Minulla on asiaa!

Pupuliina

Piirimestaruustason postaaja
Kesä-äidit 2020
Päivän voinnit ja kuulumiset, yleistä jutustelua odotukseen liittyen :)
 
Yllättävän hyvä ja energinen olo tällä hetkellä. Voinnissa en huomaa mitään erikoista, ei edes turvotusta tai väsymystä. Tänään kävin 5km juoksemassa ja päälle lihastreeni. Muistan kahdessa edellisessä raskaudessa olleeni järkyttävän väsynyt näillä viikoilla. Katsotaan, kauanko tätä jatkuu :rolleyes:
 
Täällä kanssa melko normaali olo. Ei merkittäviä raskausoireita. Ummettanut muutamana päivänä ja hyvällä mielikuvituksella eilen iltapäivästä oli ällö-olo.
 
Itsellä pelot keskenmenosta nostaneet päätään. Oireet taas hiipuneet pois niinkuin edellisissäkin keskenmenoissa. Ei toki voi sanoa mitään, koska oireet saattavat vaihdella päivittäin, mutta pahaa pelkään. Oon itkenyt aamun. Onneksi tämä viikko mulla on vapaa. Nyt lähden sieni metälle ,etten mieti tätä kokoajan.:sorry:
 
Täällä on yksi todella väsynyt tapaus! Toki varmasti myös vaikuttaa viime kuun työrupeama. Eka vapaapäivä yli kuukauteen oli eilen ja nuha päälle. Olisin nukahtanut ennen taaperoa joka ilta tällä viikolla jos vaan olisi antanut. Tämä raskaus uutinen alkaa pikkuhiljaa tuntumaan todellisemmalta sen mukaan kun pahoinvointi lisääntyy. Olen jotenkin ollut todella varma siitä, että kohta kuitenkin menee kesken. Nt-ultraa odotellessa. Eiköhän se sitten viimeistään tunnu todellisemmalta.
 
Alan pikkuhiljaa tajuamaan, että pikkukakkonen on todella tulossa. Vointi on hyvä , vaikka iltaisin huomaan et silmät alkaa lupsumaan normaalia aiemmin. Pitäisi lisätä liikuntaa nyt jo heti alkuraskaudessa, koska huomasin et se helpotti viimeksi oloa ja mieltä.
 
Pulla-ulla:
Minä ymmärrän täysin pelkosi. Vaikka yritän rauhoittaa omaa mieltäni, niin pelko on ollut läsnä plussauksesta alkaen. En ole edellisissäkään raskauksissa omannut perinteisiä raskausoireita ja huonostihan ne ovat päättyneet keskeytyneisiin keskenmenoihin.
Vaikka yritänkin hyvällä mielikuvituksella väsymystä, turvotusta ym. miettiä, niin todellisuudessa epäilen olevani kyllä hyvin oireeton keskimääräiseen verrattuna. Käytännössä jos en tietäisi olevani raskaana, ei mistään voisi sitä päätellä. Toki hiipumista en havaitsemaan pääse, kun lähtökohtaisesti niin oireetonta.
Toivotaan että huolemme on aiheeton ja saisimme pikkuiset.
 
Kertokaahan muut raskausviikot, kun teillä alkanut selkeä pahoinvointi tai rinnat kipeytynyt tms? Olisi mielenkiintoista tietää onko teillä alkanut vasta 5+ vai jo aiemmin. Itse kun vielä 4+ puolella.
 
Minulla kipeytyi rinnat plussauksen tienoilla eli jollain 4+0-4+5 välillä ja ovat kyllä nyt todella arat. Väsymys piinaa ihan hirveästi, silmiä särkee välillä pitää auki ja voisi nukahtaa seisaaltaan. Mietinkin juuri kuinka helpolla pääsi esikoista odottaessa kun sai nukkua jos nukutti :grin nyt kakkavaippojen vaihdossakin saa pidätellä ettei tule ylös, aamuisin on ollut krapulainen olotila ilman krapulaa :dead:
 
Mulla on nyt 5+ viikolla iltaisin tosi arat rinnat, aamuisin yleensä ok. Sama vatsan kanssa.
Oon jaksanut treenata ja tehdä työt hyvin, mutta oon kyl hiukan väsyneempi kuin yleensä.
Pahoinvoinnin osalta toivon, että pysyy poissa, mutta näin ensimmäisessä raskaudessa kaikki on ihan uutta..
 
