Missä teidän vauva tulee nukkumaan?

Meillä esikoinen nukkui alusta asti omassa pinnasängyssä ja välillä sitterissäkin, mihin nyt sai yökukkujan nukahtamaan. Meillä pulloruokittiin niin sille sänkyynottamiselle ei ollut tarvetta ja joutui kuitenkin kousemaan pystyyn lämmittämään maitoa. Hän melkein neljävee nukkuu omassa sängyssään samassa huoneessa, saapa nähdä onnistuuko omaan huoneeseen muutto vai muuttaako äiti olohuoneeseen vauvan kanssa :)

Meillä esikoinen muutti omaan huoneeseen kolme vuotiaana ja onnistui yllättävän hyvin. Ite silloin epäilin että tuleeko siellä nukkuminen järkytyksenä, mutta oli siitä vaan tosi onnellinen :) Meillä oli silloin samalla muutto kaksiosta kolmioon. Olisi muuten varmaan jo aiemmin muuttanut omaa huoneesee.
 
Samassa huoneessa, erillään olevassa pinnasängyssä. Välillä sitten saattaa jäädä viereen, jos äiti nukahtaa :angelic:
Meillä molemmat hoiti yösyöttöjä joten kauempana oleva sänky oli ok.
Samaa toivon ja ajattelen tulevastakin.

Omaan huoneeseen sitten, kun se on ajankohtaista. Esikoinen oli 2v, kun muutettiin, nyt suunnitelmissa laajennus.
 
Minä aattelin ostaa semmoisen suht pienehkön pinniksen josta saa sivuvaunun sängyn viereen. En halua ottaa vauvaa sänkyyn missä mies ja koira, ei tule minun herkkänisen nukkumisesta mitään kun pelkään että joku liiskaa vauvan! Meillä myös pieni makuuhuone... Pinniksessä myös pyörät alla niin voidaan sit sillä rullailla vauvan huoneen ja meidän makkarin väliä pikku öttiäisen kanssa niin mieskin saisi unta kun käy sitten töissä.

Meillä on myös sohvasänky ostettu vauvanhuoneeseen ja siihen hyvä joustinpatja niin voin siellä nukkua vauvelin kanssa välillä ja aika tietty näyttää mikä toimii lopulta parhaiten.

Ensimmäinen lapsi tulossa joten en yhtään tiedä onko hyvä vai huono idea. Mitäs kokeneemmät luulette?
 
Mä olin esikoista odottaessa ehdottomasti sitä mieltä, että nukkuu omassa sängyssä. Mutta viikko ilman kunnon unta ja nukuttiin vierekkäin. :hilarious:
Tän toisen kohdalla en varmaan edes yritä nukuttaa omaan sänkyyn, on se niin paljon helpompaa kun ei tarvitse nousta syöttämään. :rolleyes:
 
Minä aattelin ostaa semmoisen suht pienehkön pinniksen josta saa sivuvaunun sängyn viereen. En halua ottaa vauvaa sänkyyn missä mies ja koira, ei tule minun herkkänisen nukkumisesta mitään kun pelkään että joku liiskaa vauvan! Meillä myös pieni makuuhuone... Pinniksessä myös pyörät alla niin voidaan sit sillä rullailla vauvan huoneen ja meidän makkarin väliä pikku öttiäisen kanssa niin mieskin saisi unta kun käy sitten töissä.

Meillä on myös sohvasänky ostettu vauvanhuoneeseen ja siihen hyvä joustinpatja niin voin siellä nukkua vauvelin kanssa välillä ja aika tietty näyttää mikä toimii lopulta parhaiten.

Ensimmäinen lapsi tulossa joten en yhtään tiedä onko hyvä vai huono idea. Mitäs kokeneemmät luulette?

