Minulla on asiaa!

Tuli eilen illalla joku ahdistuskohtaus. Alkoi ahdistaa koko raskaanaolo. Ajattelin vaan et "miten mä taas aloitan kaiken alusta ja miten mä jaksan yöt valvoa ja taas sitä ja taas tätä" olin oikea negatiivi-nelli ja ahdisti niin että rintaa puristi. En puhunut miehelle mitään ja se oli virhe. Sit illalla halittiin sohvalla ja mies alkoi kutittelemaan ja mä leikillä mottasin sitä ja sit se" hyökkäs" kutittaa lisää takareisistä josta iskee aina sellainen paniikkihepuli. Sanoin sit rumasti ja alkoi itkettää ihan hulluna. Mies ei tietenkään osannu tilannetta tulkita kun en suuta ollut aiemmin avannut. Lähin suihkuun. Suihkun jälkeen annoin suukon ja mies pyysi anteeksi ja ite kans sitä leikkimielistä mottausta. Menin nukkuun ja aamulla ahdistus oli poissa, mies hali kovasti sängyssä ja pyyteli vielä anteeksi. Tänään ei oo tuntunut yhtään pahalta raskaus ja tajusin että tässä on taas 9kk aikaa valmistautua ja onhan se palkinto mieletön :Heartred ja aika menee niin äkkiä että vauvakin on yhdessä hujauksessa tollainen uhmapäällikkö :D
 
Mites teillä muilla miehet on ottanut tän alkuraskauden?
Musta on jotenkin tuntunut että mies ei oikeen usko tätä edes tai on jotenki ollu vaan silleen et joo, vaikka vuosi kerittiin yrittää ja ite oon ollut ihan innoissani tästä raskaudesta. Toki kokoajan pieni pelko että menee kesken tai että on tuulimuna ym. Mutta aika luottavaisin mielin oon kyllä itsen tän raskauden suhteen. Johtuu tietysti varmaan siitä kun tunnen päivittäin nämä oireet:yuck:
Tänään vasta tuntunut että mieskin on oikeesti edes vähän ymmärtänyt että oon raskaana. Tietty varmasti valkenee miehellekin paremmin tämä asia kun päästään sinne varhaisen ultraan:happy: mut mites teillä muilla?
 
Meillä mies ei oikein puhu raskaudesta tai viittaa siihen missään, toki ei varmaan ole hänelle vielä konkretisoitunut samalla lailla kun itselle kun tuntee kehossa sitä muutosta ☺️
Toki sit jos jotain mainitsen tai kysyn niin hän kyl juttelee asiasta ja tuntemuksistaan. Ja on kyllä iloinen tulevasta elämänmuutoksesta
 
Meillä mies ei oikein puhu raskaudesta tai viittaa siihen missään, toki ei varmaan ole hänelle vielä konkretisoitunut samalla lailla kun itselle kun tuntee kehossa sitä muutosta ☺️
Toki sit jos jotain mainitsen tai kysyn niin hän kyl juttelee asiasta ja tuntemuksistaan. Ja on kyllä iloinen tulevasta elämänmuutoksesta

Meilläkin kyllä mies on iloinen asiasta kun kysyin ja ollaan toivottu tätä yhdessä pitkään mutta juurikin toi ettei muuten puhu asiasta paitsi sillon kun itse kyselen/otan puheeksi. Mutta johtuu varmaankin juuri tosta ettei ole miehelle vielä konkretisoitunut kunnolla tämä asia. :rolleyes:
 
Meillä ottanut todella hyvin, paremmin kuin esikoisen aikana. Nyt välillä itse toppuutellut että ollaan rauhassa alku kunnes tietää onko kaikki kunossa :happy:
 
  • Tykkään
Reaktiot: AZ
Mulla jokseenkin epätodellinen olo. Mulle piti laittaa 22pv kierukka lääkityksen takia. Tää kierto oli viimeinen mahdollisuus raskautua, jotenkin vaan, en vielä jaksa uskoa tähän
 
Meillä mies on niin innoissaan =) Hän pusuttelee massua ja toivotti heipat Pätkälle kun lähti kauppaan. =)

Sain lauantaina taas jonku hormonipillityskohtauksen ja mies tuli halimaan ja sano että kaikki hyvin ja kaikki järjestyy, hormonit myllää vaan :Heartred
 
Onko ketään muuta joka miettii sukupuolta ihan sikana?

En nyt sikana mutta vähän sitä tulee mietittyä kyllä. Lähinnä miehen puolesta toivon kovasti poikaa, koska hällä on vain tyttöjä. Itselläni on kumpikin niin sen puolesta ei itselle oo niin väliä sukupuolella.

