Mitä teillä syödään tänään?

Lounaaksi pastasalaattia (nopeaa, helppoa ja siihen saa upotettua kaikki jämät jääkaapista), illemmalla eiliseltä jääneitä lihapullia :)
 
Meillä oli eilen possun ulkofileepihvejä, lankkuperunoita ja pilkoin kurkkua ja punasta ja keltasta paprikaa.

Tänään on sit kinkkukiusausta, jonne laitan kinkkusuikaleiden ja peruna -sipuli sekotuksen lisäks salamisuikaleita :)
Sit vaan purkki kermaa perään. Varmaan sinne kantsii vähän suolaa ja pippuriiki laittaa...

Monet täällä syö paljon lohta... oon kyllä kade ku toi mun mies nostaa metelin, jos joku mainitseekin kalan. Ihan naurettavan lapsellista, jos mainitsen syöneeni vaikka just lohta, kun toinen on ollu poissa kotoa, niin heti "MITÄ?? Hyi helv... ootko hullu? Ei kala oo ruokaa!" :(
Ku en mä nyt oo toiselle ees tarjonnut, mutta tartteeko tolla tavalla rekoida... Lapselle tosi hyvä esimerkki, kun se syntyy. Juohan tuo ite kaljaa välillä, mitä en itse voi sietää, mutta en mä siitä meteliä nosta, ku ei mun tartte sitä juoda :D
Mut välillä on parasta ostaa valmistiskiltä töihin evääks lohta ja sit tehä kotona salaatti valmiiks kylkiäisiks<3

Mulla on muuten salaatin syönti lisääntynyt ihan mielettömästi! Siis tein kahtena päivänä sellsen todella ison salaatin ihan ruuan kans tarkotettu, mut söin itte sen vadin tyhjäks molempina kertoina D: Oon aina tykänny salaatista, mutta tää nyt on jo jotain ihan kummallista. Kellään muulla vastaavaa?
 
Vihreä kanakeitto (broilerin rintafilettä paloiteltuna, varhaiskaali, selleri, sipuli, porkkana, vihreitä papuja, valkosipuli) ja nuudeleita.
 
Kylmäsavulohi-kiusaus ja salaattia oli tänään ruuaksi, ja kyllä pienet tykkäs!
 
Me grillattiin tänää makkaraa..ei kumpikaa jaksanu alkaan taikoon mitään erikoista, mut hyväähä tuoki oli
 
Mä tein tänään gluteenitonta spagettia ja jauhelihakastiketta. Kastikkeeseen tuli jauhelihan lisäksi sipulia, tomaattimurskaa, yks kaltattu tomaatti muusattuna, vähän vettä ja maitoo. Maustoin kastikkeen suolalla, chilijauheella, valkosipulijauheella, yrttimausteella ja grillimausteella. Suurustin vielä maizenalla, niin oli sitten kastikekin gluteeniton, vaikka meille tavallinenkin kävis, mut tykkään tehdä gluteenitonta.
 
Kasvissosekeittoa porkkanasta, palsternakasta, bataatista ja perunasta, keitetään kasvisliemikuution kera, mausteeksi basilikaa, oreganoa, pippureita ja kermaa, tarjoiltuna raejuuston ja patongin kanssa. Lapset ainakin rakastaa tätä.
 
Tänään vielä jaksaa grillata! :p pihviä + salattia :) ehkä uunipottuja. Huomenna sitten jo jotain muuta.. pari pv himottanu riisipuuro, taidanki tänään laittaa uuniin sen.. :wink
 
Tytär söi eilistä nakkikastiketta ja mä vetelen tässä uunilohta (yrttivalkosipuli creme bonjour-päällisellä) ja riisiä. Huomenna sitten syödään tätä molemmat lounaaksi ja iltaruoaksi makaronilaatikkoa. Perusruoilla mennään...
 
Takaisin
Top