Mitä mielessä? Pännii, mietityttää, ihmetyttää...

Pieni pappa-s ja iso hcg arvo on kromosomipoikkevuuteen viittaava. Mutta näitä ei tosiaan voi yksinään tulkita. Ja sullakin suzkip on kaksoset niin varmaan arvot vähän eri luokkaa. Mulla oli pappa 2020 ja hcg 24, jotain. En ole kovinkaan huolissani niistä kun niskaturvotus oli 1,2mm.
 
Mie löysin googlettamalla jonkun oulun yliopiston materiaalin jossa käsiteltiin tota seulan tulos juttua. Mutta tosiaan yksinään ne ei kerro juurikaan mitään.
 
Noi arvot on kyllä niin outoja kun heittelee. Mulla oli muistaakseni se pappa jotai 295 ja hcg 105 tms. Ja tänään neuvolassa tieto ettei mitää poikkeavaa. Ei niitä kannata analysoida kun niihin vedetään kaikki ikä- ja ntkertoimet mukaan.

Edit: tsekkasin downriskiluvun ja oli 1:1614 :-)
 
Muokattu viimeksi:
Mulla oli pappa jotain 496 ja se toinen arvo 67. Kaikki hyvin, kun nt-ultrassa kätilö laski riskiluvut.
 
Niitä arvoja verrataan myös raskauden kestoon ja se milloin verikoe on otettu ratkaisee myös paljon noiden osalta.
 
Mulla oli hgc-arvo 36.26 ja pappa 800. Niskaturvotusta vauvalla oli 1,2mm ja samantien laskivat meille ne riskit down 1:57000 ja t18 1:100000. Noihin tuloksiinhan vaikuttaa myös ikä
:)
 
Okei, netistä kattelin ni jollain oli 300. Mulla pappa 2590 ja hcg 114. Kiitos vastauksista :)

Mulla oli s-pappa 1775 ja hcg 105. Kävin 10+3. Sain just tänään yhdeltä lääkäriltä vastauksen kun kysyin nuista, ja ei kuulemma mitään kromosomipoikkeavuuteen viittaavaa, mutta voi olla viite kaksosraskaudesta. Meillä ultra maanantaina, niin sittenpä sen näkee :)
 
Soffii, oliko se sulla että ollut jo pitkään fiilis et siellä on kaksi? :) Jos oli niin mistä sulla on tullut semmonen fiilis? Oispa aika jännää jos oma aavistus pitäisi paikkaansa. :)
 
Soffii, oliko se sulla että ollut jo pitkään fiilis et siellä on kaksi? :) Jos oli niin mistä sulla on tullut semmonen fiilis? Oispa aika jännää jos oma aavistus pitäisi paikkaansa. :)

Oon mää miettiny sitä aina sillon tällön, nyt pari viikkoa enemmän. Fiilis tullu monesta asiasta. Maha on minusta iso, 8+ piti jo ottaa mammahousut käyttöön. Mulla on taaksepäin kallistunu kohtu, joten ei pitäis näkyä varsinki ku eka raskaus. Sit nuo verikokeet pisti miettimään, ja neuvolasta sillon jo sanoivat et kaksoset vois olla syynä. Nyt sitten vielä tuo lääkärin kommentti. Baletinopettaja on sitä mieltä, perustuen mun mahan kokoon ja siihen et sillä itellä on kaksoset ja taaksepäin kallistunu kohtu. Plussatestiin sain tosi aikasin selkeän viivan, toisin ku km-raskaudessa. Ja sit vielä ne sydänäänet kun kuulu jo 8+5, ja nyt ne kuuluu kahesta paikkaa (plus istukka minkä ainaki uskon erottavani).

Sit taas toisaalta, oishan se epätodennäköstä ja 6+4 ultrassa näky vaan yksi. Mut maanantai ja ultra jännittää hirveästi!
 
Mulla oli Soffii ekasta raskaudesta tosi iso maha. Näkyi heti ja ku nyt vertaan niin ehkä jopa isompi oli yhdestä näillä viikoilla. Jouduin ihan alusta pitämään äitiyshousuja ja sama nyt. Mulla myös taaksepäin kallistunut kohtu. Varmasti jännittää, mä panikoin edelleen, vaikka saatiin tietää jo 6+3. Missä kuulit sydänäänet noilla viikoilla? Tää pahoinvointi on jotain aivan kamalaa, alko rv 5 ja loppua ei näy :depressed: Yhdestä ei tämmöstä ollu, samoin tää vuoto. Tsemppiä Soffii ultraan :wink Maanantaina selviää sit lisää meillä Nt ultrassa :nailbiting:
 
