Miten tarkkaan noudatatte ruokasuosituksia raskausaikana?

Noista siemenistäki ollu vissiin juttua että sais luomulaatuisina syödä.. tai en ainakaan usko että on niin paha kun esim joku raaka kala just. Inkivääriä kans mietin, kun sitäkin jossain myös suositeltu vastustuskyvyn lisäämiseen myös raskailla. Että ketä tässä uskoo :grin

en siis oo tietosesti näitä vetänyt, mutta en myös säikähdä jos satun joskus vähän syömään.
 
Noista siemenistäki ollu vissiin juttua että sais luomulaatuisina syödä.. tai en ainakaan usko että on niin paha kun esim joku raaka kala just. Inkivääriä kans mietin, kun sitäkin jossain myös suositeltu vastustuskyvyn lisäämiseen myös raskailla. Että ketä tässä uskoo :grin

en siis oo tietosesti näitä vetänyt, mutta en myös säikähdä jos satun joskus vähän syömään.

Oon kans lukenut vähän kahdenlaista tietoa siemenistä, mutta taidan ainakin toistaiseksi noudattaa virallisia suosituksia. Ehkä yritän korvata siemenet pähkinöillä ainakin salaateissa. Chiansiemeniä tulee kyllä ikävä. :D
 
Siemenet kai itsessään kyllä olisivat terveellisiä raskausaikanakin, mutta säilövät itseensä maaperästä kadmiumia ja muita raskasmetalleja, jotka sitten taas eivät ole oikein hyväksi sikiölle. :shifty: On kyllä harmi, yleensä itsekin syön siemeniä päivittäin.
 
Yritän mennä suositusten mukaan, salmiakkia ja lakua varmasti menee, mutta en usko sen olevan paha jos välillä muutaman herkuttelen. :)
graavilohi on varmaan haastavin, rakastan sitä, mutta en uskalla kyllä enään syödä. Muuten luulen että meen ihan normaalisti, terveellisesti kuten ennenkin.
 
Huomasin tänään eväsleipää ostaessani ajattelevan, etten voi ottaa tuota herkullisimman näköistä, koska siinä oli graavilohta... Että kai mä sit kuitenkin uskon näihin :meh::bookworm:
 
ääääk vitsi on vaikea olla syömättä salmiakki ja lakua. varmaan pakko laittaa tilaukseen niitä salmiakkeja mitä saa raskaanakin syödä :)
 
Saisko muuten niitä katkarapu nigiri susheja syödä? Sellaisia missä ei oo levää eikä mitään raaka.
 
Saisko muuten niitä katkarapu nigiri susheja syödä? Sellaisia missä ei oo levää eikä mitään raaka.

Miksei. :thumleft ja samoin voihan syödä muitakin susheja, joissa ei vain raakaa kalaa oo. Vaihtoehtoja on paljon, varsinkin jos itse tekee, niin tietää tismalleen mitä niissä on. :)
Mä en kyl ymmärrä miks sitä merilevää ei sais syödä, ei sitä nyt kilotolkulla tuu syötyä sushien muodossa... :rolleyes:
 
saako syödä skagenia eli katkarapuleipää? onko katkarapu sallittu?
 
Mä olin ekassa raskaudessa ihan hysteerinen kaiken syömisen suhteen. Käytiin miehen kanssa kerran salaatilla ja hampaissa narskahti vähän kuin hiekkaa, mietin varmaan viikon että olen aiheuttanut lapselleni toksoplasmoosin, tai kun äitini paistoi jauhelihapihvejä joka oli hieman rosee keskeltä sain ihan järkyttävän itkukohtauksen että ei voi olla totta.

Nyt toisen kohdalla en haluaisi lähteä tuohon koska se oli todella stressaavaa. Olen elämäni aikana syönyt niin paljon ilmakuivattuja kinkkuja, metukkaa, puoliraakoja pihvejä ulkomaita myöten jne että ihmettelen suuresti jos toksoplasmaa en ole sairastanut.

Luonnollisesti raa’at kalat ja noi kinkut, metukat jne jää nyt syömättä sekä muut missä rajoituksia on, mutta oli ihan järjen köyhyyttä olla syömättä salaatteja edellisessä raskaudessa. Tuorejuustoja ja esimerkiksi fetaa ajattelin syödä varsinkin kotimaista esim Valio jne. Joulu tulee olemaan hankalaa kun rakastan savukaloja, sillejä ja mätiä
 
Maalaisjärjellä meen, en ole hysteerinen. Metukkaa ja tuorejuustoa ehkä joskus vähän syön, mutta en niitä mättämällä ala mättämään. Muut ei tuota mitää ongelmaa, säännöllisen kahvin juonnin lopetin (saatan satunnaisesti kuitenki joskus juoda kupillisen) ja kalaa en syö.
 
Mites muuten halloum, onko se sallittu?
Nimimerkillä hirvee himo ollu pidemmän aikaa halloumiin, ei raskauden syytä. :grin
 
Mites muuten halloum, onko se sallittu?
Nimimerkillä hirvee himo ollu pidemmän aikaa halloumiin, ei raskauden syytä. :grin
Ne taitaa yleensä olla pastöroidusta maidosta tehtyjä. Mä oon ainakin syönyt :)

Itse oon tänään pohtinut palvikinkkua. Sitä ei ole sillä virallisella listalla, mutta ilmeisesti on neuvolan listalla. Mitä ootte tästä mieltä?
 
Ne taitaa yleensä olla pastöroidusta maidosta tehtyjä. Mä oon ainakin syönyt :)

Itse oon tänään pohtinut palvikinkkua. Sitä ei ole sillä virallisella listalla, mutta ilmeisesti on neuvolan listalla. Mitä ootte tästä mieltä?

Eikös palvikinkku oo kypsää kuitenkin, et sen perusteella saisi kuten muitakin leikkeleitä. Mikähän siinä on sitten syynä jos on jossakin neuvolan listalla :eek:
 
Mä mietin tässä että kun yks ruokabloggaaja kehui maasta taivaisiin vegaanista camembert juustoa, et voisko sitä syödä!? laughing7 Siinähän ei oo mitään maitotuotetta, jostain kookosrasvasta, auringonkukkaproteiinista ja tärkkelyksestä tehty. Ai että, rakastan juustoja niin olis mahtavaa jos löytyis tollaisia sallittuja!
 
Eikös palvikinkku oo kypsää kuitenkin, et sen perusteella saisi kuten muitakin leikkeleitä. Mikähän siinä on sitten syynä jos on jossakin neuvolan listalla :eek:
Näin mäkin ajattelen. Se palataan jossain 70-asteessa, mutta luulisi olevan kypsää. Me ei olla käyty vielä neuvolassa. Luin tän siis jostain keskustelupalstalta. Ehkä pitäisi lukea niitä vähän vähemmän…

Argh, en ikinä löydä sopivaa emojia tuolta listasta!
 
Mä tartteisin monesti sellaista miettivää :thinking_face: hymötä :grin
 
Takaisin
Top