Missä vaiheessa kerrotte uutisen?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ilo13
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Ilo13

Jostain jotain jo tietävä
Meillä esikoinen tulossa ja tosiaan viikkoja vasta 5+1 ja minua alkanut huolettaa kun koko marraskuu on täynnä juhlia ym. missä tavataan sukulaisia ja ystäviä. En haluaisi kertoa ennen np-ultraa mikä on vasta joulukuussa. Mutta esimerkiksi kavereille on varmaan turha valehdella, miksi tulen pikkujouluihin autolla ym. Muutama ystävä kyllä tietää jo, että pystyn jakamaan asiaa jonkun muunkin kuin rakkaan mieheni kanssa :) Missä vaiheessa olette kertoneet/kerrotte?

Me ollaan kerrottu asiasta vapaasti siitä lähtien kun ollaa asiast tietää saatu, en nää mitään syytä miks panttaa

Minä hölösuuna oon jo lähimmille kertonut vaikka ensin aattelin etten kerro kuin vasta ekan kolmanneksen jälkeen :) Koulussa osa tietää kun oon neulonut koko syksyn vauvan vaatteita :D

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Me kerrotaan asteittain. äidilleni kerroin jo ja mies tietää, anopille kerrotaan mahd.myöhään ku on niin ressaaja :D siinä nt-ultran jälkeen yleensä. ainakin viimeksi papalle lähetettiin viestinä ultrakuva. ressukka ajo pyörällä ojaan ku luki viestin ajaessa :D :D

Meillä lähiperhe sekä pari lähintä ystävää tietää. Muuten täälläkin pyritään oottamaan nt-ultraan asti. Toivottavasti töissäkään ei tarvitsisi kertoa ennen sitä. Viime raskaudessa piti kertoa lähitiimiläisille + pomolle kun alko olemaan poissaoloa pahoinvoinnin takia.

Me ollaan jo kerrottu muutamalle kaverille, vanhemmille ja sisaruksille kerrotaan alkuraskauden ultran jälkeen, ehkä isänpäivänä. :)

Me ollaan kerrottu melko avoimesti lähipiirille ja hyville ystäville. Työparini tietää (olen ambulanssityössä) ja lapset 8 ja 9v tietävät myös.. Sitten nt-ultran jälkeen laitetaan tieto kuvan kera fb:n levitykseen... :)

Me aateltiin kertoa sitten varhaisultran jälkeen, jos on kerrottavaa.. Sillon siis vanhemmille ja sisaruksille yms. mut sitte vasta nt-ultran jälkeen kerrotaan muille. :) ei malttais oottaa, että pääsee kertomaan! :D En uskalla vielä puhua kellekkään, että ei tartte sitte alkaa taas selittelemään jos ikävästi käy..

meillä tietää miun vanhin tyttö, äiti ja isä tietää myös. Heille kerrottiin melkein heti, kun itse saimme tietää.
Parhaimmalle ystävälle kerroin pari päivää sitten. Lisäksi yksi kaverini tietää myös, koska ollaan toiset muksut ootettu ja saatu liki samaan aikaan ja hän on raskaana myös. Tosin la on joulukuussa :)

Muille kerrotaan varmaan ekan ultran jälkeen. Tosin fb-päivityksissä olen pari kertaa piilovihjaillut, mutta eipä oo kukaan vielä hoksannut :grin

Meidän lähipiiristä vain siskoni tietää tähän mennessä (viikot n. 8+3). Siskolleni kerroin heti alussa, koska tiesin hänenkin raskaudestaan heti.

Töissä kerron sitten kun tulee tarvetta, esim työmatkat estävää pahoinvointia... Voi hyvinkin olla jo parin viikon päästä se tilanne, että tulee kerrottua. Ja johan ne on arvailleet, kun olen mennyt illallisille & asiakastilaisuuksiin autolla enkä ole muuta kun maistellut viiniä.

Hyvinkin mahdollista, että isovanhemmille kerrotaan isänpäivänä, tai sitten odotellaan nt-ultraan saakka (lienee isänpäivän jälkeen...). Katsotaan nyt. :)

Mulla on sellainen periaate, että jos jotain menee pieleen, niin en halua kovin monelle eri taholle selitellä tilannetta ja kuunnella voivotteluja. Viime raskaudessa kerroimme ystäväpariskunnalle, jotka olivat plussanneet kuukautta aikaisemmin, sekä minun ja mieheni isille, koska elettiin parasta mökkeilykautta ja oli vaikea selitellä juomattomuutta. Keskenmeno kun tuli, olin todella tyytyväinen, että olin pitänyt suuni kiinni eikä tarvinnut useaan otteeseen selittää tilannetta.

Nyt aiomme kertoa tälle ystäväpariskunnalle heti kun näemme heidät (koska todennäköisesti kysyvät asiaa). Isälleni, joka asuu ulkomailla, ajattelin laittaa isänpäivänä viestiä asiasta. Muille vanhemmille sekä sisarusten perheille kerromme jouluna, koska silloin on 12 viikon rajapyykki ylitetty. :)

Me odotetaan sinne np-ultraan ja 13:sta viikolle, juurikin sen takia, ettei tarvitse surra kaikkien kanssa jos joatin menee pieleen. niin tehtiin viimeksikin ja toimi hyvin meille. Sillon kerrottiin omille vanhemmille ja sisaruksille ensin ja sitte muille.

