Missä vaiheessa kerrotte uutisen?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ilo13
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
niin...ystävän vaan piti ajaa 80km päästä huomenna kylään...pakkohan mun on kysyä tuleeko se vai ei ettei mee koko päivä ohi ootellessa jos se ei si tuukaan o_O

Ompa tosi harmillinen juttu heidillä!! Kyllähän ystävän pitäisi ymmärtää että se on jokaisen oma asia milloin kertoo ja miten kertoo. Onhan raskaaksi tuleminen niin suuri elämän mullistus että menee siinä tovi sulatella asiaa!! Tsemppiä! :)

no,tästä nyt sitten vähän isompi soppa synty o_O...kaveri vastas just: "en taida nyt tulla huomenna,en olis kuitenkaan hyvää seuraa.kattellaan joskus toiste,laittelen viestiä joskus myöhemmin"

huomaan nyt itte vuorostani loukkaantuvani tästä.olen vähintäänkin yllättynyt.no,saa ny si nähä kauanko tätä hiljasuutta kestää si...

Ehkä on hyvä antaa ystävälle vähän aikaa toipua teidän onnenuutisesta... Varmasti raskasta hänelle ja ehkä hänkin kokee pahaa mieltä, ettei pysty olemaan onnellinen sun puolesta. Toivottavasti tilanne kuitenkin pian selviää eikä jää kaivelemaan teidän välejä ja ystäväsi ymmärtää ettei ole häneltä pois että olet raskaana! Tsemppiä!

Onpa kurja tilanne Heidillä :( Meillä oli kakkosen kanssa vähän samantyyppinen tilanne miehen kaverin ja hänen vaimonsa kanssa. Mies sai sitten vihdoin viimein kerrottua heille, kun heidän häihinsä ilmottauduttiin. Vauva oli sillon jo syntynyt... Onneksi he ymmärsi, että ei tilanne ollut meille/mun miehellekään helppo.

Mua niin kyrpii! Kaveri oli eilen kirjottanu mun face seinälle päivityksen jossa selvästi kerrottiin meidän odotuksesta >:/ Ihan vielä en olis ollu valmis facessa hehkuttamaan, kun ei vielä miehen veljetkään ja mun isovanhemmat tiedä! Ä-R-S-Y-T-T-Ä-Ä-!!!!!!!! Ja en ees ehtiny poistaa sitä ennenkuin siinä oli joku sata tykkäystä ja kommenttia, GRRR!!!

Ikävää, Zeni. Mm. ton takia en ole kertonut vieläkään kuin hyvin harvoille, en edes vanhemmilleni :) Joillakin ei vaan tunnu pysyvän suu supussa, vaikka aikomus olisi hyvä...

Rakenneultran jälkeen ei ole enää niin väliksi, siinä vaiheessa näkyy jo aika varmaan paljaalla silmälläkin.

oho,aika törkee veto ystävältä :sad001 tollasten jälkeen käy mielessä pitäskö laittaa siihenkin joku esto,ettei suoraan seinälle pysty muut postaileen ihan mitä vaan.

Kyllä on Zeni inha temppu kaverilta. Mää olisin nii suuttunu kyllä. En määkään ois vielä pitkään aikaan valmis kertoon fasessa. Kukaan muu ku mä ja mies ei vielä tiietä. Mun äitille kerrotaan varmaan ens viikolla nt-ultran jälkee ja miehen vanhemmille joulun jälkeen vasta kun sitten vasta nähhään. Viime raskauessa kerroin joskus 25-viikolla tai myöhemminki fasessa, sillon ei kyllä kellään ollu epäselvää oonko raskaana ku maha oli iso.
Kannattaa kaverille kertoa että teki nyt väärin, vois se vähän miettiä haluaako kaikki odotustaan ihan alussa fasessa kertoa vaikka asia onnellinen onki. Mietin vaa miten jotku ei tajua et ihmiset osaa kertoo itse asiansa??

Emmä jaksa kauaa olla vihanen :) Sanoin kyllä, että ei ollu kauheen kivasti tehty ja olisin ite halunnu kertoo tietyille ihmisille ihan kasvokkain, mutta meni jo. Ei me tätä varsinaisesti salaisuutena oo pidetty, jos joku on kysyny niin on kyllä myöntäny. Viikot kuitenkin jo sen 12+ ja kahessa ultrassa kaveri näkyny ja sykkeet kuuluneet viimeksi tänään. Ja eipä enää tarvi huolehtii pomolle kertomisesta ;)

No on törkeetä laittaa faceen ennen kuin sen on itse siellä paljastanut!! Mä oon kyllä varmuuden vuoksi sanonut kaikille, et tätä uutista ei vielä sinne saa laittaa, mut pitäis jokaisen ymmärtää sanomattakin..

mä heidi luulen että se oli nyt hyvä "tekosyy" purkaa pahaa oloaan sinuun. Uutinen ei varmastikaan olisi ollut muutenkaan ihana hänelle, mutta nyt hän voi sitten "syystä" kiukutella eikä tarvitse edes esittää olevansa iloinen teidän puolesta. Jos ymmärrät mitä tarkoitan? Menee kuitenkin varmasti ohi ajan kanssa! Ainakin toivon niin!

