Mitä mieltä puolisonne ovat raskaudesta?

Onnellinen23v

Oman äänensä löytänyt
Tuli tällainen kysymys mieleen kun tuntuu, että tuo oma mies on jopa enemmän innoissaan tästä kuin minä:laughing002 Miten teillä, onko puoliso innolla odotuksessa mukana?
 
No miehen idea oli toinenkin lapsi, niin saa luvan olla innoissaan :D Hyvin oli mukana esikoisen raskaudessa ja hoidossa, nyt ei ole vielä sanonut oikeastaan yhtään mitään. Miehet intoilee monesti sitte ku maha kasvaa ja potkut tuntuu, ja sit taas ku lapsi on vähä isompi ja ottaa jo kontaktia.
 
Meillä mies ilmaisee tunteensa aika vaisusti aina ja pitää asiat sisällänsä.. mutta pienistä jutuista aina tietää että on iloinen. Nyttenkin tässä raskaudessa silittää mm. Iltaisin kun mennään nukkumaan niin mahaa ja huolehtii enemmän esikoisesta ku mä oon väsyny.. Ja yhdessä siis päätettiin alkaa yrittää toista kun molemmat halus suht pienellä ikäerolla kuitenkin.
 
Meillä olisi esikoinen kyseessä, niin mies oli todella yllättynyt plussasta vaikka ehkäisyä ei olekaan käytetty pitkään aikaan. Luulen että sillä menee hetki totutella ajatukseen. Kuitenkin kun on ollut meillä keskenmenon mahdollisuudesta paljon juttua niin hän on kannustanut kovasti, että jos niin käy, niin heti vaan uutta yritystä taas. Hyvä merkki jo tämä että jotain on tapahtunut.

Mies on myös ihan varma että tyttö sieltä tulee jos tämä raskaus vaan menee loppuun asti :cat:
 
Meillä myöskään mies ei vielä hirveästi ns. intoile tästä, on vaan jotenkin hiljaisella tavalla tyytyväisen oloinen.. Hankala selittää. Mutta siis tosi kiltti on mua kohtaan ja kysyikin eilen että onhan auttanut minua tarpeeksi. Voi :Heartpink :shy: Lisäksi hän halailee ja esimerkiksi silittää hiuksiani ohikävellessään useammin kuin yleensä.

Uskon että tuo alkaa näyttää enemmän fiiliksiä sitten jos toivon mukaan päästään sinne asti että masu alkaa kasvamaan ja konkretisoituu tämä juttu. Hänestä tulee niin paras isi pienelle!
 
Meillä kans varovaisen innostunut mies..mutta mulle riittää tässä vaiheessa se, että antaa mun intoilla :D yhteinen toive tää kakkonen kuitenkin on :)
 
Taitaa olla aika perus tuo miestin vaisusti innoatuminen. Sama täälä :) mies ehotti tätä toista kuitenkin :)
 
Meillä mies on ollut hyvin huolehtivainen ja antaa minulle mahdollisuuden lepäillä, kun väsymys on aika voimakasta työpäivän jälkeen. Auttelee siis parhaansa mukaan lasten hoidossa, kotitöissä jne. Välillä aina muistuttelee, että en rehki liikaa, nostele mitään turhan painavaa jne.Ja yhteistuumin päätettiin, että kolmas saa tulla.
 
Mun mies suhtautuu sillai lempeän rakastavasti ajatukseen kolmannesta. Ennen kuin päätettiin alkaa yrittää ja pyöriteltiin ajatusta, niin mies usein katteli lasten touhuja ja sano, että meillekö muka kolmas tommonen, siis sillai positiivisella tavalla ja hymyillen :) Ollaan varmaan aikalailla yhtä innoissaan, mutta samalla myös molemmilla pelot taas hankalasta raskausajasta ja vauva-ajan rankkuudesta. Mutta yhdessä ollaan päätetty nekin ajat selättää! ^_^
 
Mun mies on kyllä aika innoissaan tästä raskaudesta :) ei ehkä vielä niin innoissaan ku minä mutta hän on muutenki vähän rauhallisempi.
 
Mun miehellä ei ole lapsia ennestään,ei ole vielä niin innoissaan, pelkää että tulee taas jotain muuttuvia tekijöitä, edellinen raskaus jouduttiin keskeyttämään koska olisi kuollut kohtuun jossain kohtaa. Npultran jälkeen varmasti helpottaa. Keskeytykseen johtaneessa oli jo alkuraskaudesta hommaamassa sänkyä ja hoitopöytää jne.
 
Alkoi tuo mies miettiin huolissaan autoa et pitääkö vaihtaa ja mihin mahtuis kolme istuinta taakse :D .
Ja alustavasti puhuttiin et tän jälkeen menee katkasee piuhat, kolme saa riittää meille :D . Tai ainakin nyt tuntuu siltä. Välillä kyselee et oonko muistanu vitamiineja syödä :) .
 