Muokattu viimeksi:
Juu
Mulla oli Soffii ekasta raskaudesta tosi iso maha. Näkyi heti ja ku nyt vertaan niin ehkä jopa isompi oli yhdestä näillä viikoilla. Jouduin ihan alusta pitämään äitiyshousuja ja sama nyt. Mulla myös taaksepäin kallistunut kohtu. Varmasti jännittää, mä panikoin edelleen, vaikka saatiin tietää jo 6+3. Missä kuulit sydänäänet noilla viikoilla? Tsemppiä :wink Maanantaina selviää sit lisää meillä Nt ultrassa :nailbiting:

Kiitos tsempeistä! Juu mää oon aika varma et tää on vaan mun päässä tää juttu, sit alkaaki muka kaikki viittaamaan siihen :) 8+5 oli hankala saada kuuluun, kun oli häpyluun alla. Viikko sen jälkeen kuulu aikalailla karvotuksen rajasta ja siitä viikko niin taas vähän ylempää. Mut joka kerta kuuluu ja helppo löytää. Ehkä kaks viikkoa sitten alko kuuluun useammasta paikkaa.
 
Juu


Kiitos tsempeistä! Juu mää oon aika varma et tää on vaan mun päässä tää juttu, sit alkaaki muka kaikki viittaamaan siihen :) 8+5 oli hankala saada kuuluun, kun oli häpyluun alla. Viikko sen jälkeen kuulu aikalailla karvotuksen rajasta ja siitä viikko niin taas vähän ylempää. Mut joka kerta kuuluu ja helppo löytää. Ehkä kaks viikkoa sitten alko kuuluun useammasta paikkaa.
Onko sulla koti doppler?
 
Onko sulla koti doppler?

Juu on :) Eli ihan mun oman tulkinnan varassa on sykkeiden kuuntelu. Osaan vaan sanoa et yhessä kohtaa kuuluu aina viuhviuh mikä sit varmaan ois istukka, ja kahessa kohtaa syke. Sitäki vaan mietin aikasemmin et osuukohan se vaan kahesta eri ihon kohdasta samaan pisteeseen masussa. Noh, ainaki on mukava kun joka kerta löytyy helposti syke :)
 
Mulla kuuluu istukka vähän joka kohdasta, mutta itse sikiö vaikeampi löytää edelleen (nyt 15+1). Ja toinen juttu että löytyy edelleen ihan karvaajasta, yhden kerran vain oli ylempänä hengailemassa ja silloin saikin äänet tosi selvästi.
 
Mulla kans kuuluu molemmin puolin syke, tosin viikkoja on jo 16+6, niin johtuisko siitä että sikiö on jo niin iso. Mistähän tänään johtui aamulla kun ensin kuulu se tiheä, normaali sikiön syke ja sit ihan yhtäkkiä se harveni ja kohta palautui normaaliksi. :eek: Mä nyt itselleni uskottelin että kotidoppler ei ole niin herkkä ja sikiö lähti vaan hetkeksi doppleria karkuun.

Niin ja siis se harveni ihan tosi paljon, toki sen kuuluukin vaihdella normaalisti mut se kuulosti tosi oudolta kun harveni niinkin paljon. Kuulosti siis korvaan samalta kuin oma syke kuulostaisi jos kuuntelisi. Tai ehkä siinä sekottui jotenkin oma syke tai joku istukan syke, en tiiä. Ehkä parempi olla stressaamatta tuota.
 
Muistan et esikoisesta teki noin. Johtuu varmaan, jos vaihtaa vaikka asentoa tai rupee pomppimaan :) Ootan ku kuuta nousevaa et kuuluis mut ei mitään :yuck: Ei auta ku malttaa odottaa :hungover:
 
Mulla kans kuuluu molemmin puolin syke, tosin viikkoja on jo 16+6, niin johtuisko siitä että sikiö on jo niin iso. Mistähän tänään johtui aamulla kun ensin kuulu se tiheä, normaali sikiön syke ja sit ihan yhtäkkiä se harveni ja kohta palautui normaaliksi. :eek: Mä nyt itselleni uskottelin että kotidoppler ei ole niin herkkä ja sikiö lähti vaan hetkeksi doppleria karkuun.

Niin ja siis se harveni ihan tosi paljon, toki sen kuuluukin vaihdella normaalisti mut se kuulosti tosi oudolta kun harveni niinkin paljon. Kuulosti siis korvaan samalta kuin oma syke kuulostaisi jos kuuntelisi. Tai ehkä siinä sekottui jotenkin oma syke tai joku istukan syke, en tiiä. Ehkä parempi olla stressaamatta tuota.

Minulla on tehnyt tuota samaa, mutta oon myös ajatellut että ehkä se vain "karkaa alta" ja sen takia kuuluu heikommin. Mutta mietin myös muistanko väärin vai onko joskus edellisissä terkkari kuunnellessa sanonut että "kiihdyttelee hienosti"
 
Takaisin
Top