Mistä nimimerkkisi on peräisin?

Nimi oli jossain nuorten kirjassa, sen lausuminen viehätti mua silloin, olin kiinnostunut ranskan kielestä (ja toki vieläkin). Se on siis ranskalainen etunimi. Otin nimimerkin ekan kerran käyttöön netissä vuonna 2003 ollessani 13-vuotias. Se muistuttaa vähän omaa etunimeä myös.
 
Etunimestä. Alotin etunimellä ja vuosiluvulla, mutta vaihdoin tähän melko nopeasti. Mulla on yksi vakionicki eri alustoilla ja pelaamisessa, mutta olis ollu liian tunnistettavissa jos samalla olisin tänne rekannut, kun haluan kuitenkin pitää jonkunasteista yksityisyyttä.
 
No kun tykkään kissoista yli kaiken :Heartpink ja on tää johdanto yhestä sähköpostiosotteesta mutten kuitenkaan halunnut sitä samaa, vaan vähän erilaisen tälle foorumille.
 
Omasta nimestä olen keksinyt joskus teininä, sama on myös osana ensimmäistä sähköpostia minkä tein. Siitä asti olen aina laittanut saman nimimerkin joka paikkaan, välillä syntymävuosi mukana :happy:
 
Omasta nimestä kavereiden antama lempinimi ja mun syntymävuosi. Vaihdoin hetkeksi nimimerkkiä, mutta piti vaihtaa takaisin, kun en tunnistanut itseäni siitä. Tää on tuttu ja turvallinen ja siksi osa minua. :joyful:

Ps. Mun kuvan auringonkukka on myös itse kasvatettu. Testasin, onnistuuko saada siemenistä ja hyvin onnistui, iso läjä. Ei ole mitää super tiedettä, mutta silti. :happy:
 
Mulla tulee siitä kun kattelin artikkeleita, et minkä kokosii sikiöt on milläkin viikolla ja olin kattovinani et mulla vastais viikoissa pähkinää. (No ei tosiaan vielä vastaa:hilarious:) noh mutta jossain vaiheessa vastaa! :D ja numero on ikäni.
 
Ajattelin tänne liittyessäni olevani viimeisilläni raskaana ja hiihteleväni onnellisena äitiyslomalla keväthangilla... Toisin kävi, se raskaus meni kesken enkä päässytkään lomailemaan keväthangille. Onnistuneessa raskaudessa olisin kyllä päässyt hiihtelemään, vaikkakin alkutalven hangille, mutta eipä loppuraskaudessa paljoa hiihtämään tehnyt mieli... :hilarious:
Jossain vaiheessa päädyin googlaamaan nimimerkkini ja totesin että joku muukin on tuolla nimellä toisaalla :shifty:, ja päätin vaihtaa nimimerkkiä. N keikahti nurinpäin ja hyvä näin. Edelleen tottelen kyllä alkuperäistäkin nimimerkkiä.
 
Olen kuullut kerran nimen Indi ja se tuo mieleeni Intian, missä olen käynyt n.10 vuotta sitten. Aasian maat ovat mulle rakkaita, erityisesti Intiaan liittyy paljon merkittäviä muistoja ja hetkiä! :happy: Siellä tavallaan sain vahvistuksen ajatukselle, että haluan joku päivä omia lapsia.
 
Mä vaan päätin ex tempore rekisteröityä tälle foorumille ja otin nimmariks sen mikä ensimmäisenä tuli mieleen... Usein ne ensimmäiset ajatukset mulla on jotain tämmösiä tilipitappi ja heippulihei ja pilipali kun pää lyö vaa niin tyhjää :rolleyes:

Et mitähän mä keksin sit lapselle nimeks... :banghead:
 
Mun nimimerkkini kunnioittaa paitsi mun etnistä perimää, myös tekee näkyväksi meidän kaikkien privaosastoa, joka urheasti hoitaa osansa raskauksien ja synnytysten aikana, kun saatamme elämän alkuun kullannuppujamme!
upload_2021-10-5_23-27-46.png
 
Demitin ahkerasti aikoinaan ja siellä nimimerkkini oli fruktgodis, nimimerkki on jäänyt niistä ajoista käyttöön vähän jokapuolella. Alunperin kun tein käyttäjätunnusta demiin, oli tietokoneen vieressä peltinen purkki kovia hedelmäkarkkeja laivalta ja purkin kyljessähän luki fruktgodis.
 
Olen kiinnostunut astrologiasta, joten nimimerkkini liittyy vahvasti mielenkiinnon kohteeseeni ja ylipäätään siihen ajatukseen, että jokaisessa hetkessä on pieniäkin valon pilkahduksia pimeyden keskellä. Starlight kuulostaa kuitenkin hienommalta omaan korvaani kun "tähtien valo", joten siksi englanniksi. Viiva perään, sillä pelkkä starlight oli varattu :Glowing Star:
 
Mulla on joku pakkomielle, että nimimerkin pitää aina alkaa mun etunimen ensimmisellä kirjaimella ja sen pitää kuvastaa minua/persoonaani jotenkin. Tykkään kaikenlaisista pupuista, metsäjänikseen liittyy harrastukseni metsästys ja metsäjäniksen latinankielinen nimikin alkaa "oikealla" kirjaimella, joten monta kärpästä yhdellä iskulla :Rabbit Face:
 
Onda oli aikanaan teini-iässä "improilu"harjoituksessa minulla ollut rooli ja hän oli kovin tomera, mutta äidillinen ja se sitten tuli mieleeni kun ekan kerran 10 vuotta sitten perustin ekan odotusfoorumin tunnukseni. Onda on italiaksi aalto. Mulle oli tärkeää, että nimimerkkiä on helppo taivuttaa suomalaisittain kuin nimeä ja se toteutui, joten tuli käyttöön.
 
Ei suurta tarinaa, mutta tykkään sekä laventelin tuoksusta että väristä. Laventelin symboloima rauhallisuus taas kuvastaa minua, tai ainakin olemustani muiden silmissä :smiling-eyes::Cherry Blossom: oi, kumpa tietäisivät miten tämän rauhallisen kuoren alla kuplii!
 
Takaisin
Top