Mistä syystä lapsesi itki viimeksi?

Uusperhesatu

Asioista perillä oleva
Mikä oli lapsesi itkun / raivon syynä viimeksi?

Meillä 3-vuotias juuri kilaroi vessassa koska minä en mennyt pyyhkimään hänen pyllyään vaan mies teki sen. "Mä haluun et äiti pyyhkii mun pyllyn! Äiti ei ikinä pyyhi mun pyllyä! Äiti ei koskaan pyyhi mun pyllyä! MÄ HALUAN ÄIDIN PYYHKIMÄÄN! BYÄÄÄÄ!" kantautui vessasta usean minuutin ajan. :meh: Mies sitten lohdutti lasta sanomalla että "Mä lupaan sulle että äiti pyyhkii sun pyllysi vielä monta kertaa". :hilarious:

Olin siis olohuoneessa hoitamassa työasioita, kun tämä pyllynpyyhkimisdraama alkoi. Ei pidä paikkaansa, etten ikinä pyyhkisi hänen korkeutensa takapuolta. :grin Luulen, että lapsi saattoi olla hieman väsynyt. :rolleyes:
 
Itki tai paremminkin kiukkusi, kun joutui käymään yksin vessassa. Yritetään kitkeä hänen iltaista vessahyppimistä sillä että ei tulla hänen seuraksi vessaan enää sen jälkeen kun on käynyt iltatoimirutiinien mukaisesti vessassa. Jälleen kerranhan sinne piti päästä kun oltiin jo päästy vessasta pukemaan yöpukua.
 
1-vuotias itki väsymystä kun oli puolen tunnin yöunien jälkeen herännyt kakkahätään ja vein hänet potalle. Teki hienosti asiansa ja alkoi sitten itkeä potalla kun oli niin väsynyt. Housut jalkaan ja takaisin sänkyyn, heti helpotti.
 
Tänä aamuna tuli pojalle itku ja suuri mielenpahoitus, kun isänsä kielsi roikkumasta keittiön alakaapin ovessa :rolleyes:
 
3v kiukkusi ja itkeskeli eilen illalla kun huoneessaan oli kuulemma ampiainen. Menin katsomaan, en nähnyt mitään, mutta kiukkuaminen jatkui. Hän sitten osoitti ihan viereensä että tuossa ja pari kyyneltä valui poskea pisin. Huomasin sitten, että pojan sylissä olevasta pehmokalasta roikkui koirankarvan varassa joku pikkuinen roska, joka ehkä hyvällä tahdolla saattoi näyttää etäisesti banaanikärpäseltä... :hilarious: Otin sen sitten pois ja poika uinahti.
 
Sehän itketti kun ei saanut Muumi-pyjamaa. Märkänä ja likaisena laitoin pesukoneeseen, silti sen olisi halunnut.
 
En tiedä onko iltapäivällä kiukuttu tai itketty, mutta aamulla poika kertoi itkien että haluaa isin ja äidin kanssa metsäretkelle ennen kun kipsi otetaan pois. Taustalla harmi siitä ettei pääse päiväkodissa metsäretkelle vaan jää pienten ryhmän kanssa päiväkodille, kun muu ryhmä menee metsään. Ymmärrettävää kyllä päiväkoti ei halua ottaa riskiä että lapsi kaatuu ja loukkaa itsensä metsässä, kun kädessä on murtuma ja kipsi.
 
Iltapalaa syödessä 3v hermostui, kun ei saanut leikkiä haarukalla. Hänellä on tapana aina höpöttää hirveästi syödessä ja sitten haarukka menee huitoessa vaarallisen lähelle muiden silmiä.
 
Yliväsynyt 4v yritti (ja yritti ja yritti) kiivetä sänkyynsä lattialta jalat edellä, mille lopulta laitoin stopin ja komensin sänkyyn - tai ensi viikon kaverin yökyläily ei tulisi tapahtumaan. Siitähän itku tuli. Onneksi pian halin jälkeen myös uni. En malta odottaa kun ensi viikolla kukkumassa on kaksi tuollaista.
 
Väsymyksestä johtuen meidän 1v10kk itkeskeli eilen millon mistäkin. Milloin meni jumittamaan itsensä turvaporttiin ja milloin yritti itse kiivetä syöttötuoliin onnistumatta siinä. Paras tais eilen olla kun annoin maistaa tortillalätyn palasen ja hän ei suostunut sitä pureskelemaan tai mitään vaan piti vaan suussa ja suu hyvin visusti kiinni. Lähes kaikkeni yritettyä että sylkäsis pois tai söis sen suustaan alas, tarjosin lasten keksin, jolloin sylkäisi jo erittäin limoittuneen tortillan palasen suustaan ja alkoi sitä itkemään, kun joutui keksin takia luopumaan siitä:rolleyes:
 
Tänä aamuna poika parahti itkuun, kun "häädin" hänet tissiltä alas kesken kaiken, kun minun piti päästä lähtemään töihin. Poikkeuksellisesti piti olla mahdollisimman aikaisin aamulla töissä, normaalisti siis on liukuva työaika, mutta tämä aamu oli poikkeus. Poika toipui siitä kyllä nopsaan ja innolla lähti sitten pukemaan ulkovaatteita tarhaan lähtöä varten.
 
Tähän on tänään helppo vastata, täällä aloitettiin 9kk ikäiselle unikoulu viime yönä... :dead:
 
Halusi lähteä ulos niin, että ei pue ohuen villatakin alle mitään.
Ei laita välikausivaatteiden alle fleecepukua.
Halusi pukea ulos lippiksen..
Nämä kaikki itkut 10 minuutin sisällä.
Ensi viikolla 3v neiti.
 
Neiti oli mulla sylissä, käveltiin vähän aikaa paikasta toiseen kotona. Istuin lattialle, neiti edelleen sylissä, niin itkuhan siitä tuli, kun olis pitäny vaan kävellä. :grin
 
2.5 v poika itki tänään useamman kerran, koska tuiki tuiki tähtösen videolla poika käy nukkumaan, ja se oli vissiin niin koskettavaa. :Heartblue
 
Takaisin
Top