Samaa huolta on ollut täällä päin, eli ei haluaisi kailotella koko maailmalle asiasta, kun ei sitten kuitenkaan tiedä, kuinka siinä käy... Ekaa odotellaan ja suurin pelko koko ajan just se, että jokin on tai ainakin menee pieleen.

Isänpäivää edeltävänä lauantaina joudutaan varmastikin vanhemmille kertomaan, kun ilmenee, etten ajatellutkaan normaaliin tapaani ottaa viiniä ruuan kanssa. Parhaalle kaverille oli pakko kertoa, kun oltiin menossa hänen illanistujaisiinsa samana päivänä kun itse suureksi yllätyksekseni plussasin. <3 Muut ei vielä tiedä, enkä aio kertoakaan ennen rv 12...

Me kerrottiin nyt 8. viikolla perheille, ja eile kerroin lähimmille ystävilleni. Seuraavina viikkoina taas seuraava satsi ja sitte loput lähipiirissä olevat kaverit saa kuulla just siinä 12. viikon paikkeilla. Sen jälkee se onki sitte julkista tietoa :)

Just tolla periaatteella valikoitii, että keneltä halutaa sitte tukea jos jotain käykin. Suurimman osan ei kuitenkaa tarvi tietää, mutta kiva että ois sitte tukijoukot niinä vaikeina hetkinä.

meillä periaate muuttui matkalla, aika moni tietää jo tajusin että miksi sitä salailee? Eipähän tarvii keksiä tekosyitä miksi ei saunasiideri kelpaa tms. Nautin niin kauan kuin raskaana ollaan, suunnitelmissa ei ole enempää jälkikasvua niin suren vasta jos toisin sanotaan :)

miestä ei varmaan mikään pidättele isänpäivänä kertomasta joten sillä mennään :p:grin sillon on tasan 10viikkoo täynnä (ny 9+0).varhaisultrassa kävin keskiviikkona 8+3 ja kyllä siellä ihan elävä sikiö paikallaan oli niin oon sen jälkeen ruvennu aatteleen,et mitäpä tätä uutista pihtaankaan,käy mitä käy,en tahtois siihen jossitteluunkaan mennä kovin syvälle,kun ei niillekään mitään si mahda ja aina voi sattua jotain.et jos haluis varman päälle laskee niin kertois vasta kun tulee synnäriltä :p

Meillä tämä on nyt niin sanottu julkinen salaisuus. Eli lähipiiri on jo arvannut, mutta virallisesti ei olla asiaa paljastettu. Kerrotaan isänpäivänä. Käyn nyt torstaina nt-ultrassa, niin saapahan sitten kuvilla todentaa asiaa. :)

En uskalla vielä puhua kellekkään, että ei tartte sitte alkaa taas selittelemään jos ikävästi käy..

Ensimmäisen raskauteni kohdalla kävi juuri näin ikävästi. Olin kertonut raskaudesta ystävilleni, ja kun keskenmeno sitten tuli, oli todella raskasta aloittaa soittorinki ja kertoa tapahtuneesta. Nyt odotamme suosiolla jouluun asti, jolloin on raskausviikkoja takana 13. :)

Meillä lähipiiri (sisarukset, vanhemmat, isovanhemmat ja muutama läheinen ystävä) tietää raskaudesta. Itse ajattelin aluksi juurikin niin, että en halua kertoa ennen ultraa, jotta jos jotain ikävää tapahtuu, ei tarvitse kertoa sitten sitäkään. Mies oli kuitenkin sitä mieltä että voitais kertoa. Ja sitten siinä kävi niin että kun kerroin isälle ja mummille niin hyssyttelyistä huolimatta, uutinen alkoi leviämään. Sitten oli pakko kertoa muillekin läheisille jotta saisi edes jollekin kertoa itse. Nyt vaan odotan sitä ultraa 20.11. ja toivon ettei tarvitse pistää jakoon huonoja uutisia. Jos ultrassa on kaikki hyvin, niin sitten kerron töissä. Tuskin kuitenkaan pidetään suurta ääntä tästä missään vaiheessa, ihmiset saa huomata sitä mukaa kun maha kasvaa :D

Me tosiaan kerrottiin raskaudesta kaikille lähisukulaisille (vanhemmat, isovanhemmat, sisarukset...) nyt isänpäivänä, kun torstaina oltiin saatu hyviä kuulumisia nt-ultrasta. :) Sieltä se tieto epäilemättä lähtee leviämään melko nopeasti muillekin... Kavereillekin ollaan jo osalle paljastettu, muutamalle vielä pitäisi tieto levittää.

Mutta kiva kun tämä ei ole enää salaisuus, voi olla rennommin. :)

rv 12+0 poks :)

Takaisin