Mun mies ei ole mikää tunteiden näyttäjä muutenkaan, mutta tätä lasta alettiin yrittämään hänen toiveestaan että toivottavasti on nyt sitten tyytyväinen :wink !!
 
Mies on ottanut asian hyvin ja olihan tämäkin lapsi hänellä haaveena. Molemmilla kerroilla mennyt niin, että mulla on ollut vauvakuume ensin ja sitten on aloitettu yrittämään kun mieskin on asialle lämmennyt. Kun näytin positiivista testiä niin hän oli kuulemma jo arvannut, että nyt oli tärpännyt. :happy:
 
Meillä plussa oli ensin shokki, sekä itselle, että miehelle, kyseessä kun ei ollut yritetty raskaus. Kuitenkin hetken hiljaisuuden jälkeen tuo sai mut ihan kyyneliin painamalla kasvot mun masua vasten, halaamalla, ja sanomalla "Nyt mulla on kaikki mitä mä olen halunnut!"
Kauheesti kyselee että milloin masu kasvaa, ja silittelee masua aina kun ollaan lähekkäin. Muutenkin pienet hellyydenosotukset lisääntynyt.
Sitten, mä kun valitettavasti tupakoitsija olen, ja kun tämä ei nyt mitenkään suunniteltua ollut, niin ei ole tullut ennalta lopetettua/vähennettyä.. Ja vaikka yritän kaikkeni ettei polttaisi yhtäkään, niin välillä tuntuu vaan siltä että ressi kasvaa semmosiin lukemiin että muutama henkäsykin on vähempi haitallista... Tässä mies on mua tukenut ihan hirveesti, ei polta itse, eikä vetele nyt sähkötupakkia tai nuuskaakaan sillai mun edessä kun ennen, ja rauhottelee kun mulla meinaa palaa käpy, ja kun itkeskelen sitä "itseinhoa" siitä jos on ollut "pakko" sytyttää.
Mutta että on tuo kultanen ukko vähintään yhtä innoissaan kun minä. Nyt toivotaan että kaikki menisi hyvin, loppuun saakka, ja saataisiin pikku prinssi/prinsessa terveenä, ajallaan pihalle.

Mutkien kautta voittoon, me vastaan muu maailma :love7
 
Trucker: ihana reaktio miehelläs. Pakko vaan oikasta sun harhaluulo siitä että pari henkosta olisi vähemmän haitallista kuin stressi. Näin se ei ole. Minä olen lopettanut tupakoinnin plussasta aiemmassa raskaudessa. Nyt en ole polttanut puoleen vuoteen. Yritä lopettaa kokonaan se on parhainta lapsellesi. Minusta tuntuu että pahimmat tunnontuskat tulee silloin kun onkin polttanut koko raskauden ja sen jälkeen vauva kärsii karmeista vieroitus oireista.
 
Täälä huomaa noista hellyyden osoituksista. Ja viikonloppuna kun ihmispaljoudessa oltiin niin oli melko suojelevainen. Tietää että pidän puoleni eikä yleensä puutu mihinkään mutta kun känniset osaa haastaa riitaa niin selkeästi se halusi mut kauas jos lähellä oli riitaa :)
 
Trucker: ihana reaktio miehelläs. Pakko vaan oikasta sun harhaluulo siitä että pari henkosta olisi vähemmän haitallista kuin stressi. Näin se ei ole. Minä olen lopettanut tupakoinnin plussasta aiemmassa raskaudessa. Nyt en ole polttanut puoleen vuoteen. Yritä lopettaa kokonaan se on parhainta lapsellesi. Minusta tuntuu että pahimmat tunnontuskat tulee silloin kun onkin polttanut koko raskauden ja sen jälkeen vauva kärsii karmeista vieroitus oireista.

Joo siis tietenkin lopetusta tässä ajan parhaani mukaan. Ja on tuo aivan jäätävää myrkkyä pienelle. Muttei se älytön stressikään hyvästä ole...
Mutta oli miten oli, itsestäänselvyys mulle on että polttamatta olis oltava kokonaan. En sitä puolla todellakaan, saatika sitten että aikoisin polttamista jatkaa.
 
Täällä mies oli paljon rauhallisempi plussan tultua kuin minä! :) meillä tärppäsi heti ekasta kierrosta joten minä olin vähän jopa shokissa, kun niin nopsaan onnisti vaikkakin toiveissa oli :D höpöttelee jo välillä mahalle vaikka tietää kuinka alussa ollaan (5+5) :D
 
mies on suhtautunut tosi ihanasti, huolehtii koko ajan mikä olo on ja kyselee toiveita. ja on innoissaan tulossa neuvolaan jne. kun jätin ehkäisyn pois niin suhtautuminen oli lähinnä että hänelle sopii, mutta päätös on mun kun on mun kropasta kyse. :D onneksi nyt on ihan täysillä siis mukana :Heartred
 
Takaisin
Top