Mitä teillä syödään tänään?

Lihaperunasoselaatikko ja jälkkärinä uuniomenat vaniljakastikkeella.
 
Tänään syötiin (ja eilen) seitiä tomaattikermakastikkeessa ja muusia.
Huomenna makaronilaatikko. Aika perinteisellä linjalla mennään noin niinku yleensä.
 
Tänään syötiin jauhelihakeittoa ja poika sai illalla ekaa kertaa kaurapuuroa kera metsämarja piltin :)
 
Meillä oli eilen porkkanalaatikko, lihapullat, perunat, kastike, salaatti. Tänään "jämäruokapäivä" viikolta jäänyt myös liha-makaronilaatikkoa ja maissikuorrutettua broileria, riisiä ja curry kastiketta.
 
Keittolinja jatkuu... Eilen lounaalla kukkakaalisosekeittoa ja illalla bataatti-fetakeittoa,
tänään lounaalla tomaatti-vuohenjuustokeittoa ja illalla kalakeittoa
Voisi melkein sanoa, että olen nestemäisellä ruokavaliolla, mutta keitot on vaan mun suosikki :rolleyes:
 
Eilen tehtiin pelillinen pizzaa ja sitä riittää vielä tänäänkin. Täytteenä tomaatti sosetta, jauhelihaa, tonnikalaa, katkarapuja, pepperonia, chiliä, tomaattia, ananasta ja juustoraastetta. :-o
 
Jauhelihakeittoa ja jälkkäriksi sellainen sokeripommi, ettei pahempaa voisi olla. "Sundae" jäätelö jossa vohvelin tilalla on piparitaikinasta muffini-vuoassa paistettu "keksi" päällä omatekoista kinuskikastiketta.
 
Eilen oli jauheliha-riisitäytteiset paprikat, kreikkalainen salaatti. Tänään burgundin pata, uuniperunat ja salaatti.
 
Miehelle paistoin muikkuja ja niiden kanssa söimme kasviksia, uunijuureksia sekä pihviä. Äitini lupaili, et huomenna saattaisimme päästä syömään sinne. Ihanaa.... valmiiseen pöytään. :)
 
Me tehtiin (miehen ajatuksesta) pizzaa, mulle parsakaali-paprika-ananas-tomaatti-juusto täytteillä, ja ukolle ja lapsille samat+naudanlihaa. Olin äimistynyt kun lapsosetkin ekaa kertaa elämissään oikeasti söivät pizzaa :eek:

(ps. pizza ilman parsaa ei maistu miltään :P )
 
Paistettua lohta perunamuusin kanssa. Oon ihan himoissani odottanut sitä eilisestä saakka :D

Jälkiruokia meillä harvemmin on, mut ajattelin jos tekis mansikka/vadelmarahkaa pitkästä aikaa.
 
Tänään menu sisälsi karjalanpaistia ja peruna-porkkanamuusia. Olin reipas ja tein jääkaappiin uunittamista vaille valmiiks huomisen jauheliha-peruna-sipulilaatikon.
 
Tänään syötiin maissipastaa jauhelihakastikkeen kanssa, jossa oli jauhelihan lisäksi tomaattimurskaa, oatly kaurakermaa, ananasta, yrttimausteella, lihaliemikuutiolla ja grillimausteella maustettuna. :)
 
Hirvenliha-herkkusieni-ruukku tyyppinen kastike ja riisiä sen kanssa.
 
Olipa tämä vajonnut syvälle...

Meillä oli tänään ruokana soveltavaa kanakastiketta ja riisiä. Kastikkeeseen tuli paprikaa, persikkaa, kermaa (ja kanaa yllättäen). Hyvää oli ja kelpasi niin pojalle kuin nirson (varsinkin kasvisten suhteen) sorttiselle miehellekin. :)
 
Takaisin
Top