Itse mietin paljon(ehkä jopa vähän pelkäänkin), että entäs jos siellä onkin kaksi. :nailbiting:
 
En nyt sikana mutta vähän sitä tulee mietittyä kyllä. Lähinnä miehen puolesta toivon kovasti poikaa, koska hällä on vain tyttöjä. Itselläni on kumpikin niin sen puolesta ei itselle oo niin väliä sukupuolella.

Itse mietin paljon(ehkä jopa vähän pelkäänkin), että entäs jos siellä onkin kaksi. :nailbiting:

Siis sama!
Sanoin neuvolassa et olis painajainen jos on monikkoraskaus :D th katto mua varmaan vähän kieroon ja kysy et mitä jos on. Sanoin että en tiiä kyllä..

Mut tyttöä toivon kovin, kolme poikaa jo, ois kiva saada tytär :Heartred
 
Jep, olis aikamoista menoa jos tähän kaksoset nyt tulis:woot:
Mut enemmän mua silti se raskausaika ja synnytys pelottaa jos onkin kaksi. Kun en tiedä kestääkö mun kroppa. o_O Mulla jo noissa yksöisraskauksissa ollut jo niin kovasti selkä ja liitoskivut, et jos olis kaksi ni varmaa mun luut musetuis kasaan:eek:
 
Onko ketään muuta joka miettii sukupuolta ihan sikana?
En nyt ihan sikana, mutta kyllähän se mietityttää! Jotenkin toivoisin tyttöä kovasti, mutta tuntuu vähän väärälle, että on sellainen toive. Järkeillen tietenkin toivon ensisijaisesti tervettä lasta (ja yhtä mieluiten :grin), mutta jostain syystä ajatukset tytöstä tulee mieleen aina pohtiessa :oops:
 
Onko ketään muuta joka miettii sukupuolta ihan sikana?
Ei ole tullut mietittyä, pelottaa nyt niin paljon tämä alkuraskaus että tuntuu jotenkin liian kaukaiselle ajatukselle :grin mies kyllä on pähkäillyt asiaa, meillähän tyttö on entuudestaan ja nyt jos ajattelen niin olisihan poika vaihtelua MUTTA kun tytön kanssa on touhunnut ja vaatteet alkaneet olemaan kuitenkin tyttöjen suuntaan niin olisihan se "helpompaa" :angelic:
 
Meille ei sukupuolella ole väliä mutta halutaan silti tietää heti kun mahdollista :happy: ideaali tilanne olisi et tulisi kerralla molemmat :wink mie jotenkin toivoisin kaksosia.
 
Onko ketään muuta joka miettii sukupuolta ihan sikana?

Vaikea kysymys itselle. Toisaalta ajattelen paljonkin, toisaalta en. Me saadaan todennäkösesti tietää tässä alkuraskaudessa jo sukupuoli. Itsellä on geenimutaatio, joka aiheuttaa vaikeaa vammaisuutta. Olen siis kantaja, mutta pojat saavat voivat saada tämän mutaation 50/50. Tytöistäkin voi tulla toki kantajia 50/50, mutta eivät vammaudu. Toivotaan ehkä tyttöä, ettei joutuisi tämän asian tiimoilta lisätutkimuksia ja ratkaisuja tekemään. Toki olen nähnyt unia, jossa minulla olisi "terve" poika. Ajatus pojasta on myös ihana. :rolleyes:
 
Muokattu viimeksi:
Kolmospojat tähän vielä :D Eih apua :D Mies toivoo poikaa ihan hulluna, mä tyttöä. Tekis mieli hairahtua ja ostaa Raskauskeijusta se gender tester :D
 
Tervetuloa Moonliisa:welcome

Tuolta esittelyketjusta, voi käydä lukemassa mun ja muidenkin esittelyt omista perheistään. :)
 
Onko ketään muuta joka miettii sukupuolta ihan sikana?
En nyt mitenkään kauheasti, mutta miehen puolesta toivon poikaa. Meillä on reilun vuoden ikäinen tyttö ennestään. :) Itselle on oikeastaan aika sama kumpi tulee.
 
Meille tulossa viides, ja en välitä muiden mielipiteistä tai kauhisteluista :) Omasta mielestä näitä ei edes ole montaa! Meidän seudulla perheet, jossa lapsia alkaa olla yli kuusi, on suurperheitä. Meillä löytyy molempia kaksi, joten kumpi tahansa on tervetullut :rolleyes:
 
Takaisin
Top