Missä vaiheessa kerrotte uutisen?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ilo13
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
mua kans vähän hirvitti näin aikasin sanoa, ny 10+2.mut toisaalta asia on niinkun mies sano,et kun ei sitä koskaan voi tietää mitä käy niin iloitaan ny kun on mistä iloita ja tilanteen mukaan sitten etiäpäin :)

miehen äiti sitten eilen jo soitteli et pitäs pitkin tätejä ja enoja soitella ettei ne kuule sitä muualta ja kun ne niin tykkäs kun miehen velikin soitti itte jajaja...puuh. :eek: siihen mies sano kyl onneks aika suoraan ettei tässä ny lähetä soitteleen viä yhtään mihkään et ihan rauhassa ootellaan se ultra ainakin ja sillä selvä.

Minä oon kertonut omille vanhemmilleni ja kahdelle siskolle jo. Muutama kaverikin tietää. Miehen vanhemmille ja sisaruksille sekä muille kavereille kerrotaan vasta joskus nt-ultran jälkeen :)

Meillä tietää vaan minä ja mies. Viime raskaudessa kerroin isoäideille nt-ultran jälkeen (ne kerto miehilleen) rv 12-13, veljen vaimo hoksas rv 14 ku olin ostamassa mammafarkkuja. Muut varmaan joskus rv19 ainaki miehen sukulaiset ku käytiin sielä ja maha näky, muut varmaan vähän aiemmin. Ei ollu suunnitelmissa piilotella nuin kauaa, enkä tiiä miks piiloteltiin mutta niin kävi. Nyt kerrotaan nt-ultran jälkeen isoäideille ja muut saa varmaan huomata, luultavasti aikasemmin ku viimeksi :) Sillon käytin mahan piilottavia paitoja rv17-19 asti, nyt en oo käyttäny, et oikeesti maha näky viimeks aiemmin. Ku nyt 12viikolle ees pysys piilossa nii sit saa näkyä. Turvotus kyllä on hirveetä että voi olla et äiti arvaa ens viikolla ko mennään kotiin mut ei se välttämättä kehtaa kysyä jos ei oo ihan varma.

Mä shokeeraan kaikki laittamalla facebookkiin ensimmäisestä ultrasta kuvan.Kukaan muu tästä ei tiedä ku mun mies ja sisko. :) Viimeks menin hehkuttamaan riskiviikkojen jälkeen raskautta facessa ja ensimmäisessä ultrassa paljastui keskeytynyt keskenmeno.En jaksa kaikille erikseen alkaa uutisesta kertomaan.

Me ollaan perheelle ja lähimmille ystäville kerrottu ja muut saa tietää sitten ultran jälkeen kun on varmistettu et kaikki on ok

Mä ajattelin kertoo kun tulee rv 10+0 = 27.11. Mulla on toinen raskaus, niin maha alkaa jo nyt (rv 8+5) näkymään päivän aikana kun turvotusta tulee.. Nt-ultra on vasta 12.12 rv 12+1 ja sen jälkeen ajattelin töihin kertoo.

Yks työkaveri, jonka lue mielummin ystäväksi, kysy kerran suoraan, koska tiesi tästä projektista. ;) Myönsin.. Sama juttu serkun kanssa. Kysy suoraan vko sitte, koska oli kesällä juttua et toinen saa tulla jos on tullakseen.. Molemmat lupas olla hiljaa asiasta. :)
Mäkään en halua olla sitten selittämässä kaikille huonoja uutisia ja muistaisko sitä sitte ees kaikille kertoo niitä huonoja uutisia ja vois tulla inhottavia tilanteita.... :/

Meillä oli ultra tänää ja oltii aateltu tän jälkee asian julkistaa, mutta olikin vasta rv 10+4. Uusi ultra on ens viikolla, ku tässä ei vielä voitu nähdä kaikkea. Mitä mieltä ootte, eikö nyt olekin vielä nii kriittiset vaiheet että kannattaa oottaa vielä toi ens viikon ultra? Tästä tuli kyllä hankalaa. Nii malttamaton että tekis mieli kertoa jo kaikille! :D Mutta mukavampi oottaa viikko ja varmistaa että kaikki on kunnossa.

täällä kerrottiii heti positiivisen r-testin tehtyä lähimmille ystäville jotka tiesivät jo kestäneestä yrityksestä ja tukilääkityksistä. Varhais ultran jälkeen kerroimmen anopille ja kasvatti-äidille. Nyt Np-ultran jälkee kerroimme miehen siskolle ja kasvatti isälleni :)

Palmu: kyllähän jo todella hyvällä mallilla ollaan noilla viikoilla :) Mutta itse olen niin pessimisti että omalla kohdallani halusin odottaa tuota 12 viikon raja pyykkiä ennenkun "uskalsin " kertoa/julkistaa tiedon. Vieläkin jonkun asteinen kummistus kiusaa, mutta olen yrittänyt nyt jo hieman huokaista kun ollaan ns. turvallisilla vesillä :)

Palmu: tee puoliväliratkasu ja kerro joillekin ihan lähimmille?ei sitten niin paljon polttele :grin me kerrottiin vanhemmille isänpäivänä kun oli tasan 10viikkoo kasassa,ja meiän ystäväpariskunta tiesi plussasta asti.tässä sitten on fiiliksen mukaan pikkuhiljaa lähimmille kerrottu...ei sitä määräänsä enempää voi varmistella :) missä tahansa kohtaa elämää voi sattua niin kaikellaista että mun mielestä sillon jos on iloittavaa niin voi iloita.surut surraan sitten jos niitä tulee,ja eikös se niin oo että jaettu ilo on kaksinkertainen ja jaettu suru puolet pienempi?