Kävin maanantaina verikokeessa, missä mitattiin hcg:n pitoisuus, kun mulla oli tulossa lääkitysmuutoksia, ja lääkkeet sellaisia mitä ei raskauden aikana suositella, niin piti olla sitten varma asiasta. Hcg oli 146,5 eli selvästi positiivinen :happy:! Tosta ei kyllä vissiin voi oikein mitään sanoa, kun pitoisuus on kaikilla niin eri. Ootteko muut käyneet verikokeessa?
Raskaus konkretisoitui heti huimasti. Samalla neuvoivat soittamaan jo tällä viikolla neuvolaan, kun kuulemma on tunkua. Sainkin sitten parin viikon päähän ekan neuvola-ajan ja la:n neuvolatäti muutti parilla päivällä.
Ajateltiin (siis minä ajattelin:angelic:) nyt sitten, että mentäisiin kyllä varhaisultraan, parin-kolmen viikon päästä, niin ehkä saisi sitten raskauden keston selville. Kuitenkin kun e-pillerit olleet käytössä. Neuvolantädin mukaan kuitenkin nyt olisi sitten 5+3.

Huh olipas mulla taas asiaa! :taunt014
 
Mie plussasin tänään aamulla ekan kerran. Jotenkin epätodellinen ja pelokas tunne sen suhteen että meneekin kesken. Eilen ennen jumppaa tuli tosi etova olo, meinasin jo lähteä jumpasta pois mut jumpatessa olo helpotti. Pari vkoa sit meinasin junassa oksentaa kun vieressä joku avasi valmiskanatortillapaketin. Mut nyt ei muuta tuntemuksia kun pieni kiinteä pömppö alavatsalla. ☺️
 
Täällä pientä pahoinvointia ja väsymys on kyllä suurta.. Tänä aamuna tosin hieman veristä tuhrua että onkohan taas menossa kesken :sorry: No, aika näyttää mihin tämä menee.. :sad001
 
Täällä pientä pahoinvointia ja väsymys on kyllä suurta.. Tänä aamuna tosin hieman veristä tuhrua että onkohan taas menossa kesken :sorry: No, aika näyttää mihin tämä menee.. :sad001

Toivotaan ,että olisi harmitonta vuotoa. Tuo on kyllä piinaavaa.:banghead: Itsekkin odotin, että vuoto alkaa, kun oireet hälveni. Ei ole ainakaan vielä alkanut. Nyt on oireita tullut lisää. Oon väsynyt/hajamielinen, pissittää kokoajan ja etoo. Pelot on vähän hälventyneet. Mutta aika näyttää.:oops:
 
Täällä pientä pahoinvointia ja väsymys on kyllä suurta.. Tänä aamuna tosin hieman veristä tuhrua että onkohan taas menossa kesken :sorry: No, aika näyttää mihin tämä menee.. :sad001

Onko puhvis sun tilanne mimmone?
 
Täällä pientä pahoinvointia ja väsymys on kyllä suurta.. Tänä aamuna tosin hieman veristä tuhrua että onkohan taas menossa kesken :sorry: No, aika näyttää mihin tämä menee.. :sad001
Puhviksen voinnista olisi kiva kuulla! Toivottavasti kaikki hyvin ja vuoto harmitonta :Heartred
 
Huhhu, en vielä ole tarvinnut oksentaa... Mutta kaukana ei ole. On ollut hurjan väsynyt ja etova olo, pahoinvointi sen kun pahenee päivästä päivään. Mies järjesti meille lastenhoitaja (isoäiti) täksi illaksi, niin aion nyt aamupäivän nukkua kun taapero on päiväkodissa ja tehdä töitä iltapäivällä kun on hoidossa. Tuomitkaa jos haluatte, mutta on vaan pakko saada levätä.
 
Huhhu, en vielä ole tarvinnut oksentaa... Mutta kaukana ei ole. On ollut hurjan väsynyt ja etova olo, pahoinvointi sen kun pahenee päivästä päivään. Mies järjesti meille lastenhoitaja (isoäiti) täksi illaksi, niin aion nyt aamupäivän nukkua kun taapero on päiväkodissa ja tehdä töitä iltapäivällä kun on hoidossa. Tuomitkaa jos haluatte, mutta on vaan pakko saada levätä.

Tottakai sitä täytyy omaa kroppaa kuunnellen ja tääläsessä tilanteessa on mun mielestä ihan oikeus huilata kyllä, ei sellasesta voi tuomita. Että ihan rauhassa voit kyllä nukkua:happy:
 
Minä aloitin aamun oksentamalla :hungover: tuntuu että jos ei tunnin välein työnnä jotain suuhun niin alkaa vellomaan :banghead: ja kun on huono olo niin ei tee mieli mitään syödä.
 
Takaisin
Top