luulisin että se loppuu lähiviikkoina ihan luonnostaan. Ekaa odottaessa kahvinkeitin siirrettiin kokonaan ulos, en kestänyt edes samassa talossa kahvinkeiton hajua. Beaming Face With Smiling Eyes

Vähän ohi aiheen, mutta kahvinkeiton hajuun liittyen, mun mielestä tee tuoksui tänään ihan tupakalle. Miehen mielestä ihan normaalille. Beaming Face With Smiling Eyes
 
Noudatan kyllä ohjeita. Itellä eniten vaikuttaa noi juustot, meetvursti, laku/salmiakki. Lisäksi juon aika paljon sokerittomia energiajuomia, joten ne on kanssa jäänyt pois. Ennen lisäsin myös puuron sekaan heraproteiini jauhetta, niin nyt olen varulta jättänyt myös sen pois.
 
Noudatan kyllä ohjeita. Itellä eniten vaikuttaa noi juustot, meetvursti, laku/salmiakki. Lisäksi juon aika paljon sokerittomia energiajuomia, joten ne on kanssa jäänyt pois. Ennen lisäsin myös puuron sekaan heraproteiini jauhetta, niin nyt olen varulta jättänyt myös sen pois.
Mie oon heraproteiinijauhetta käyttäny treenin jälkeen. Onks niissä jotain mitä ei saaAstonished Face
 
Mie oon heraproteiinijauhetta käyttäny treenin jälkeen. Onks niissä jotain mitä ei saaAstonished Face

Siis joskus aiemmin luvin että jossain pussin kyljessä luki että jos on raskaana niin käytöstä pitäisi keskustella lääkärin kanssa. Oon siis jättänyt suosiolla pois. Toki tätä merkkiä mitä nyt käytän niin en moista tekstiä löytänyt, mutta ajattelin ottaa varman päälle..
 
Siis joskus aiemmin luvin että jossain pussin kyljessä luki että jos on raskaana niin käytöstä pitäisi keskustella lääkärin kanssa. Oon siis jättänyt suosiolla pois. Toki tätä merkkiä mitä nyt käytän niin en moista tekstiä löytänyt, mutta ajattelin ottaa varman päälle..
Okei pitääkin tsekata ja kysyä neuvolassa. En oo toki nyt käyttäny mut eipä ois muuten käyny mielessäkään. Hyvä kun tuli puheeks :)
 
Okei pitääkin tsekata ja kysyä neuvolassa. En oo toki nyt käyttäny mut eipä ois muuten käyny mielessäkään. Hyvä kun tuli puheeks :)

Nää ja sit kaikki luontaistuotteet (maca- jauheet ja muut) liittyy vissiin siihen, että niiden sopivuutta raskauteen ei oo kunnolla tutkittu.
 
Takaisin
Top