Miten tarkkaan noudatatte ruokasuosituksia raskausaikana?

Rooiboksesta löytyy tosiaan ristiriitaisia tietoja eri lähteistä. En normaalistikaan juo sitä kovin usein, joten on ollut helppo jättää se kokonaan pois. Tuskin siitä kuitenkaan on suurta haittaa, jos satunnaisesti juo yhden kupillisen.

Olen pyrkinyt noudattamaan ruokasuosituksia pääpiirteittäin. Pahinta on ollut erikoisjuustoista luopuminen, voisin lappaa kitaan pakettikaupalla valkohomejuustoa :loudlycrying: Ravintolassa syödessä en ole jaksanut lähteä kyselemään jokaisen annoksen kaikkia yksityiskohtia. Lähinnä olen välttänyt ilmiselviä kiellettyjä ruokia kuten sushia ja ei-kypsiä pihvejä.
 
Mä olen kyllä nautiskellut rooibusta aika usein iltaisin raskauden ensikolmanneksen jälkeen... En ole suoraan sanottuna edes muistanut, että se on ei- suositeltujen listalla :).

Mulle on ollut hankalaa tuorejuustoista ja graavi-/kylmäsavulohesta luopuminen. Raa'asta lohesta olen pysynyt erossa, juustoista pääpiirteittäin, mutta en ole lähtenyt jokaista suupalaa syynäämään.

Lakritsista ja salmiakista luopuminen on ollut myös hankalaa, niitä on nimittäin tehnyt mieli usein!
 
Takaisin
Top