Kahdelle kaverille kerroin aika alussa, koska näin heitä enemmän ja oli jotenkin olo, että "valehtelen", jos en sano. Enkä halunnut alkaa kehittelemään mitään "kun on tää antibioottikuuri" -juttuja, kun ruokaviinit jäi pois yms. Kaksikko oli sama, jolle olin aikanaan puhunut keskenmenosta, joten tietävät kyllä miten hankala asia tää mulle on. Aiheesta ei juurikaan (onneksi) ole keskusteltu kertomisen jälkeen.
Vanhemmat eivät tiedä vielä, enkä oikein haluaisi kertoakaan.. Vaikka pakkohan se jossain vaiheessa on, jos ei kesken mene. Se vaan tarkottaa sitä, että ihan kaikki, siis ihan kaikki, tietävät noin neljä sekuntia kertomisen jälkeen - vaikka miten pyytäisin, ettei vielä puhuta

Äiti ei yksinkertaisesti pysty pitämään yhtäkään asiaa itellään, ikinä. Kuinka kauan tässä voi vetkuttaa olematta kauhea?... En halua loukata sillä, etten kerro, mutten jaksa kyllä oikein sen kertomisen seurauksiakaan. Oletus kun nyt kuitenkin on, etten tule koskaan lapsia hankkimaan/saamaan, joten olankohautuksella tämä ei mene senkään takia.
Miestäkin olen pyytänyt olemaan hissukseen niin kauan kuin pystyy. En voi kieltää kertomasta esim. vanhemmilleen tai parhaalle kaverilleen, mutta mitä pidempään asia saa olla, sen parempi. Toistaiseksi ei ole kuulemma kokenut ylitsepääsemättömäksi kertomatta olemista, mutta
haluaisi jouluna puhua perheelleen. Siihen on taipuminen :)
Syitä hiljaisuudelleni on monta, päälimmäisenä
kahden edellisen raskauden päättyminen keskenmenoon (lapsia ei siis ole). En oikein vieläkään "osaa" olla raskaana, siksi siitä ei ehkä niin halua muillekaan huudella. Nt-ultrassa kaikki vaikutti normaalilta, eikä seulonnassakaan tullut kutsua jatkotutkimuksiin. Olo on hyvä, vuotoja ei ole, eli kaikki on periaatteessa juuri niin hyvin kuin voi olla. Mutta silti... Silti sitä vaan miettii, eikä jotenkin uskalla uskoa.
Yksi työkaveri tietää. Johtui siitä, että reagoin yksi päivä töissä pikkujoulukutsuun sen verran kummallisesti ("ööö, tota, eiku, emmä tota niinku ehkä tuu, tai siis että... änkytiänkyti"), että teki sen jälkeen mieli selittää :D En tiedä miksi menin siitä niin lukkoon, en osannut yhtään reagoida. Hassuinta tässä on se, että olen tuntenut ko. ihmisen viikon verran :) Mutta ehkä kertominen oli siksi helpompaa. Tätä ihmistä kun ei hetkauta palaakaan suuntaan tai toiseen olenko raskaana vai en. Ja se on hyvä se :)