Mitä tänään syötäisiin?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja emsu86
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Oli pakko googlata kasvisstifado:grin, perus pata siis kyseessä(?). Ei surmin suinkaan osaa lähteä ostamaan vegelihaa:hilarious:.. täällä porisee uunissa peura"stifado"-ilman tomaattia, mutta chilillä. Padat on ihna parhaita, kun ei oo niin kellonpäälle - syödään sitten iltasella kun keritään. Nakkelen ehkä lopuksi vähän perunoita sekaan. Ne imee ihanasti padan makuja.
Lounaaksi tuli kaurapuuroa marjoilla ja perunasämpylöitä eilisistä muusinjämistä.

(härkäpapu odottaa hetkeä oikeaa kaapissa:grin..)

Joo siis stifado on kreikkalainen pata jossa maistuu kaneli ja neilikka. Mä laitoin siihen tomaatti murskaa, sipulia ja valkosipulia, porkkana, kikherneitä, härkäpapurouhetta, oliivia, oreganoa,kanelitangon, kokonaisia neilikoita, ripauksen kardemummaa, suolaa ja pippuria:p ihanan mausteinen ja tuhti pata ilman lihaa;) tulee hyvää myös beanit lihan korvikkeen kanssa

Lisäänpä vielä että lihan kanssa toi pata vasta onkin hyvää ;) oon käyttänyt osso bucco lihoja tai ihan karjalanpaisti lihoja;)

Parhaillaan teon alla lama-ajan ruoka numero 1 eli makaroonivelli! Kylkeen koulu näkki metukalla ja velliin voi silmä :p terkkuja ysäriltä ;)
Tästä on kehkeytynyt lasten lemppari ruoka:)

Tästä tuli talvipäivien pelastus, ihanan pehmeä, lämmittävä, mausteinen bataattipata.

Kuori ja kuutioi senttixsentti paloiksi kaksi bataattia. Laita veteen kiehumaan.

Paistinpannulle reilu loraus öljyä ja mieto lämpö. Lisää siihen mausteet. Itse laitoin:
- intialainen mausteseos
- kaneli
- kardemumma
- juustokumina
- cajun mausteseosta
- chili (ripaus)

Hetken kuluttua nosta lämpöä ja lisää kanasuikaleet (onnistuu varmasti myös sikanautajauhelihasta). Paista liha kypsäksi. Lisää tomaattimurska.
Valuta bataattikuutiot ja lisää ne pannulle. Hauduta kunnes bataattikuutio on kypsää.

Oikeassa ohjeessa kaikki tehtiin pannulla mutta kesti melkein tunti että bataatti oli kypsää. Oli toki vähän isompia kuin senttixsentti.

Tästä tuli talvipäivien pelastus, ihanan pehmeä, lämmittävä, mausteinen bataattipata.

Kuori ja kuutioi senttixsentti paloiksi kaksi bataattia. Laita veteen kiehumaan.

Paistinpannulle reilu loraus öljyä ja mieto lämpö. Lisää siihen mausteet. Itse laitoin:
- intialainen mausteseos
- kaneli
- kardemumma
- juustokumina
- cajun mausteseosta
- chili (ripaus)

Hetken kuluttua nosta lämpöä ja lisää kanasuikaleet (onnistuu varmasti myös sikanautajauhelihasta). Paista liha kypsäksi. Lisää tomaattimurska.
Valuta bataattikuutiot ja lisää ne pannulle. Hauduta kunnes bataattikuutio on kypsää.

Oikeassa ohjeessa kaikki tehtiin pannulla mutta kesti melkein tunti että bataatti oli kypsää. Oli toki vähän isompia kuin senttixsentti.
Tämä menee kokeiluun ensi viikolla:p

Tänään syödään raastepihvejä, valkokastiketta, perunoita ja perus vihersalaatti.
Huomenna luvassa Silakkapihvejä ja muussia.
Ja sunnuntaina miehen lemppariruokaa eli texmex lasagne:p
Kerralla koko loppuviikon ruuat;)

Lounaaks eilistä ruokaa. Lohkoperunoita jäi niin reippaasti yli et päivälliseks valmistan jauhelihakastikkeen niiden kanssa. :rolleyes:

Takaisin