Mistä syystä lapsesi itki viimeksi?

Balettimekkoon pukeutunut 4v itki muutamaan otteeseen kun hän tanssi ympäriinsä ja me ihastelimme. Ei olisi vissiin pitänyt huomioida häntä kun hän oli "salainen". Ei kuitenkaan näkymätön, vaikka halutessaan olisi voinut sellaiseksikin muuttua. Ota näistä selvää :confused005

14kk itki sympatioitaan siskolle. Välillä lohdutti taputtamalla päähän.
 
Talviaikaan siirtymisen takia (kuten äitinsäkin!) Oli raasu niin väsy illasta, ku puoli väkisin pidettiin hereillä, et ei ihan viideltä huomisaamuna heräis..
 
Balettimekkoon pukeutunut 4v itki muutamaan otteeseen kun hän tanssi ympäriinsä ja me ihastelimme. Ei olisi vissiin pitänyt huomioida häntä kun hän oli "salainen". Ei kuitenkaan näkymätön, vaikka halutessaan olisi voinut sellaiseksikin muuttua. Ota näistä selvää :confused005

Meillä kanssa vajaa 4-v välillä suuttuu kun vahingossa katson häntä päin, vaikka hän on ilmoittanut vakoilevansa minua ja sanonut etten saa katsoa häntä. Vähän vaikea muistaa, kun lapsi toikkaroi siinä näköpiirissä. :rolleyes:
 
Esikoinen 3v 10kk itki sitä kun kuopuksella on ruskeat nappisilmät niin kuin mulla, ja hän on periny isänsä siniharmaat silmät. On kuulemma niiiiin epäreilua ja hänkin haluais ruskeet silmät. :rolleyes:
 
Oli pieni tilanne päällä. Virittelin puuhellaa ja kohta alkoi tuprauttelemaan savuja levyjen välistä sisälle.
Taannoin kun kävi samalla lailla, piti evakuoida vauva ja lemmikit ulos ja hälyttää vpk tuulettamaan.
Niin syystä olin vähän hermostunut kun ei meinannut lähteä vetämään ja sanoin aika napakasti että nyt menet kauemmas (pojalla tapana nykyään lykätä nenä kiinni kiinnostavaan juttuun).
Uskoi kyllä mutta kyyneleet sieltä lähti valumaan.

No, tilanne meni ohi, saatiin hella vetämään ja sitten piti selittää ja paijata.
Harvoin siis todella harvoin tiuskaisen pojalle ja tuolla kertaa kasvoista paistoi sellainen pettynyt, epäuskoinen ilme joka muuttui sitten itkuksi.
 
Kun hän heräsi 06.12, niin ilmoitti sen itkulla. Kun kuuli askeleet, et joku tulee, ääni muuttui nauruksi :)
 
Poika oli päiväkodista tullessa riisuutunut kalsareilleen, kun oli niin kuuma. Jonkin ajan päästä tulikin kylmä, mikä kiukutti. Seuraavaksi kiukutti se, ettei saanut laittaa villapaitaa (kun ihan ne tavalliset vaatteet riittää) ja lopuksi vielä se että pitää pistää myös housut jalkaan. Lapsen logiikka. :rolleyes:
 
Poika taisi tänään olla illalla turhan väsynyt. Ensin tuli kiukku kun leikki piti lopettaa (asiasta oli kerrottu jo etukäteen). Hampaiden harjaukseen asti päästiin ihan mukavasti, mutta siellä tuli itku, huuto ja raivo. Ja viimeiseksi sängyssä, kun isi rasvasi toisen posken vaikka poika olisi halunnut rasvata itse. (Poika ei ollut kertonut halustaan ennen rasvausta.)
 
6v pari päivää sitten kun teki jotain kiellettyä ja tajusi itse toimineensa väärin
4v tunti sitten kun piti tulla ulkoa sisälle
2v tunti sitten kun isosisko tönäisi kumoon
 
Viittä vaille 5v hermostui kun monimutkainen duplorakennelma ei pysynyt kasassa siirrettäessä lukuisista yrityksistä huolimatta.

1,5v nyt itkee harva se hetki, milloin on väärin autettu, milloin ei osaa jotain, milloin kiukuttaa muuten vain, ja joskus on oikeasti satuttanuy itsensä. Tää on hienoa aikaa tämä tahtoikä! :wacky:
 
Takaisin
Top