Joo siis perheelle on kerrottu jo ajat sitten ;D haha. Samoin ihan parhaimmille ystäville. Ja nyt ton ultran jälkee kerrottiin muille läheisille ystäville, kun hän kerta siellä näkyi. Mä oon sen verra sosiaaline etten tommosta kauaa pysty pidättää itellä. Sitä paitsi läheisiltä saa sit hyvää tukee jos jotain käy. Mut kaikille en tietty haluu kertoa ku vasta sit ku on 'varmaa' tietoa, ni ei tarvi puolelle maailmalle alkaa selittelee jos jotain käy, eli sitte ton 12. viikon alkamisen jälkeen.

Mun äiti paljasti raskauden syntymäpäivillään kaikille vieraille ja mulla viikkoja kasassa 10+ joten toivotaan et matkalainen pysyy mukana :D

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Minä kerroin nyt tuon nt-ultran jälkeen vanhemmille ja sisaruksille. Siinä sitä ihan tarpeeks yhelle kerralle. Ja töissäkin tietää muutama, niin luulen että kyllä siellä kaikki muutkin tietää kun muutama tietää... Heti tuli jotenkin todellisemman tuntuista kun kertoi vanhemmille. Ja suuri toive että vauva myös pysyy siellä mahassa ja terveenä, kun oli aivan pakko mennä jo lörpöttelemään.

Heidi79: siltä pohjalta mäkin mietin et kenen kanssa voisin myös sen menetyksen jakaa jos niin ikävästi käy.

Mä eilen meinasin julkistaa tän uutisen,mut heti tuli semmonen olo et ku mulla koht 3 ja 2v täyttävät lapset ennestään,et mitäs sit jos saan aikaan hurjii arvostelui yms. :(

mitä se fjanska muille kuuluu kuinka monta lasta teillä on /kuinka pienellä ikäerolla ne on saatu. Jos joku alkaa arvostelemaan niin jätä sellaiset kommentit kokonaan huomioimatta. Ei kukaan ulkopuolinen voi tuomita teidän valintoja koska te itse kuitenkin tiedätte parhaiten mikä teidät tekee onnelliseksi ja mitkä voimavarat teillä on hoitaa kolmea pientä lasta. Toivottavasti asian julki tuominen kuitenkin menee hyvin ja saat enemmän onnitteluita kuin ikäviä kommentteja!

Me kerrottiin heti uutisen saatuamme mun parhaalle kaverille ja siskolle. Viikko sulateltiin ja kerrottiin sitten molempien vanhemmille, joille molemmille ensimmäinen lapsenlapsi kyseessä, sekä miehen siskolle ja sen miehelle joista tulis kummeja. Muille ei oo kerrottu. niin paitsi et jätän perjantaina opiskelun hetkeksi sivuun ja aloitan joulutuuraukset kehitysvammaisten kodissa ja sille pomolle kerroin että pystyin toivoa vuorot kun on kaikkia tutkimuksia yms tulossa. Mutta nyt tekis mieli jo ns. avoimesta ilmoitella. En aio facebookkiin tms. laittaa mitään infoa vaan haluaisin vaan isovanhemmille ja muutamille kavereille tiedottaa. Tai mummu tietää ku äiti oli sanonu, mut. En taida vielä uskaltaa....:confused:

nyt kun on eka kunnon ultra takana ja 12+6,niin aattelin sitä jo vähän ystävillekin kertoo jos sopiva väli osuu. :) mies on myös kertonu jo muutamille ystävilleen :) ja miehen äiti varmaan koko suvulle o_O:grin

isoin ongelma mulla nyt on,miten jakaa tää uutinen erään mun parhaimpiin lukeutuvan ystävän kanssa.hänen kanssaan on kipuiltu jo pitemmän aikaa lapsettomuusasioita (munkaan ei pitäny saada luomusti lapsia),ja heillä nyt hoidot päällä...kiva sitten mennä sitä tämmösellä lyömään navan alle.oon miettiny sopivaa tapaa kertoo mut jotenkin sitä ei vaan tunnu tulevan :confused:

Heidi79 pääasia on mun mielestä et kerrot ite sille ysätävälles, ettei hän vaan kuule sitä muualta. Tottakai sitä miettii mikä oi paras tapa kertoo mutta ite en osaa siinä auttaa.

joo olis aika tylyä että kuulis sen muualta tai arvais itte kun mahan koko kasvaa niin ettei voi olla huomaamatta :confused: kovin kauaa en enää kehtaa tätä uutista pantata ny kun toi ultrakin käytiin jo...ongelma tässä viä se,että me asutaan eri kaupungeissa ja työ- ym kuvioiden takia nähdään turhan harvoin,mut jotenkin ei haluis sitä missään fb-keskustelussa kertoo...äh.

Takaisin