Viime viikolla kerroin sitten vanhemmilleni kun viikkoja täynnä 12. Iskälle näytin kuvaa puhelimesta että tämmönen olisi kesäkuussa tulossa. Ihan siinä molemmat herkistyttiin ja iskä oli tosi iloinen. Sanoin isälle etten ole vielä äidillekkään kertonut tästä… äiskä oli suihkussa ja alkoi sieltä pukkarista huutelemaan että mitä et ole kertonut…se ajatteli että meille tulee toinen koira :) Näytin sitten äipällekin kuvaa ja oli tosi ilahtunut, kun edes joku heidän viidestä lapsesta on tälläinen lapsitehdas :D Nyt sitten tietää molempien vanhemmat, kun mieheni kertoi viikonloppuna asiasta ja veljelle kerroin eilen, kun hän asiaa epäili jo muutama viikko sitten :) Viikonloppuna jouduin ostamaan jo ekat äippähousut, kun tuo maha niin mukavasti pullottaa joten kauaa tätä ei enää muiltakaan salailla.

Menin typeränä kertomaan melkeen heti plussan jälkeen parhalle kaverilleni (jota myös pidin ennen tätä erittäin luotettavana) ja vielä oikein painotin, ettei hän kerro kenellekkään yhteiselle tutullemme, sillä mies halusi itse kertoa skeittiporukan pikkujouluissa kaikille ystävilleen samalla kertaa.. No ei hän mitään saanut kerrottua kun Helsinkiin muuttaneet tuli jo onnittelemaan! Asumme Seinäjoella. Ja lopulta selvisi että KAIKKI täällä ja Helsingin päässä on tiennyt jo kolme kuukautta. Me ei vain miehen kanssa olla tiedetty että kaikki on tiennyt. Harmittaa ihan hulluna että menin kertomaan kaverilleni, ja hän oli vielä mennyt suuttumaan tälle miehelle kelle itse kertoi :D
En edes jaksa laittaa tälle mitään viestiä, mies vain kiitteli tekstarilla kun meni eväämään häneltä tilaisuuden kertoa merkittävimmän uutisen elämässään.
Mutta opimme tästä.

Nyt oli appivanhemmat tajunneet ultrakuvan jääkaapinovessa - mummu halasi hermostuneena ja ukko oli hiljaa ja puhui muita - ei ollut miehelle sanonut asiasta mitään. Eli ei mitään uutta reaktiorintamalla.

nyt on sitten tieto ns. julkisessa levityksessä. Tosiaan töissä pakko sanoa, potkimis- ja tönimisriskin vuoksi. Samapa tuo sitten vaikka tieto lähtee leviämään. Mä nyt olen avoin, että varmaan huonojakin uutisia käsittelen isolla porukalla. Ja onhan se 12 viikkoa nytten täynnä joten toivotaan parasta. Jännittää kun miehen siskon kihlajaiset on joulun aikaan ja suku kokoontuu. Liekö vain että meidänkin tilanne tulee puheeksi ja ne on niin hassun kamalia välillä nuo miehen tädit o_O

Harmittaa vain yhä äidin asenne kun sovin isän kanssa että hän kertoo mummulle, mutta äiti ei halua sanoa omille vanhemmilleen. Mutta mä en haluais että ne muualta kuulee niin pitää sitten ite jouluna sanoa. Äiti ei muutenkaan kyllä ole ollut sitä mieltä että saisi puhua, edes meidän perheenkään kesken. Ultrakuvat vein näytille ja isä kattoi innoissaan, mutta äiti vain pöydän päästä vilkasi ja sano että jahas...:angry

Mikä sun äidillä on sun raskaana olemista vastaan? anteeksi että utelen, ei tarvi vastata jos et halua :)

Harmittaa vain yhä äidin asenne kun sovin isän kanssa että hän kertoo mummulle, mutta äiti ei halua sanoa omille vanhemmilleen. Mutta mä en haluais että ne muualta kuulee niin pitää sitten ite jouluna sanoa. Äiti ei muutenkaan kyllä ole ollut sitä mieltä että saisi puhua, edes meidän perheenkään kesken. Ultrakuvat vein näytille ja isä kattoi innoissaan, mutta äiti vain pöydän päästä vilkasi ja sano että jahas...:angry

Olisko äidilläs menettämisen pelkoa? joko sun, tai uuden lapsen? Onko hänelä ollut keskenmenoja, vaikeita synnytyksiä tms?? On se muuten hankala ymmärtää moista asennetta. Tsemiä, äiditkin on kuitenkin vaan ihmisiä, kaikkine heikkouksineen.. yritä ihmeessä udella hieman miksi suhtautuu niin nuivasti teidän ilouutiseen!

Mä en oo kertonut meidän äidillle vielä siksi, että se möläyttelee sellaisia tyhmiä pessimismin sävytteisiä kommentteja. Ei sano mitään ilkeyttään ja muutenkin tavallaan harkitsee sanomisiaan, mutta kuitenkin siltä tulee välillä sellaisia huolestuneita kommentteja, mitkä mun mielestä pitäisi jättää sanomatta. Ettei tavallaan lietso turhaa pelkoa vastapuolessa. Se tosi harvoin osaa sanoa mitään tsemppaavaa ja rohkaisevaa, vaan ennemminkin voivottelee ja maalailee vielä vähän lisää uhkakuvia. Nyt vasta viime vuosina olen alkanut ymmärtää, miksi mun isoveli kertoo sille tosi vähän asioita, ainakaan etukäteen. Ei jaksa kuunnella äidin murehtimista ja kyselyä ja voivottelua.

Toisaalta kääntöpuolena myös se, että äiti ei ole koskaan arvostellut mua tai mun valintoja vaan on rakastanut mua sellaisena kuin olen.

oho,aika törkee veto ystävältä :sad001 tollasten jälkeen käy mielessä pitäskö laittaa siihenkin joku esto,ettei suoraan seinälle pysty muut postaileen ihan mitä vaan.

Asetuksista saa niin että vain sinä ja se mahdollinen kirjoittaja näette kirjoituksen. Sit on ihan sama mitä jengi sinne rustaa kun vaan sä näät ne. Näin mulla. Asetuksen nimeä en muista ...

Takaisin