Mitä teillä syödään tänään?

Ah... meil on kuivattuja tatteja, kanttarelleja, mustatorvisientä... toimii ihanasti kermaisena kastikkeena pekonin kera. Nams... mut myös herkkarit herkkuu.

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app
 
Meillä oli possun sisäfile pihvejä herkkusieni-sipuli-kermakastikkeella.niiden kansa uusia pottuja ja vihreä salaatti.
Huomenna makkarakastiketta pottumuussilla.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mä tein tänään pitkästä aikaa IIIISON satsin kanakeittoo!
Lähtökohtana oli reilu kaks kiloo maustamatonta broilerin fileesuikaletta. Paistaessa heitin mukaan thaimaustetta ja tandoori masala-mausteseosta, kuivattua ja tuoretta chiliä ja sit kun olin paistanu kanat (kolmessa osassa tollanen satsi) niin heitin sekaan vähän vettä ja kanaliemikuution. Sit jättikattilassa pari kiloo pottua, porkkanaa, lanttua, selleriä, sipulia, pari kanaliemikuutioo ja suolaa. Sit nää kaks yhteen ja sit ku sammutettii liesi ni päälle vielä tuoretta kevätsipulia. Esikoiselle (1v9kk) otin pikkukattilaan oman satsin, johon laitoin vielä kermaa eli laimensin vähän kun oli kuiteskin tollaset mausteet - vaikka ei se mitään tulista ollu. Tätä varmaan pari pvää, ja aattelin että vois sitä omaakin keittoo jatkaa vähän kermalla vaikka huomenna niin sais vaihtelua. Koskenlaskijakin olis bueno.

Tähän kylkeen vielä hapankorppuja ja ruokajuomana piimä! Nam! Pikkuneitikin tykkäs kun sai luvan kanssa dippailla korput liemeen. :) Jälkkäriks/ iltaherkuks uunibanaania ja vanilijajätskiä. =P
 
Pitää nyt tulla tännekin hehkuttamaan, kun olen niin ihastunut chia-siemen vanukkaisiin! Toistaiseksi olen tehnyt nöillä resepteillä, mutta uusia olen kaivanut netistä odottamaan kokeiluja

Chia-kookosvanukkaat (4 annosta)

400 ml kookosmaitoa
1 kypsä banaani
1 dl chia-siemeniä
Lisäksi kookoslastuja, mangoa ja banaania

Soseuta banaani ja kookosmaito tehosekoittimella. Lisää chia-siemenet, sekoita ja kaada laseihin.

Anna vanukkaan jähmettyä jääkaapissa noin 30 minuuttia. Lisää hedelmät ja kookoslastut vanukkaan pinnalle ennen tarjoilua.

Suklaa-chiavanukas (4 annosta)
400 ml kookosmaitoa
1 kypsä banaani
1 dl chia-siemeniä
3 rkl kaakaojauhetta


Mittaa kaikki ainekset tehosekoittimeen ja soseuta. Annostele jälkiruokakulhoihin ja anna tekeytyä vähintään 15 minuuttia jääkaapissa.

(http://www.hs.fi/blogi/yummybaker/a1305798786238 & http://www.hs.fi/blogi/yummybaker/a1305841270195)
 
Tein tänään aivan sairaan hyvää ruokaa! Kesäkurpitsaveneitä. Tein ihan itse jauheliha-tomaattisoosin tuoreista tomaateista.
Ekana kalttasin tomaatit, jonka jälkeen sitten soseutin niitä vähän sauvasekoittimella. Sitten laitoin tomaattisoseen kiehumaan. Keitin tomaatteja aika kauan ja maustoin lihaliemikuutiolla, yrttimausteella, chilillä ja valkosipulilla. Lopuks laitoin sekaan vielä puoli pakettia tuorejuustoa. Soosin sekotin sitten paistettuun jauhelihaan. Annoin vielä kiehua hetken kasaan ja sillä aikaa koversin kesäkurpitsasta veneet. Täytin ne sit tolla soosilla ja laitoin juustoa päälle ja uuniin n. Vartiks. Kuuma tuli kun tein, mutta hyvää oli :)

Sent from my SM-G350 using Vau Foorumi mobile app
 
Torstai on hernaripäivä ;)
Tällä kokilla siis vapaa päivä. Lisäksi miehellä paastopäivä (se 5:2 dieetti) joten eipä tuo söis vaikka jotain tekisinkin.
 
Miehen tekemää ruokaa, en oikein tiä onko sillä nimee.. mut siis valmistettu niin et pyörees vuuas jauheliha-tomaattikastiketta pohjalla, päällä putkimakaronia pystyssä ja päällä viel kastiketta ja juustoo..uunissa oli n. Tunnin hyvää oli :p
 
Pulled pork hampurilaisia, itte tehtynä!!

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Takaisin
Top