Missä teidän vauva tulee nukkumaan?

Jenpula

Näppärä viestien naputtelija
Toukoäidit 2020
Tämä aihe näkyy olevan todella arka, ja mielipiteitä jakava, kun olen vähän googletellut, ja jakaa myös minun kaveripiirissäni porukan kahtia.
Missä olette ajatellut vauvanne nukkuvan? Samassa sängyssä kuin äiti, omassa sängyssään mutta samassa huoneessa, vai omassa huoneessa?
Tiedän että asia voi muuttua vauvan synnyttyä koska jokainen vauva ja tilanne on erilainen, mutta miten olette asian ajatelleet näin etukäteen? Ja miten edelliset vauvelinne ovat nukkuneet?
 
Meillä nukkuu varmaan pääasiassa omassa sängyssä, ikäänku sivuvaunussa ja välillä varmasti vieressäki. Esikoinen oli aika vatsavaivanen, kaipas paljo läheisyyttä ja tissiä ja ois ollu tosi helppo, jos ois voinu vaan nukkua vierekkäin, mutta ite nukuin vaan koiranunta pojan vieressä. Ja koska en osannu sillonkaan nukkua vierekkäin ku oon niin herkkäuninen, niin en usko, että se muuttuu toisenkaan kohdalla mihinkään. Mutta enpähän mene mitään vannomaan, aika sen sitte näyttää minkälainen nukkuja vauva tulee olemaan. Ja välillä se koiranuniki on parempi ku hypätä ylös 15-30min välein.
 
Meillä nukkuu omassa sängyssään samassa huoneessa.
Näin tehtiin edellisellä kerralla ja todettiin toimivaksi meidän perheessä. Toki vaikuttaa paljon, millainen nukkuja tästä tulee. Edelliset on nukkuneet hyvin yönsä oikeastaan aina.
 
Vieressä nukkuu, niin on tehny kaikki edellisetkin. Nyt pitäis ennen uutta vauvaa opettaa nykyinen kuopus nukkumaan koko yön omassa sängyssä. Tällä hetkellä nukkuu siinä äiväunet ja iltaisin käy nukkumaan siihen, mutta jossain vaiheessa yötä tulee mun viereen.
 
Mulla ajatuksissa, että aluksi omassa sängyssä mutta samassa huoneessa. Toki kun esikoista odotan, voi todellisuus olla sitten ihan toinen.
 
Mulla ajatuksissa, että aluksi omassa sängyssä mutta samassa huoneessa. Toki kun esikoista odotan, voi todellisuus olla sitten ihan toinen.

minulla sama ajatus, samassa huoneessa eli lähellä mutta omassa sängyssä jos suinkin mahdollista :)
 
Ajatus olisi että omassa sängyssä, mutta samassa huoneessa. Olisi myös toive ”hyvissä ajoin” saada siirrettyä omaan huoneeseen nukkumaan, sillä tiedän että nukun varmasti itsekin tosi levottomasti muuten. Mutta nämä nyt on näitä esikoistaan odottavan ajatuksia kun ei oikeasti vielä yhtään tiedä mitä odottaa :wink
 
Samassa huoneessa, omassa sängyssään olis ajatus meilläkin, mutta katsotaan sitten :happy:
 
Mulla on siis itellä kans ajatus että nukkuisi pinnasängyssä minun sängyn vieressä, tosin sit pitäs miehen kans vaihtaa puolta, kun nykysin nukun vaatehuoneen oven puolella. Siitä helppo nostaa tissille jos siltä tuntuu. Tosin eka lapsi mullakin niin tiedä miten mieli muuttuu.
Kaverilla 1v lapsi joka nukkuu edelleen vieressä, nukkunut synnäriltä asti. Heillä nukkuu koira, vauva ja vanhemmat samassa, ja just sanoi että välillä lähtee yöllä konttailee pitkin sänkyä ni pari kertaa ollut täpärä tilanne kun meinannut tippua..
Meillä nukkuu 2 koiraa sängyssä ni en tiiä miten mahuttas kaikki :hilarious:
 
Minäkin ajattelen nyt idealistisesti esikoista oottaen tällä hetkellä että omassa sängyssä samassa huoneessa, mutta katsotaan sitten mikä on todellisuus :angelic:
 
