Mistä nimimerkkisi on peräisin?

Conchobarre on naispuolinen versio nimestä Conchobar, jonka niminen oli mm. kuningas irlantilaisessa mytologiassa. Otin sen nimimerkiksi ja "taiteilijanimekseni" ehkä 17-vuotiaana eli 15 vuotta sitten, koska olin silloin(kin) todella kiinnostunut kelttiläisestä kulttuurista ja iirin kielestä..
 
Mä valitsin hetken mielijohteesta tämän, kun tuntuu, että oon niin ylpee itsestäni, kun oon raskaana :cool14 Eli biisi 'Mä oon niin leija' käväs mielessä ja muutenkin leijun jossain zen-pilvessä.
 
Nacre on helmiäinen mm. englanniksi, Wikipedian mukaan "Nacre also known as mother of pearl". Helmet muodostuu helmiäisestä, se on vahvaa ja joustavaa.

Mä tässä kasvattelen mun omaa helmee, lahja-alkiota (helmi syntyy, kun eliön kuoren ja vaipan väliin joutuu vieras hiukkanen). :cat:
 
Moana on ollut mun nimimerkki kaiken maailman nettijutuissa ekan kerran joskus 15-vuotiaana. Aina silloin tällöin olen senkin jälkeen käyttänyt. Alunperin teininä sain idean nimimerkille sen aikaisen lempibändini biisistä. :)
 
Vanhempani kuulemman kutsuivat minua päivänsäteeksi vauvana, koska olin niin iloinen ja rauhallinen. On pysynyt sieltä saakka matkassa. Syntymävuoden numerot piti lisätä, kun oli pelkkä päivänsäde jo käytössä.
 
Pepi ystävien keksimä yli 10 vuotta sitten, kun silloisessa kaveriporukassa oli toinen saman niminen henkilö kanssani. Pepi ei liity omaan nimeeni mitenkään, mutta yhden pojan mielestä meikäläinen oli kuin Disneyn söpö Pepi-koira :D nen-pääte tulee sukunimestäni.
 
Kooko oli USA laisen ystäväni antama lempinimi minulle, tulee siis sanasta kookospähkinä. Ystäväni rakastaa kookospähkinöitä, ja oppiessaan ko. sanan suomeksi, hän alkoi kutsua minua kookoksi (vaikka toki kookos olisi ollut loogisempi lyhennys, mutta en halunnut lähteä korjaamaan. :hilarious:).

Nimimerkkini alku Ms viittaa tietysti neitiin, jonka lisäsin osaksi vakinimimerkkiäni eri somekanavilla/foorumeilla. Nykyään pitäisi kyllä olla mrsKooko, mutta en ole viitsinyt lähteä muokkaamaan tuttua ja turvallista nimimerkkiä. :p
 
Takaisin
Top