Mistä nimimerkkisi on peräisin?

Kerran ääneen lausuttu mielikuva sopivalla vauhdilla ajettaessa veneen perän taakse muodostuneista kuvioista: aaltokukat, > vakiintui porukan sanonnaksi, kun sopivasti joku asia eteni/onnistui= joku oli tehnyt/ nähnyt aaltokukkia. Tänne foorumille liittyessäni toivoin sen ajatuksen syliini täytettä tuovan ja tuossahan se viersssä nyt tuhisee...
 
Mun nimimerkki on keksitty tekniikalla, jonka joskus opin nimimerkkien keksimiseen tilanteissa, joissa ei keksi hyvää: lähin asia/esine vasemmalta, ja se joko semmoisenaan tai muokaten. Mulla sattui olemaan juomalasina sellainen 7 dl sheikkerin muki, ja koska se olis ollut pitkä ja hankala niin väänsin se litranmitaksi 😂 ja onhan se sanonta että viedään kuin litran mittaa, ja kieltämättä raskauden yrittäminen, raskaana olo ja vauvan kanssa elo usein tuntuu hyvin vietävänä olemiselta - asiat tapahtuu ja etenee täysin omaa vauhtiaan, välillä hiljaa ja välillä rytisten, ja itse koittaa vain pysyä mukana 😄
 
Lapsena yks mun lempielokuva oli Don Bluthin piirroselokuva Peukalo-Liisa vuodelta 1994. Elokuvan saksan kielinen nimi on Däumeline, josta tulee mun nimimerkki sekä profiilikuva :smiling-eyes:
 

Liitteet

  • peukiskansi.jpg
    peukiskansi.jpg
    156.5 KB · Katsottu: 47
Selasin Titanicin uhrien nimilistaa. Vastaan tuli Wendla. Se kuulosti jotenkin niin minulta ja totesinkin heti, että tuo on muuten tuleva nimimerkkini.
 
Takaisin
Top