Kuulostaa hyvältä mun korvaan [emoji4] Vauvan ehdoilla ja toi on kyllä kiva, että vauvan huoneessa on sulle myös lepopaikka, ja mies saa nukkua rauhassa. Olisi ollut kiva jos meilläkin olis ollut tollanen vaihtoehto esikoisen kanssa [emoji4]
 
Mä bongasin netistä semmosen söpön harmaan pehmeän sivuvaunusängyn. Maksoi noin 100e. Mietin jo että jos kaikki menisi hyvin niin tilaisko semmosen ekaks puoleksi vuodeksi vaikka, vai ostasko kerralla pinniksen. Meilläkin aika pieni makkari, niin en tiiä tekeekö miten tiukkaa pinniksen kanssa
 
Silloin kun tajusin että esikoinen ei tuu nukkuun pinniksessä, tilasin tämmösen. Linkkaan tänne koska etin vastaavaa suomesta kissojen ja koirien kans mutta ei löytynyt.. tää on saksalainen nettikauppa mistä tilasin silloin vaunut ja turvaistuimen ja melkein kaiken ja sujui hyvin.

https://www.babyonlineshop.de/shopa...ini-Beistellbett-Buche-natur-unbehandelt.html


Mut toi oli siis semmonen pinnasänkyä pienempi 3 laitainen "sivuvaunu" missä pohja portaattomasti säätyy vanhemman sängyn pohjan korkeudelle ja minkä saa kiinni sängyn runkoon. Meillä eka nukkui siinä vain 4kk kun oli niin aikainen liikkeelle lähtijä (nousi ylös siellä, siirryttiin lattialle nukkuun ettei putoo) mutta toka ja kolmas mahtu pötköttään reilu puolivuotiaiks.
 
Esikoisen kanssa olisin halunnut nukuttaa omaan sänkyyn. Kun ei millään onnistunut, yritin sitten jos äitiyspakkauksessa olisi nukkunut meidän sängyssä. Eeeeeeeei... Teimme reiän siihen pakkaukseen että hän näkisi minut ja että pystyin pitämään kättä hänen päällä. Eeeeeeei... Ainut paikka missä hän nukkui alussa oli minun vatsan päällä. Hoooooooooooh. Vaunutkaan ei kelvannut. Eli, pinnis oli käyttämättä ekat 8 kk ja vauva nukkui vieressä. Nyt esikoinen 1v7kk nukkuu kokonaiset yöt jo toista kuukautta omassa sängyssään, toki samassa huoneessa.

Aion silti yrittää taas jos vauva nukkuisi sivuvaunussa. Sormet ja varpaat ristiin. :grin
 
Vannoin ennen esikoisen syntymää, että hän kyllä nukkuu omassa sängyssä. Noo, nyt reilua vuotta myöhemmin hän nukkuu edelleen äidin ja isin keskessä:facepalm: Ja nyt se alkaa vähän jo vaikuttaa kaikkien, paitsi isä nyt ei herää mihinkään, yöuniin.
Taas voisin vannoa, että seuraava nukkuu ainakin omassa sängyssä. Mutta ehkä joustan sen verran, että siirtyy ainakin omaan sänkyyn paaaaaljon aiemmin, kun se on vähän helpompaa:meh:
 
Ekaa ootan, joten kaikki veto-oikeudet on tallella, mutta ajattelin ainakin lähteä siitä, että oma pinnasänky minun puolen viereen. Mies pyörii joskus paljonkin, joten en uskalla oikein ottaa sänkyyn meidän sekaan. Toisaalta mies herää kuitenkin siihen jos nousen ylös, joten voi olla myös että menee loppujen lopuksi siihen, että vauva saa naapurihuoneesta heti oman huoneen, jossa äiti punkkaa sitten lisäksi ja isi saa yksin pitää makkarin laughing7
 
Ajatus on, että minun puolelle pinnis sivuvaunuksi. Siitä helppo sitten imettää (jos ja toivottavasti onnistuu).
 
Perhepeti jos olen kunnossa (eli lääkkeetön) eikä pienikokoinen vauva. Muuten joutuu varmaan raukka nukkumaan sitterissä (meinasin Tiny loven 3-in-1 napperin taas ostaa, oli vm17 kanssa kätevä) Tai vaunuissa koska pinnasänkyä meille ei tule. Ei mahdu :grin

Minä olisin ihan zombie jos johonkin täytyisi nousta lasta hakemaan (vaikka olisi muka vieressä) saati sitten yrittää pysyä imettäessä hereillä. Nyt kun vm17 nukkuu toisella puolella huonetta ja joutuu hänet aamun puolella viereen hakemaan, on bandasilmät normaali olotila.

tässä onneksi perheet saavat tehdä juuri niin kuin itselle sopii ja on turvallista. Turvallisen perhepedin ohjeet kun muistaa jos meinaa kainalokkain nukkua. Vaarallisinta vauvan kannalta on nukahtaa vauvan kanssa tahattomasti esim. Istualtaan imettäessä.
 
Takaisin
Top