Mitä mielessä? Pännii, mietityttää, ihmetyttää...

^pitääkin muistaa noi tukisukat! Ollaaan lähdössä lokakuussa Kroatiaan viikon reissulle.
 
Oletteko lentäneet raskaana ollessanne ja/tai tiedättekö, onko lentämisessä jotain riskejä? Meillä on New Yorkin matka varattuna marraskuun alkuun, jolloin mennään viikoilla 21-22. Lentoyhtiön puolesta ei ole rajoituksia vielä noilla viikoilla, mutta onkohan terveydelle (omalle tai lapsen) vaikutusta?

Hei mekin suunnitellaan NYCin reissua marraskuulle :joyful: Tukisukat todellakin messiin!
 
Tukisukkien lisäksi kannattaa tsekata että on vakuutus kunnossa. Jos joutuiskin paikanpäällä hakeutumaan hoitoon, niin ainaki Amerikasta saattaa lähteä mojova lasku mukaan. Mutta hyvin uskaltaa lentää, kun on masussa kaikki hyvin :) Jumppailee ja kävelee. Käytäväpaikka on iso plussa. Pitää myös muistaa juoda paljon vettä.
 
Täällä yksi hermostunut, ärsyyntynyt ja itkuherkkä odottaja ilmoittautuu myös! Voi mitä tunneskaalaa, maanantai oli kirjaimellisesti paska maanantai!
 
Onko täällä kukaan muu käyttänyt terolut hormoonia? Mietin vaan, kun ilmeisesti mulla oli sen hormoonin vaje ja tulin siis tokakierrosta siitä raskaaksi. Mietin ku tätä vuotoa et voiko johtua siitä keltarauhasesta? Riittääkö oman kehon progesteroni nyt tukemaan raskautta?
 
Olen siskoa auttamassa lapsien kanssa. Sisko meni kahen pienemman kanssa päiväunille ja kolme isompa halusivat "maalata". Ma sit etsisin värit esille ja laittoin kaikki valmiiksi että ei menis kaikkialle väriä (pienin neljavuotias ja isoin seitsemänvuotias) ja jätin niiten isin huoleen kun hän oli lepäämässä viereisellä sängyllä. Itsellä on koko päivä ollut tosi huono olo - huimausta, pahoinvointia, ripulia ja vatsakipuja melko koko aikana. Luulin että mulla ei tarvi olla sit siellä vieressä kun siskon mies siellä samassa ja menin viereiseen huoneen lepomaan. 10 minutin kuluttua tulee nuorin mua etsimään ja hän oli kaikki vaatteet riisunut ja täysin väritetty, vaan hiukset ja selkä oli jotenkin jäänyt puhtaaksi. Kun olin hänen saanut puhtaaksi ja menin sinne huoneeseen kuulin siskon mieheltä vaan että olipa siinä homma :P en viitinyt vastata siihen mitään...
 
Musurullu täytyy sanoo että sulla on kyllä pitkä pinna. Itellä ois varmaan kiehahtanu.

Noo olen aina ollut tosi huono konflikteissa niin vältään niitä kunnes mahdollista, joskus tiedenkin se ei ole mahdollinen ja en aina ole niin rauhallinen. Ja kun oon väsynnyt sit voin rähjähtääkin mistä vaan :D Siinä hetkessä päätin säästää hermojani niin paljon kun viellä voisin, onneksi ei ollut semmosta hemostuneeta väsymystä et en pystyis olla sanomatta asiasta :P
 
Osaako kukaan sanoa onko neuvolanlääkärillä mitään gynekologista koulutusta? Olen käynyt kahdesti vuodosta neuvolanlääkärillä eikä osaa sanoa mitään. Itse tulen ihan hermoraunioksi tämän vuodon takia :nailbiting: Mietin pitäisikö mennä ihan yksityiselle gynelle :wideyed: huoh, tää ei varmaa lopu ikinä! Nyt 11+2
 
Osaako kukaan sanoa onko neuvolanlääkärillä mitään gynekologista koulutusta? Olen käynyt kahdesti vuodosta neuvolanlääkärillä eikä osaa sanoa mitään. Itse tulen ihan hermoraunioksi tämän vuodon takia :nailbiting: Mietin pitäisikö mennä ihan yksityiselle gynelle :wideyed: huoh, tää ei varmaa lopu ikinä! Nyt 11+2

Ei ole. Ne on yleislääkäreitä. En tiedä onko niillä mitään poikkeuksellista koulutusta verrattuna tavalliseen lääkäri koulutukseen. Luulisin että ei.
 
Eikö kaksoisraskaus menee äitiyspolin seurannaan? Ja kun viellä vuotoa myös sit ainakin joku lähette pitäis gyne puolelle olla minusta.
 
Eikö kaksoisraskaus menee äitiyspolin seurannaan? Ja kun viellä vuotoa myös sit ainakin joku lähette pitäis gyne puolelle olla minusta.
Menee mut vissiin vasta rv 20 jotain. Olen ihan paniikissa tän ruskeen vuodon kanssa, jota ollu rv 5 asti.. Mietin vaan et onko neuvolanlääkäri pätevä. NT ultrakin vasta 19.9
 
Mulla kans sellainen käsitys et ovat ihan yleislääkäreitä, joita sit jollain tavalla siihen neuvolalääkärityöhön perehdytetään - perehdytys kai riippuu ihan tilanteesta ja paikkakunnasta, jos hyvin käy nin perehdyttäjänä on kokenut neuvolalääkäri ja jos huonosti ni heitetään hommiin ilman mitään erityisempää perehdytystä.. Mut jos vuotoja on niin kyllä olisin sinne äitiyspolille yhteydessä ja sieltä kysäisisin neuvoa.
 
Soitin ja kysyin. Ei pääse näillä viikoilla sinne, eli akuuttiin jos siltä tuntuu. Samaa vuotoa ollu kohta 8 viikkoa ja rupee ottaa aivoon tää ainanen pelkääminen. Muutama päivä oli taukoa ja taas jatkuu.Varasin ajan yksityiselle, hieman vaan kirpaisee maksaa 200€ :arghh: Neuvolanlääkäri sanoi et kaikki ok eikä tiennyt mikä vuotaa, kohdussa ei ole vuotoa.
 
Muokattu viimeksi:
No voi että. Toivottavasti saat yksityisellä käydessä vastauksia ja mielenrauhan vaikka vähän hinta kirpaiseekin. :)
 
Mitä tuloksia olette saaneet kromosomiseulasta? Sain tänään arvot( omakanta) ja netistä ei oikeen löydy mitään. Arvo tuntuu jotenkin suurelta.
 
Muokattu viimeksi:
Tarkoitatko niitä pelkkiä verikokeen tuloksia vai verikokeen, nt-ultran ja muun tekijöiden perusteella laskettuja tuloksia?
 
Takaisin
Top