Meillä tosiaan siksi vieressä, että koen sen helpoimmaksi itselle ja vauvalle. Mun ei tarvi herätä niin skarpisti kun vauva haluaa tissille, ja voin samalla jatkaa unia jos pystyn. Eikä tarvitse nukahtanutta vauvaa siirtää pinnikseen, jolloin voi herkästi havahtua paikan vaihtumiseen. Mäki kuvittelin esikoisen kohdalla että nukkuu alusta asti pinnasängyssä :grin
 
Omassa sängyssään samassa huoneessa. Esikoisen kanssa olin ehdoton, ettei samassa sängyssä nukuta ja olin päätökseen hyvin tyytyväinen, näin nytkin aiotaan. En pystynyt imettämään makuulla, joten varsinaista hyötyä samassa sängyssä nukkumisesta ei olisi ollut. Itse varsin levottomana nukkujana pelkäsin huitasevani tai liiskaavani vauvan. Koen myös, että vauvan nukkuessa omassa sängyssä, saa enemmän tilaa myös parisuhteelle.
 
Uusi vauva saa nukkua ensisängyssä meidän makkarissa alkuun. Noin 6kk iässä lopetan yösyötöt ja sit pikkuinen saisi siirtyä pinnasänkyyn omaan huoneeseen. Näin tehtiin kohta 1v esikoisen kanssa ja se toimi meillä. Toivotaan, että uusi vauvakin taipuu tähän pienellä (tai vähän isommalla) suostuttelulla [emoji4]
 
Meillä ajatuksena, että vauva nukkuu alkuun samassa huoneessa omassa sängyssä ja myöhemmin sitten omaan huoneeseen. Mutta esikoista kun odotellaan, niin aika näyttää, miten oikeasti toimitaan.:happy:

Saadaan miehellä käytössä aikanaan olleet ensisänky ja pinnasänky, päästään varmaan vähän kunnostushommiin.
 
Mulla oli esikoiselle varattuna pinnasänky samaan huoneeseen. Nukku siinä kerran 3 min. Tokalla ja kolmannella oli sivuvaunu aka pinnasänky ilman välilaitaa heti sängyn vieressä pienenä ja siirsin heidät viekusta siihen aina joskus jos onnistuin ja satuin pysyyn hereillä. Kolmannella ei nyt tällä hetkellä ees ole omaa sänkyä, nukkuu viekussa.. Pitäis tehä melkoset huonekalumyynnit& ostot täs ennen vauvan syntymää. Meinaan taas laittaa sivuvaunun tuomaan vähän lisätilaa, ite saan parhaiten nukuttua niin ku lapset on hyvin läheisyyskaipuisia.
 
Meillä esikoinen nukkui alusta asti omassa pinnasängyssä, ikinä ei ole vieressä nukkunut. Tämä ihan kaikkien unen ja vauvan turvallisuuden vuoksi. Nopeasti siirtyi myös omaan huoneeseen, oliskohan ollu parin tai kolmen kuukauden iässä. Tää oli meillä hyvä ja toimiva vaihtoehto. Tosin aina ollut älyttömän hyvä nukkumaan, niin ei pahemmin ole heräillyt ees yöllä. Tämän toisen kohalla ollaan aateltu pinnasänkyä meidän huoneeseen ja kun yöheräilyt loppuu niin siirtyy esikoisen kanssa samaan huoneeseen.
 
Oma ajatus on myös, että omassa sängyssä ja varmaan käytännön syistä samassa huoneessa. Ekaa odotellaan eli sormet vaan ristiin, että päätökset pitää :joyful:
Mutta nukun ihan liian syvää unta ja paljon liikkuen, että siihen uskaltaisi ottaa viereen...
 
Meillä esikoinen nukkui alusta asti omassa pinnasängyssä ja välillä sitterissäkin, mihin nyt sai yökukkujan nukahtamaan. Meillä pulloruokittiin niin sille sänkyynottamiselle ei ollut tarvetta ja joutui kuitenkin kousemaan pystyyn lämmittämään maitoa. Hän melkein neljävee nukkuu omassa sängyssään samassa huoneessa, saapa nähdä onnistuuko omaan huoneeseen muutto vai muuttaako äiti olohuoneeseen vauvan kanssa :)
 
Takaisin
Top